Julemat.

På julaften har vi både ribbe, pinnekjøtt, pølser og mediaterkaker :)

I år er vi hos svigers på juleaften,så da spiser de pinnekjøtt og jeg ribbe.Jeg spiser ikke pinnekjøtt,og har sagt til svigermor at jeg kan steke ribben selv og ta den med.Men hun vil veldig gjerne gjøre det for meg,det har hun gjort alle årene jeg har feiret sammen med dem.
Ellers blir det en middag hos mamma og pappa,og da er det vel mest sannsynlig at det blir hellefisk.Spørs om ikke mamma må diske opp med noe annet til meg,siden jeg ikke har hatt mage til å spise fisk i dette svangerskapet.
Noe annet har vi ikke planlagt,blir vel muligens svinestek hos besteforeldrene til samboer.Nyttår får vi se hvordan blir,kan jo hende tuppa vil ut litt tidlig.Så den tiden der har vi ikke giddi å planlegge noe rundt,men vi blir i Skien siden vi skal føde der.

Jeg er vant til å spise ribbe, medisterpølser og medisterkaker på julaften og i romjula blir det som regel koldtbord og juleskinke. Samboers familie spiser pinnekjøtt, så da blir det nok det i år, siden vi skal dit.. Er ikke så glad i pinnekjøtt, men får vel prøve..:) Koselig blir det uansett.

Vi skal ha ribbe på julaften, med panna cotta til dessert :) 1. juldag blir det kveite og 2. juledag håper jeg på noe slags steik. Pinnekjøttet tar vi lille julaften. Jeg gleder meg til jul!

Pinnekjøtt julaften - ribbe 1. Juledag - laks 2. Juledag :) ellers i romjulen blir det vel ymse julemat som medisterkaker, julepølse osv :) off, kjente at det var lenge til jul nå ;)

Gleder meg til jul nå!!!
På julaften har vi svineribbe og sosisser.
1. juledag er restedag:-)
2. juledag har vi kalkun (som gubben er vant med på julaften)
Nyttårsaften har vi pinnekjøtt.

En eller annen dag i romjula har vi kveite som pappa har fiska:-)
Det er de faste middagene i jula, ellers så er det jo alt mulig god mat, rester og koldtbord

I år som i fjor skal vi ha julaften hos oss, da lager vi ribbe, medisterkaker og julepølse med poteter, brunsaus, grønnsaker og kålrabistappe.. Namnam Vi lager også pinnekjøtt en av juledagene og rester av julaften maten;) Kalkun spiser vi som regel på nyttårsaften.

Ribbe og julepølser! Nam nam

Vi har kalkun med en deilig viltsaus. mmmm gleder meg masse til jul 

I år feirer vi hos mine foreldre og da blir det forhåpentligvis gås på julafta! =)

Neste år skal vi begynne å feire jul hos oss og da vil jeg ta med den tradisjonen videre, men skal ha det på 1 juledag i stedenfor. Og så blir det pinnekjøtt og svineribbe etter sambo sin tradisjon. Da får vi tatt vare på begge tradisjoner =)

Her er det ribbe, medisterpølser, medisterkaker samt riskrem på julaften. 1.juledag er det enten ribberester eller skinkestek.

Jeg er vant til å spise ribbe, medisterpølser og medisterkaker på julaften :) Og riskrem til dessert! 1.juledag er det som regel rester. 

Jeg er vant til å spise ribbe, medisterpølser og medisterkaker på julaften :) Og riskrem til dessert! 1.juledag er det som regel rester. 

Jeg er vant til å spise ribbe, medisterpølser og medisterkaker på julaften! :) Og riskrem til dessert! 1.juledag er det som regel rester :)

Glemte riskremen, de andre spiser riskrem i år og jeg får sjokolademousse.(Kan ikke spise så mye krem,blir uvell av det).

Ribbe, medisterkaker og julepølse med tilbehør :)

Blir første julen hjemme hos oss i år, så gleder meg til å skape egene juletradisjoner :)

På julaften og førstedag bytter vi på annenhvert år hos mine foreldre og han sine foreldre.
Så da har vi jo litt forskjellig mat da og det er alt fra:

1. Ribbe
2. Pinnekjøtt,
3. Vossakorv

Back
Topp