Julegodteri

Vi pleier lage litt konfekt, men varierer litt hva.
Har lagd både seigmenn, karameller og diverse sjokoladekonfekt.
 
Hvilken oppskrift bruker du på sjokoladetrøfler?
Basic, 1 dl fløte, 200 gram mørk kokesjokolade. (1,5 dl om usukret sjokolade, ellers blir de harde, og litt natren eller sånt for smaken)

Deler i skåler, en får mintdråper, en får appelsindråper (altså sånn liten brun flaske med konsentrert smak for slik bruk) og en naturell. Mulig jeg utvider, vi får se.

De uten sukker får mamma noen av i julegave også har jeg noen til hun er på besøk, hun har diabetes
 
Basic, 1 dl fløte, 200 gram mørk kokesjokolade. (1,5 dl om usukret sjokolade, ellers blir de harde, og litt natren eller sånt for smaken)

Deler i skåler, en får mintdråper, en får appelsindråper (altså sånn liten brun flaske med konsentrert smak for slik bruk) og en naturell. Mulig jeg utvider, vi får se.

De uten sukker får mamma noen av i julegave også har jeg noen til hun er på besøk, hun har diabetes
Fløte, såklart. Mon tro man kan bruke havrefløten her? Må prøves!
 
I vannbad, mener jeg å huske? Googler en oppskrift hver gang, tror det er den fra klikk jeg brukte første gang og har holdt meg til den. Burde lage oppskriftssamling på dette, ikke bare det vi baker (der har min bror samlet mamma sine på Google docs)
 
Kjøper mest godterier , men julekaker må være hjemmelaget :) blir ikke helt jul uten pepperkake lukt i huset og bokser med småkaker :)
 
Back
Topp