Julegodt

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Har dere spist mye julegodteri i disse tider?
Jeg klarer ikke la sjokoladeskålen være... :-)

Og hva spiser dere i romjulen, både pålegg og middag?
Er så matlei nå...

Spist alt for mye...:-/ Så dårlig samvittighet. Har prøvd å trene noen dager også, men spiser for mye til at treninga skal hjelpe...dessverre..

Aaaalt for mye godteri og sjokolade ikke minst.. jaja.. det er jo jul :)
Prøver og kose meg, og ikke tenke så mye på det.
Middager hittil har vært i familieselskaper. Pålegg osv blir som vanlig egentlig :) Blitt mye brus drikking i jula da. Noe jeg vanligvis ikke gjør. Blæ..

Mye godis og kaker som det skal være i jula.. middag har vært mye julemat, og idag blir det pinnekjøtt... pålegg blir ost, hjemmelaget kalverull, egg, bacon, syltetøy.. :-)

Mye godis og kaker som det skal være i jula.. middag har vært mye julemat, og idag blir det pinnekjøtt... pålegg blir ost, hjemmelaget kalverull, egg, bacon, syltetøy.. :)
Likte setningen "som det skal være i jula"! :-)
Her er sykdom også, så ordentlig mat frister lite. Drikker juice osv da, men mer snop enn mat for tida. Får skjerpe meg til uka.

Likte setningen "som det skal være i jula"! :-)
Her er sykdom også, så ordentlig mat frister lite. Drikker juice osv da, men mer snop enn mat for tida. Får skjerpe meg til uka.
Hehe.. alt er lov i jula :-)

Aaaalt for mye godteri og sjokolade ikke minst.. jaja.. det er jo jul :)
Prøver og kose meg, og ikke tenke så mye på det.
Middager hittil har vært i familieselskaper. Pålegg osv blir som vanlig egentlig :) Blitt mye brus drikking i jula da. Noe jeg vanligvis ikke gjør. Blæ..
Har ikke drukket brus siden jeg oppdaget graviditet i uke 12.
Men... blitt masse sjokolade i stedet, så det er vel like "ille". Hi hi. :-)
Det er vel det som er ulempen med å være gravid om vinteren. Mørketiden fører til mye innetid, kakao og sjokolade i sofaen.
Sommeren byr på solskinn og friske frukter i stedet. Men, gleder meg til å føde på våren framfor sommeren igjen. :-)

Spist alt for mye...:-/ Så dårlig samvittighet. Har prøvd å trene noen dager også, men spiser for mye til at treninga skal hjelpe...dessverre..
Dårlig samvittighet må vi prøve å legge bak oss. Det er jo jul bare en gang i året!
Godt det ikke bare er meg iallfall. Og jeg trener ikke....

Det har blitt litt godt hver dag ja, og ett eller to glass brus. Men mindre godis enn tidligere år faktisk! Julematen synes jeg har vært så tung for magen, selv om det har vært godt så greit at det blir mer vanlig kost fremover.

Pålegg har vært mest eggrøre eller leverpostei.

Masse! Men jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet for det. Om under en uke er jul og nyttår over, så da går vi over til normale vaner igjen uansett. :)

Jeg har spist mye snop, is og kaker:/ synes på vekta..:/ selvsagt usikker på om dette er kg jeg ville gått opp likevel eller ikke. Har litt dårlig samvittighet, men prøver å ikke tenke på det.

Ellers har vi spist til middag siden lillejulaften: grøt, ribbe, pinnekjøtt, juleskinke, vafler, nachos:)

Har vært matlei lenge, og har så lyst på noe på kvelden. Blir som oftest
Det vanlige, brød med godt pålegg som ribberull, laks, kokt egg:)

Jeg har svangerskapsdiabetes så denne jula har vært litt trist for min del :( har unnet meg noe her og der, men veldig begrenset! I tillegg fikk jeg omgangssyken og da gikk jeg heller ned en kilo :( for en jul!!!!

Jeg har svangerskapsdiabetes så denne jula har vært litt trist for min del :( har unnet meg noe her og der, men veldig begrenset! I tillegg fikk jeg omgangssyken og da gikk jeg heller ned en kilo :( for en jul!!!!
Så kjedelig. Og ikke noe gøy med omgangssyke i julen. Håper du føler deg bedre nå! :-)

Tenker det er jul og nytt år en gang i året, så unner meg alt snop og brus jeg vil ha akkurat nå :-P etter helgen nå så blir det mindre igjen for da er høytiden slutt. Skal på glukosebelastning 7 januar. Så blir kanskje full stopp fra da av.

Tenker det er jul og nytt år en gang i året, så unner meg alt snop og brus jeg vil ha akkurat nå :p etter helgen nå så blir det mindre igjen for da er høytiden slutt. Skal på glukosebelastning 7 januar. Så blir kanskje full stopp fra da av.
Ikke glem at påsken kommer om noen måneder også! Ti hi! :-)

Back
Topp