Julekalender

Mia_mini

Elsker forumet
Når begynte dere med julekalender?
Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en selv i år, og lurte på om kanskje 3åringen også skulle få en..
Selv fikk jeg pakkekalender av min mor, så kanskje jeg ender med å lage det.

Men usikker på om jeg synes 3år er for tidlig.
Hva tenker dere?
 
Mine har får pakkekalender fra de var 1-2 år litt avhengig av når på året de er født. Første året duplo, julegave fra mine foreldre. Mamma har brodert kalender til dem og delt opp duplo i pakker. Yngst fikk delvis duplo og delvis de faste tingene de eldste får. (vi har en del ting som går igjen. Bakedag, i form av en kakeform, kino (fikk vel ikke hun første årene) sjokoladenisser, julekule den dagen vi pynter treet , vaskeklut like før jul betyr "julebadet", altså en tur i badekaret for å bli ren til jul (eldste vokser sånnsett fra det og sendes nok i dusjen uansett etter julebadet. Men bad er nå deilig og kjekt da)

Ellers fyller jeg med ting som passer dem etter alder og interesse

Har du lyst er ikke 3 år for ungt. Har du ikke lyst er det helt kurant å la være.
 
Vår snart 3-åring fikk pakkekalender i fjor og. Gav hovedsakelig ting hun trengte eller som vi hadde kjøpt uansett, i tillegg til en del aktiviteter, feks. tannbørste, tannkrem, sokker (3 pk som ble fordelt over flere dager), julepysj, julegenser, spill, pakke med rosiner/muslibar (lørdag), klementin, klistremerker med julemønster, lommelykt, juletrepynt, pynte pepperkakehus, pynte juletre, pepperkakeform, lucialys, drikkeflaske, gå å bade i svømmehall, kino, pepperkakebyen, bake pepperkaker, lage lussekatter, duplo, osv.

Årets kalender kommer til å inneholde mye det samme, men kommer også til å kjøpe julekjole, hårpynt og finsko (som skal brukes på julaften ol.), dukkeklær og ting til dukkehus (som hun skal få så snart hun slutter med smokken), bok og nytt badehåndkle.
 
Jeg var helt låst på sjokoladekalender når jeg skrev dette innlegget jeg :hilarious: :hilarious: :hilarious:
Hadde så lyst på det selv, at jeg glemte andre typer.
Har funnet en fin kalender med Disney bøker som jeg tror vi går for :)

Takk for innspill alle sammen.
 
Jeg var helt låst på sjokoladekalender når jeg skrev dette innlegget jeg :hilarious: :hilarious: :hilarious:
Hadde så lyst på det selv, at jeg glemte andre typer.
Har funnet en fin kalender med Disney bøker som jeg tror vi går for :)

Takk for innspill alle sammen.

Vår frøken var 13 mnd til jul i fjor, og hun hadde pakkekalender bestående av stableklosser - samt en liten kjeks :)

Hvor fant du kalender med Disneybøker? Det hadde vært artig for mi i år! Jeg har lett, men finner bare med svensk tekst ...
 
Mine har fikk peppagris kalender i fjor da var de 3 og 2. Var veldig stas med en liten bok hver dag.
 
Back
Topp