Julekalenderbøker

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
De siste årene har vi lest julekalenderbøker til kveldsmaten til barna.
De to forrige årene leste vi Snøsøstre, i år kjøpte jeg en ny, Adventsstjernen.

Begge handler om døden.
I den første er det en som har mistet søsteren som, i den nye er det en som har mistet moren sin.

Er det slik at alle julekalenderbøker handler om døden, eller fins det noen som ikke gjøre det?
Vurderer å prøve å finne en til neste år som ikke gjøre det.

Vi prøver oss på Jostein gaarders julemysteriet i år, jeg har ikke vært med å lese enda, men kan ikke huske noe død der fra min barndom. Mulig den er veldig religiøs, da, så vi er forberedt på å snakke om det.

Begge handler om døden.
I den første er det en som har mistet søsteren som, i den nye er det en som har mistet moren sin.

Er det slik at alle julekalenderbøker handler om døden, eller fins det noen som ikke gjøre det?
Det høres heavy ut, for en julekalender o.O

Vi begynte på snøsøsteren iår (ikke kommet så langt da jeg glemte det fra første desember), men lite interesse for den fra ungene foreløpig :wacky:

Vi har en fra da jeg var liten, den første julen heter den. Vi følger to barn i Bethlehem på i tide rundt Jesu fødsel

Kom over seldas julekalender i dag. Ikke lest i den men dette er beskrivelsen.
Om Seldas julekalender
En gøyal og annerledes julekalender om naturens og vinterens gåter. Bruk tiden før jul til kos og opplysning for hele familien! Hver dag i adventstiden byr NRKs kjente programleder Selda Ekiz på en ny hemmelighet fra naturens verden, og særlig det som handler om vinter og jul. Hva er frostrøyk? Hvor blir fuglene av om vinteren? Hvordan lager man islykt? Og hva er egentlig gull, røkelse og myrra? Helt siden Selda var programleder i Newton, har hun formidlet naturens mysterier til barn og unge på en gøyal, enkel og morsom måte. Boken er formet som en vakker julekalender. Hver side må sprettes opp for å finne svaret på dagens hemmelighet, og den er gjennomillustrert med tegninger som vil få hele familien i julestemning.

hva handler den om?

Den handler om to mus, Erlando og Magnuso, som skal feire jul. De bor i låven på en gård. Husker ikke alt, men de må passe seg for katten og så blir de fanget av menneskenbarna. Da får de se hva menneskene gjør i desember osv.

Er blitt en stund siden jeg leste den for ungene på jobb i barnehagen. :P

Den handler om to mus, Erlando og Magnuso, som skal feire jul. De bor i låven på en gård. Husker ikke alt, men de må passe seg for katten og så blir de fanget av menneskenbarna. Da får de se hva menneskene gjør i desember osv.

Er blitt en stund siden jeg leste den for ungene på jobb i barnehagen. :p

den hørtes veldig koselig ut. Den skal jeg sjekke ut!

Er blitt en stund siden jeg leste den for ungene på jobb i barnehagen. :p
Den hørtes da veldig koselig ut :)

Begge handler om døden.

Leser "juletid" prøv den :happy:

Back
Topp