Julekaker, hva baker dere?

Merika

Flørter med forumet
Nå er jeg virkelig på julekake-inspirasjons-jakt!
Er litt lei de "vanlige sortene"... Så trenger tips til noen kaker som kan falle i smak hos både store og små.

Har planer om å teste ut denne oppskrifta http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=2887

også skal jeg prøve med på doble havreflarn med sjokolade mellom. Har ikke oppskrift, men må vel finne på noe :)

Her går det mest i pepperkaker i både hus og vanlig form... Men jeg hadde lyst å bake lussekatter i år... men tiden rekker nok ikke til desverre for vi reiser til sverige i helgen og 14-15 reiser vi nordover til jul! Skulle gjærne ha baket myemye mer! [:)]

Jeg liker veldig godt kokkosmakroner og sambern min liker best noe som kalles Skrivefruens... Jeg hadde aldri hørt om det før jeg møtte han så det kan hende det er noe som de lager kun i helgelandsområdet. [;)]

Jeg baker ikke så mye til jul. Som regel blir det pepperkaker, for det synes eldste er gøy å lage[;)]  Ellers så hender det jeg lager delfiakake. Resten kjøper vi [8D]

Men de kjeksene så kjempe gode ut. Og havreflarn med sjokolade smaker jo super godt[:D] Ellers så synes jeg 'brune pinner' er en av de beste småkakene til jul.

dette er ikke noe kakebaking, men er et MUST for meg i jula.

rull marsipankuler ut av marsipan (selvfølgelig)hehe og trykk en non-stop i hver.. det er såååååååå godt!! :) heheh.. har hatt det vert år siden jeg var liten. kan også dyppe marsipankulene i smeltet sjokolade.. er også veldig godt å blande mint i dem

ellers skal jeg og ett par venninner ha bakedag på lørdag hvor vi skal lage:

- risboller/kaker (de der i muffinsform me sjokoladefyll og puffet ris)
- cookies
- kakemenn
- sandkaker

her går det i å lage konfekt, kokosmakroner, pepperkaker/pepperkakehus, og riskaker [:)]

nam nam [:-]

Jeg pleier og lage lussekatter,ristopper,pepperkaker,kakemenn og doble havreflarn med sjokolade[:D]

Havreflarnene er ikke så vanskelige og lage. Pleier og avkjøle de også tar jeg på sjokolade,legger et flarn oppå,tar litt sjokolade rundt skjøten og setter det kaldt[:)]

Har ikke noen lure oppskrifter på lur desverre,holder meg til det samme gamle hele tiden[8|]

har du oppskrift på havreflarn??
Me bake julemenn, pepperkaker, plesknere og risboller.

ORIGINAL: Katrineisabell

Jeg pleier og lage lussekatter,ristopper,pepperkaker,kakemenn og doble havreflarn med sjokolade[:D]

Havreflarnene er ikke så vanskelige og lage. Pleier og avkjøle de også tar jeg på sjokolade,legger et flarn oppå,tar litt sjokolade rundt skjøten og setter det kaldt[:)]

Har ikke noen lure oppskrifter på lur desverre,holder meg til det samme gamle hele tiden[8|]

her bakes det lite men tenkte å bake litt i år 

blir nok risboller, kokosmakroner, sånne med sjokolade og mandler i... også tenkte jeg å lage fudge og litt sånn konfekt greier..
pepperkaker gidder jeg ikke for syns de på butikken smaker best.. jeg er sikkert veldig rar

har så lyst til å låge kromkaker også men har ikke jern.. og ikke hadde jeg klart det heller tenker jeg..

Back
Topp