Julemat

Min favoritt er pinnekjøtt, men her i huset er jeg alene om det, så som regel spiser jeg det på besøk hos tanta mi i begynnelsen av desember. Blir ikke det i år..
Julaften her har vi ribbe med tilbehør, og siden jeg ikke er glad i ribbe begynte vi for noen år siden med honningglasert skinke i tillegg. Blir alltid spist mer av skinka enn av ribba da :p Til dessert er det riskrem med rødsaus og med mandel i, som mannen og sønnen kappeter for å finne, og vinne marsipangris.

Her blir det pinnekjøtt som hvert år. Og masse kålrabistappe!! Heldigvis er jeg og gubben enig om det. :) Nå ble jeg sulten!

Gleder meg sååå mye til jul! Så mye god mat, og det aller beste er at jeg skal være mamma! Det har ikke vært gøy å bli 36 år uten å ha barn, man passer ikke inn i samfunnet, og man føler seg så totalt utilstrekkelig og mislykket:-( Mange vonde følelser knyttet til dette, om man ønsker seg barn. Og familietilsteninger kan være en utfordring. Men i år er jeg med i klubben!!! :-)

Gleder meg sååå mye til jul! Så mye god mat, og det aller beste er at jeg skal være mamma! Det har ikke vært gøy å bli 36 år uten å ha barn, man passer ikke inn i samfunnet, og man føler seg så totalt utilstrekkelig og mislykket:-( Mange vonde følelser knyttet til dette, om man ønsker seg barn. Og familietilsteninger kan være en utfordring. Men i år er jeg med i klubben!!! :-)
Det er vanskelig å forestille seg hvordan det føles når man ikke har vært der selv. Jeg har blitt gravid urettferdighet fort..
Håper du får den julefeiringa du ønsker deg og at årene som kommer blir fylt med lykke. Å ha barn når det er jul er utrolig herlig. :)

Vi er så mange til bords hver jul, så vi har det meste. Grøt på formiddagen, Pinnekjøtt, ribbe, medisterpølse m.m til middag...Hele pakka :) Og riskrem til dessert selvfølgelig :)

Back
Topp