Julekaker

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Baker dere? Hvilken sorter?

Jeg skal bake havrekjeks, brunepinner, sarah bernard, nøttetopper, lefser.

Det blir også brune mandler og så vil jeg prøve og lage tøfler :)

Tøfler hørtes godt ut :laughing025 :D
Skal ikke bake noe annet enn pepperkaker og kakemenn ( d har vi bakt) men det er kun for barna sin del :) fordi det er koselig :) vi er så mye borte i jula at vi spiser oss mette oss andre, så kakene hjemme blir ikke spist..

Baker pepperkaker, krumkaker, noen engelske kjeks som vi kun har i julen (litt som chocolate chips cookies, men blir noe spesielt nårmde lages kun i julen) og sjokoladekuler. Kjeksene var det mormor som startet med for lenge siden, og så lenge jeg kan huske lagde hun til alle i familien. Nå har jeg startet å lage de, og gir til mormor, mamma og søsteren min :)

Lagde trøfler for et par år siden i venninnegaver. Mye klin og kløning, men tror jeg skal prøve igjen :)

Aah, jul:))

Her blir det skrivefruens (samme som mamma bestandig laga:)) ), hjemmelaga pepperkaker med barna i neste uke, muligens pepperkakehus, å kanskje sjakkruter og ei eller anna kake:)

Jeg har lagd: pepperkaker, kransekakestenger, stjernekjeks og risboller.
Skal i tillegg lage: kakemenn, sirupssnipper, kokosmakroner og marsipan.

Har lyst til å prøve meg på smultringer eller fattigmann, men er så redd for den varme smulten :/

Jeg har lagd: pepperkaker, kransekakestenger, stjernekjeks og risboller.
Skal i tillegg lage: kakemenn, sirupssnipper, kokosmakroner og marsipan.

Har lyst til å prøve meg på smultringer eller fattigmann, men er så redd for den varme smulten :/

Samme her! Så smulteringer spiser jeg hos bestemor :)

Smultringer, kanelboller og pepperkaker.
Har lyst til å prøve meg på pepperkakehus med barna, men har prestasjonsangst for det o_O

Jeg har bakt kolakaker, sjakkruter og skal bake serinakaker :)

Back
Topp