julekakebaking

Dollface

Forumet er livet
VIP
når begynner dere med det?
Og hvor lenge kan julekakene egentlig ligge i kakeboksen før de blir dårlige?

begynner midt i desember og kaster ut restene på nyåret. Vil tro de sprø kaketypene holder seg ganske lenge i kakeboksen. har fortsatt til gode å oppleve en muggen/dårlig julekake :)

Jeg begynte i går :) Neida, jeg skal bare øve meg litt, liker ikke de vanlige julekakene, så lagde Shortbread og tviler på at de varer så lenge her i huset! 
Følger med her jeg for jeg lurer på det samme selv :)

Begynner når adventstiden begynner, kanskje en uke i forveien :)

Jeg tenkte jeg skulle begynne i begynnelsen av desember, så vi kan servere julekaker i hele desember. Det er jo det som er koselig 

men over til spørsmålet ditt, kakene holder seg langt uti februar her, hvis vi ikke spiser opp alt. Så du kan helt sikkert bake nå hvis du vil. 

Aldri før desember ;) He he he!!
Tvilholder på gamle tradisjoner :)
Og siden de ikke blir bakt før så kan de fint holde seg i tette bokser ut jula :)

Men hvis du vil droppe noen av kakebakingen så kan du jo alltids sjekke fb-statusen min ;) ;) He he he!!!

Trone skrev:
Aldri før desember ;) He he he!!
Tvilholder på gamle tradisjoner :)
Og siden de ikke blir bakt før så kan de fint holde seg i tette bokser ut jula :)

Men hvis du vil droppe noen av kakebakingen så kan du jo alltids sjekke fb-statusen min ;) ;) He he he!!!

haha... har du nettside til de kakene? Jeg har nemlig en favoritt men husker ikke hva den heter :D

mammas sjokoladeboller!!!!
Spurte mannen om han hadde noen favoritter - ellers blir det to av disse... :)

her bakte ungane julemann i går. litt fordi vi er på besøk me mine foreldre. å ungane pleier å få bake med søskenbarna sine hvert år. så no måtte vi gjøre det siden det ikke er sikkert vi reiser opp igjen før til jul=) de kan vel stå lennge de=) ser no når det begynner å vokse hår på eller ikke smaker noe særlig mer.

Selger du disse Trone???

Jeg gjør meg ferdig med vasking og sånne forberedelser i oktober/november som regel, og så er det baking av småkaker fra starten på desember;-) Smultringer gjærbakst og lefser baker jeg FØR jeg vasker ned kjøkkenet, fordi jeg føler det oser mye av det og fordi det uansett skal fryses etterpå.. Setter opp Ingefærøl den 13 desember, da er det drikkeklart til 23-24 desember;-) Kall meg gjerne gammeldags, men jeg er skikkelig sucker for gamle tradisjoner, hehe..

Back
Topp