Julekaker

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Lager du 7 sorter hvert år?

Hvilke lager du? :)

Her pleier det ikke å bli spist så mye kaker :/ men jeg har lyst å teste ut litt andre kaker å i tillegg så kommer det Kansje en del besøk så vi kan sette frem :) må bare bli flinkere til det å :p

Lager adventskaker i dag :)
Så må vi jo hvertfall ha pepperkaker :) ellers så har jeg ikke bestemt meg for noe annet helt enda :)

skal hvertfall lage pepperkaker, berlinekranser, brune pinner, sjokolade og apelsin cookies, fløtekarameller og kanskje Sarah bernard. Så får jeg se om jeg lager noe annet godt også:)

Blir ikke spist så mye her heller, men har tenkt å lage noen sorter :) spørsmålet er om lille tassen spiller på lag ;) har en tendens til å ville ha pupp og nærkontakt når jeg har planer.. :P

Blir ikke spist så mye her heller, men har tenkt å lage noen sorter :) spørsmålet er om lille tassen spiller på lag ;) har en tendens til å ville ha pupp og nærkontakt når jeg har planer.. :P
Hehe ja det er rart det der :) må slå til når de først lar oss få lov :)

Blir nok pepperkaker, kokosmakroner, havreflarn og kanskje prøve på sarah bernard. Bestiller verdens beste smultringer!

Pleier å lage kakemenn, brune pinner, kokosmakroner, Sarah Bernard og fløtekarameller. Men jeg er usikker på hva det blir i år. Tenker det blir til at jeg lager litt med storesøster på 4år, og så får vi se hvor langt vi kommer ;)

Spiser ikke mye julekaker. Men når det bakes er det:
Bordstabbel
Te-brød
Sirupsnipper
Det går i:)
Blir ikke bakt noe i år, orker rett og slett ikke:)

Har allerede laget Sarah Bernard og lagt i fryseren. Skal nok lage berlinerkranser og tyske skiver også. Og nøttetopper. Tenkte å bytte noen sorter med svigermor i år, så vi har avtalt hvilke jeg skal lage og hvilke hun lager. Ingen vits i å lage dobbelt opp :)

Har allerede laget Sarah Bernard og lagt i fryseren. Skal nok lage berlinerkranser og tyske skiver også. Og nøttetopper. Tenkte å bytte noen sorter med svigermor i år, så vi har avtalt hvilke jeg skal lage og hvilke hun lager. Ingen vits i å lage dobbelt opp :)
Åå tyske skiver er godt! Det tror jeg jeg også skal prøve meg på :D er de lette å lage?

Familien lager sikkert minst syv sorter tilsammen, men det blir ikke så mange på meg I år. Pepperkakene har vi bakt, og jeg har kransekakemasse klar I håp om at jentene vil bake litt I morgen.

Noe mer prioriterte jeg ikke over søvn, men jeg håååper jo at det blir tid til kakemenn, krumkaker og flarn også. Og lussekatter.

Nei, men pleier å lage sandnøtter, berlinerkranser og pepperkaker :D berlinerkranser er kjempegodt synes jeg.

Åå tyske skiver er godt! Det tror jeg jeg også skal prøve meg på :D er de lette å lage?

Mener å huske at de er ganske enkle å lage. Jeg bruker en oppskrift jeg har fått av en tysk venn. De pleier å kjevle ut deigen og lage figurer, slik som vi gjør med pepperkaker/kakemenn. Jeg former deigen til en pølse, lar den ligge kaldt noen timer og skjærer i skiver. Bruker da 250g smør, 125g sukker, 4 eggeplommer og 275g mel. Det finnes jo ørten ulike oppskrifter, men jeg synes denne er god :) Julekaker er virkelig ikke slankekost altså - jammen godt man ammer :p

Elsker å bake til jul:) her blir det rundstykker, brune pinner, rullekake, kjeks med sjokolade og mandler, suksessterte, sirupsnipper og brente mandler. Mørlefse og julebrød får jeg hos mamma:)

Her er jo eg fra et annet land (Island) der er tradisjonen 13 sorter. Klarer aldri å lage hele 13 da. Har en så lenge lagd: lakkristopper, karamelltopper, julecookies, svavaer, svigers og Sara Bernhard.

Mener å huske at de er ganske enkle å lage. Jeg bruker en oppskrift jeg har fått av en tysk venn. De pleier å kjevle ut deigen og lage figurer, slik som vi gjør med pepperkaker/kakemenn. Jeg former deigen til en pølse, lar den ligge kaldt noen timer og skjærer i skiver. Bruker da 250g smør, 125g sukker, 4 eggeplommer og 275g mel. Det finnes jo ørten ulike oppskrifter, men jeg synes denne er god :) Julekaker er virkelig ikke slankekost altså - jammen godt man ammer :p
Da skal jeg prøve disse :D må vente til nærmere jul ellers tror jeg jeg spiser de opp :P

Back
Topp