Julekaker!

Cathygirl

Forumet er livet
Har så lyst til å bake litt nye julekaker til jul så lurer på hva dere baker til jul og gjerne oppskrifter[;)][:D]
Har ingen julekake oppskrifter utenom kakemenn så trenger noe mer nå altså!!! hehe...
baker jo litt med mamma og får litt av min søster, men e jo mest koselig å ha bakt d selv syntes eg[:)]

Skal prøve å bake brune pinner, kokosmakroner, ristopper og sarah bernard [:)] Må sjå an formen, men får nok litt hjelp av min mamma og tante i år [:D] Og pepperkaker, men det blir ferdigdeig frå butikken [:-][8D] Helst frå ikea, for den er kjempegod [:D] Men det er eit stykke å reisa for oss.

ORIGINAL: TheaElisabeth

Disse skal jeg prøve meg på i år, + alt det andre jeg skal bare da.

Men finner nok en god del oppskrifter her tror jeg!

http://www.passionforbaking.com/super-gode-bounty-kjeks/

Mmmmm!! Der var d mye DEILIG!!![:D] Tenker eg må prøve ut noe der jah!![;)]

Brune pinner er favoritt her i huset så det har vi vært år, og baker det på den tradisjonelle bakedagen vi har med et vennepar.
De er syyykt gode :-)
Pepperkaker med melis og nonstop har vi men kjøper ferdig deig.
Jeg liker noe som heter 'sjakk-ruter', men får se hva jeg gidder i år siden det er bare jeg som omtrent spiser de.
Kromkaker får vi av svigermor.
Kransekake kjøper jeg ferdig.

Har lyst å prøve noe nytt i år så får se hva det blir, lager jo litt nam nam i tillegg :-)

Ååå, gleder meg :-)

ORIGINAL: TheaElisabeth

Disse skal jeg prøve meg på i år, + alt det andre jeg skal bare da.

Men finner nok en god del oppskrifter her tror jeg!

http://www.passionforbaking.com/super-gode-bounty-kjeks/

Å, takk for denne oppskriften, de skal jeg definitivt prøve ut i år :-)

Så flink du er[:D]

Jeg er ikke så flink, mormor baker alle sortene også deler hun ut bokser til resten av familien[8D]

Her er det ingen av oss som liker kaker noe særlig, men må jo ha noe å servere når det kommer besøk[;)] Skal lage pepperkaker, smultringer og lussekatter, og et pepperkakehus med masse godis på[:D][:D] Og så marsipanfigurer (kjøper sikkert ferdig marsipan).

kakemenner laga jeg i går (kjempestolt over at jeg greide det, sånn helsemessig [:)]) på onsdag skal vi hjem til flekkefjord (som jeg er fra) å besøke mamma og pappa. da er planen å lage sånne tykklefser sammen med mamma (blir nok ho som må gjør det meste) og så skal vi lage pepperkaker sammen med min søster. Utrolig greit, for da lager søstra mi en deig og mamma lager en - og så deler vi. Vi lagde sammen i fjor også, sammen med alle ungene - og det var utrolig koselig! håper det blir en tradisjon [:D].

i tillegg skal jeg lage marsipan (får oppskrift på verdens beste fra mamma) og så har jeg rett og slett lyst å fylle frysen med boller - men det er mest pga jeg syns det er greit å ha noe å tilby folk som skal komme å se på babyjenta etter jul [:D].

Det er planen i alle fall - men orker jeg ikke så orker jeg ikke, ikke noe stress [:D]

Blir nok ikke den store baksten i år...blir pepperkaker hvertfall [:)][:)] men får se, kan jo hende jeg får ånden over meg likevel[;)]

Back
Topp