Julekalender:)

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Jeg har tenkt litt på å lage en julekalender til mini. Lurer på om han skal få et singsang kort hver dag, så kan vi synge litt mer:)

Noen andre forslag?
 
Fruktposer?
Sånn brio-leke med ringer, så kan han få en ring hver dag?
 
Lillebror får ingen kalender. Men storebror sine gaver er allerede bestilt fra Ebay:)
 
Samme her, lillebror får ikke noen, men storesøster får. Også bestilt en del på ebay :)
 
Her også, bestilt på ebay til storesøster, pluss kjøpt litt små snæks. Lillebror får ikke i år
 
Her har jeg kjøpt tøfler, sokker, bodyer og bukse. Tenkte og kjøpe fruktposer også:)
 
Hvor mye legger dere i kalenderen? Jeg prøver å ligge på 20-25 kr i gjennomsnitt per dag, men når jeg ser at butikker reklamerer med "kalendergaver" til 70-100 kr så lurer jeg på om jeg er dødskjip liksom..!
 
Tror de fleste tingene jeg kjøpte var rundt 10 kroner tingen på Ebay. Kjøpte masse luregreier, da han synes det er hysterisk morsomt;)
 
Hvor mye legger dere i kalenderen? Jeg prøver å ligge på 20-25 kr i gjennomsnitt per dag, men når jeg ser at butikker reklamerer med "kalendergaver" til 70-100 kr så lurer jeg på om jeg er dødskjip liksom..!
Kjøpte blyant til 4kr, blokk til 6kr og 2 klubber til 1kr pr stk på søstrene grene, så 13kr for 4gaver er jo ikke gæli. ;-) kjøpte også tre truser for 30kr på salg. Så har jeg kjøpt en ullgenser og bukse som var på salg til 100kr plagget. Det er jo ting ho uansett hadde fått. Så noe annet småting til 20kr stk, klistremerker, spenner, strikker osv. :)
 
Jeg skjønner ikke helt vitsen med julekalender til babyer... også er jeg dødskjip og synes mange eldre barn får altfor masse i kalendergaver. Når min baby blir større håper jeg å lage en aktivitetskalender med ting vi kan gjøre sammen (bake, formingsaktiviteter, gå på teater, gå på skøyter osv) . Jeg synes gaver hører julaften til :)
 
Jeg skjønner ikke helt vitsen med julekalender til babyer... også er jeg dødskjip og synes mange eldre barn får altfor masse i kalendergaver. Når min baby blir større håper jeg å lage en aktivitetskalender med ting vi kan gjøre sammen (bake, formingsaktiviteter, gå på teater, gå på skøyter osv) . Jeg synes gaver hører julaften til :)
Jeg er litt sånn jeg også. Sa til samboeren min at jeg ikke kommer til å lage pakkekalender til frøkna når hun blir større, for jeg synes det blir at for mye gaver. Men da sa han at han hadde lyst til å lage!
Så mulig hun får likevel:)
I år blir det ingenting.
 
Jeg er ikke oppvokst med verken pakkekalender eller kalender. Kun i voksen alder hvor mannen har laget til meg.

Mannen har hat pakkekalender hele livet og insisterer helt sikker på at frøkna skal ha når hun blir gammel nok. Opp til han, jeg skal ikke blande meg.
 
Jeg har alltid hatt pakkekalender:)

Blir singsang kort i kalenderen i år, så da blir det en koselig sangstund hver dag:)
 
Jeg er litt sånn jeg også. Sa til samboeren min at jeg ikke kommer til å lage pakkekalender til frøkna når hun blir større, for jeg synes det blir at for mye gaver. Men da sa han at han hadde lyst til å lage!
Så mulig hun får likevel:)
I år blir det ingenting.

Ja, det blir fort veldig mye gaver. De fleste barn får utrolig masse i dag - nesten hver dag blir en fest.
Jeg er pedagog, og hører stadig barn som forteller at de har både to, tre og fire kalendere før jul (fra foreldre, besteforeldre, tanter osv). Man kan da spørre seg hvor stas julaften egentlig blir?
Det er mange måter å lage kalender på, og jeg liker naturligvis tradisjonen med nedtelling og forventning mot julaften. Men at barna skal få gaver hver dag, og kanskje flere attpåtil, det synes jeg er unødvendig. Da overøser jeg heller barna mine med aktiviteter vi kan gjøre sammen (derav aktivitetskalender). TID til å være sosial med familien, er den beste investeringen for meg :)
 
Ja, det blir fort veldig mye gaver. De fleste barn får utrolig masse i dag - nesten hver dag blir en fest.
Jeg er pedagog, og hører stadig barn som forteller at de har både to, tre og fire kalendere før jul (fra foreldre, besteforeldre, tanter osv). Man kan da spørre seg hvor stas julaften egentlig blir?
Det er mange måter å lage kalender på, og jeg liker naturligvis tradisjonen med nedtelling og forventning mot julaften. Men at barna skal få gaver hver dag, og kanskje flere attpåtil, det synes jeg er unødvendig. Da overøser jeg heller barna mine med aktiviteter vi kan gjøre sammen (derav aktivitetskalender). TID til å være sosial med familien, er den beste investeringen for meg :)
Jeg er enig i det altså. Jeg er vokst opp med lukekalender, og synes det var kjempespennende!
Husker jeg ville legge meg tidlig så det fort kunne bli morgen og jeg kunne åpne en ny luke.
Gaver fikk jeg bare til bursdag og jul, og to ganger da jeg var innlagt på sykehuset.
Halvsøsteren min fikk leker av mora si hele tiden, hver gang hun skulle noe hun ikke hadde lyst til så fikk hun "premie".
Jeg var hos dem hver onsdag og annenhver helg, og omtrent v er gang jeg kom dit hadde hun fått noen nytt.
Da lærer man jo ikke å sette pris på det man har.
 
her blir det en blanding av ting de uansett hadde fått (ullsokker, blyant, viskelær) noen ting som de ønsker seg men trenger før jul (ny matboks) og ellers er det aktiviteter for hele familien.
Pakkene blir kun for guttene, vesla for 1 for hun trenger ny strømpebukse, og aktiviteter er for alle med unntak av en (hengekøyetur blir kun for pappa og guttene)

Jeg synes også at de fleste for nok pakker til jul og under året. Så derfor har vi valgt en blanding :)
 
Jeg har alltid hatt pakkekalender:)

Blir singsang kort i kalenderen i år, så da blir det en koselig sangstund hver dag:)
Kjempegod idé- tror også jeg kjøper en sånn pakke og satser på en sang om dagen:) føles veldig passe til en så liten baby, som ikke skjønner konseptet med gaver og jul og ventetid uansett;)
 
Back
Topp