Julekalender

Sopha

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Leste akkurat konatil-bloggen om folk som reagerte på en mor som hadde kjøpt freia sjokoladeplate som kalender til barna. En plate, 24 ruter.

Og i kommentarfeltet så var variasjonene store. Pakkekalender, opplevelser og disse til en tier. Her i huset har vi en brodert kalender med små poser som flyttes fra dag til dag, med en dumle, eller lignende oppi. Ikke noe altfor stort. I tillegg blir det en lego-kalender, men mest fordi gubben falt helt pladask da det var Lego. Så, kalender til eldste koster vel 250-300 til sammen sånn ca. Lille på 8 mnd får ikke kalender i år.

Hvordan gjør dere det, og hvor mye regner dere med å bruke?

Her får eldste pakke/flax kalender. Tanken var ett griseflaks hver dag = 240kr
Hun får noen pakker innimellom for å øke spenningen, men det er da ting hun hadde fått utenom hvis ikke. Type frokostblanding en dag, lørdagsgodt på lørdager og julepysj som barna får hver desember uansett :)

Her blir det flax kalender mamma skraper. Hu er bare 5 mnd gammel så er mest for min del. Og ingenting i veien med en sjokoladeplate syns jeg. Folk er for kravstore..
Blir nok en flaxkalender her også, men den er til meg! :) men det er jo som kjent at når det regner på presten så drypper det på klokkeren...!

Ungene er 3, 2 og 2 mnd. Ingen av de får kalender.
Synes det var en god ide med sjokoladeplaten. Synes generelt at mange gir overdådige pakkekalendere. Her blir det lav budsjett pakke/aktivitets kalender når ungene blir større og «store» gaver på julaften

Så samme greia på FB. Hvor folk kjøpte kalendre til 2000kr D:

Her får han sjokoladekalender:). Neste år blir det pakkekalender, for da e han så stor at han skjønne hvorfor han får kalender:)

Pakkekalender her. Driter i hva andre synes, pakkekalender er magi! Husker godt følelsen av å stå opp og pakke opp en liten pakke hver morgen :) Uansett om det var en pepperkake eller en liten leke der. Vet ikke hva jeg har brukt, må legge sammen summene. Men hver pakke koster ikke mer enn 40kr maks og er ting de trenger, syns er gøy, snop eller en aktivitet.

Vurderer å kjøpe en slik sjokoladekalender til meg og mannen! :P En hver selvfølgelig! Så kan han ta den med seg når han reiser i Nordsjøen. ;) Disse sjokoladekalenderene til 10 kr smaker jo bajs :P Mye bedre da med en plate fra freia.

Pakkekalender her. Driter i hva andre synes, pakkekalender er magi! Husker godt følelsen av å stå opp og pakke opp en liten pakke hver morgen :) Uansett om det var en pepperkake eller en liten leke der. Vet ikke hva jeg har brukt, må legge sammen summene. Men hver pakke koster ikke mer enn 40kr maks og er ting de trenger, syns er gøy, snop eller en aktivitet.

Vurderer å kjøpe en slik sjokoladekalender til meg og mannen! :p En hver selvfølgelig! Så kan han ta den med seg når han reiser i Nordsjøen. ;) Disse sjokoladekalenderene til 10 kr smaker jo bajs :p Mye bedre da med en plate fra freia.
Ja men du fordømmer da ikke de som tar en sjokoladeplate. :) vi kjøper flaxkalendere til oss selv. Frøkna på 5 mnd (6mnd 13 DES) får ikke kalender :)
Jeg syns alle bør få gjøre som de selv vil. Enten det er en billig/dyr pakkekalender, eller en sjokoladekalender :)

Ja men du fordømmer da ikke de som tar en sjokoladeplate. :) vi kjøper flaxkalendere til oss selv. Frøkna på 5 mnd (6mnd 13 DES) får ikke kalender :)
Jeg syns alle bør få gjøre som de selv vil. Enten det er en billig/dyr pakkekalender, eller en sjokoladekalender :)

Nei, jeg snakker kun for meg selv :P Jeg syns sjokoladekalendere smaker drit så derfor hadde jeg heller kjøpt en sjokoladeplate.

Jeg tenker folk kan gjøre som de vil :)
Selv ville jeg ikke gitt sjokolade hver dag. Også gir jeg pakkekalender da, som mange andre synes er feil. Har vel brukt rundt 2000 kr, kjøper noe leker og ellers mye som hun nok ville fått likevel, derfor tenker jeg det er helt greit. Jeg forteller ikke noen hvor mye jeg bruker da, ikke samboeren min heller:hilarious:

Tror dersom et barn fikk velge mellom en kalender til kr 2.000,-, eller en sjokoladekalender og en kr 2.000,- større julegave så ville de valgt det siste...

Folk får gjøre de prioriteringene de selv ønsker, og for å være helt ærlig, Freia sjokolade er mye bedre enn den i disse sjokoladekalendrene og det er 24 ruter :rolleyes:

Jeg tenker folk kan gjøre som de vil :)
Selv ville jeg ikke gitt sjokolade hver dag. Også gir jeg pakkekalender da, som mange andre synes er feil. Har vel brukt rundt 2000 kr, kjøper noe leker og ellers mye som hun nok ville fått likevel, derfor tenker jeg det er helt greit. Jeg forteller ikke noen hvor mye jeg bruker da, ikke samboeren min heller:hilarious:

Spurte jentungen på 5 i dag om ho heller ville ha kalender med godteri men det ville ho ikke, men kunne godt være godteri i pakkene på lørdagene :p

Selvsagt litt mer jobb med pakkekalender men det går bra ☺️

Spurte jentungen på 5 i dag om ho heller ville ha kalender med godteri men det ville ho ikke, men kunne godt være godteri i pakkene på lørdagene :p

Selvsagt litt mer jobb med pakkekalender men det går bra ☺️
Ja, jeg har ofte også hatt lørdagssnopet i kalenderen:) Er mer jobb med pakkekalender, men jeg elsker å lage. Hun vet ikke at det er jeg som lager da, jeg sier det er nissen som kommer med gavene.

Tror dersom et barn fikk velge mellom en kalender til kr 2.000,-, eller en sjokoladekalender og en kr 2.000,- større julegave så ville de valgt det siste...

Folk får gjøre de prioriteringene de selv ønsker, og for å være helt ærlig, Freia sjokolade er mye bedre enn den i disse sjokoladekalendrene og det er 24 ruter :rolleyes:
Jeg tror ikke min datter ville valgt det, hun har hatt pakkekalender så lenge hun kan huske og vi har en helt egen tradisjon med det. Men nå får hun ganske mange gaver på julaften. Og vi gir heller ikke mindre gaver selv om hun får pakkekalender. Men jeg er rimelig sikker at hun ville valgt pakkekalender fremfor julegave om hun måtte velge.

Har brukt 700,- på å lage pakkekalender til 6åringen , helt innforbi synes jeg :happy: skikkelige ting, der mye er ting han hadde fått uansett bare over lengre tidsrom..
Gidder ikke de ferdige det det bare er småting som blir ødelagt eller forsvinner fordi de ikke er interessante

Rampenissen her men iblant vil han ha med seg noko til ungene. Dei får ein 10 kroners sjokoladekalender kvar

Back
Topp