Julegaver

Montessoripedagog

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❄️ Januargull 2023 ❄️
Fastelavnsbollene 2026
Mer termin i desember er det jo kanskje greit å være litt tidlig ute med julegavene i år. Noen som har begynt å tenke/handle allerede?
Kanskje vi kan tipse hverandre om julegavekjøp?

Mer termin i desember er det jo kanskje greit å være litt tidlig ute med julegavene i år. Noen som har begynt å tenke/handle allerede?
Kanskje vi kan tipse hverandre om julegavekjøp?
Har tenkt samme tanken, ser ikke for meg juleshopping i desember:dance008
Tenker å begynne/bli ferdig i oktober med gaveshopping, har ca 50 gaver til de nærmeste :bag:

Eg er begynt - uaktuelt å shoppe i nov/des :) Eg har fått ein del mail om tilbud på Kitchen - Kid osv. Så har blitt litt netthandel. I tillegg har eg handla litt lokalt på butikker her eg bur som har hatt salg. Blir kle, sengkle osv som blir gitt vekk i år trur eg :)

God idé, har selv tenkt på at jeg må huske å begynne tidlig i år. Vet ikke når jeg får sett familie og slikt siste gang før jul, mange bor et stykke unna. Som hvert år håper jeg på å komme på hjemmelagede ting som er kjekt/nyttig å få, eller kjøpe spiselige ting, da jeg ikke liker å kjøpe ting om folk ikke har ønsket seg noe spesifikt. Så gjerne tips i de kategoriene! Syns det er kjekt med drops, karameller etc pakket inn på en fin måte, men kanskje litt oppbrukt?

Jeg har også begynt å skrive ned, tenkte og begynne veldig snart. Blir ingen julegaveshopping i november/desember her heller :wacky:

Lurt å få startet tidlig jah, har startet litt tidlig i år med å strikke en genser til ei venninne og strikket 2 luer som blir julegave. Ellers mangler jeg ennå en del som nok ender opp med å kjøpe når det blir salg. Ikke planlagt hva som skal kjøpes, alltid like vanskelig.

Ja, jeg syns ikke det julegavekjøret er noe kjekt i det hele..
Men nå har jeg liten familie, og kjøper ikke til venninner, så slepper billig unna.
Vi er så kjipe at ofte kjøper ikke jeg og sambo gaver til hverandre heller, men bruker kanskje penger på noe vi trenger :p

Sa da sitter jeg igjen med gave til foreldre mine, barna og min bror med familie :-)

Jeg pleier ofte netthandle litt på Black Friday :-)

Men nå har jeg liten familie, og kjøper ikke til venninner, så slepper billig unna.
Vi er så kjipe at ofte kjøper ikke jeg og sambo gaver til hverandre heller, men bruker kanskje penger på noe vi trenger :p

Sa da sitter jeg igjen med gave til foreldre mine, barna og min bror med familie :)

Jeg pleier ofte netthandle litt på Black Friday :)
Samme her: liten familie og voksne får ikke gaver. Anbefales :D :cat:

Jeg har termin i månedsskiftet nov/des med forrige og var ferdig med alle gavene i oktober! Sinnsykt digg! Skal starte ekstra tidlig i år også, så blir det nok ekstra mye netthandel

Satser på netthandel og kun små koseturer ut på tampen. Har aldri klart å tenke jul så tidlig, selv om det er smart.
Ja, fordelen her er at halve gjengen som skal ha julegaver bor på en annen kant av landet, så da pleier jeg å ordne det med nettshopping og sende det rett hjem til dem uansett. Så blir nok hvertfall det i år.

Sa da sitter jeg igjen med gave til foreldre mine, barna og min bror med familie :)

Jeg pleier ofte netthandle litt på Black Friday :)
Jeg hater julegaveshopping, syns det er stress og pes! Men i fjor handlet jeg stort sett alt på nett og begynte tidlig, så da gikk det helt fint. Tenker jeg gjør det samme i år. Tenker det blir julegave til de nærmeste (min familie med min nevø), samboer, sønnen hans, og ett par barn jeg er fadder til.

50 gaver!!! Det var mye det!
Nå har jeg kuttet mange, det er kun 2 venninner og nærmeste familie. Kan ikke kutte flere uten at det vil bli rart. Men er vant til å handle mange gaver, det som tar tid er å gi de alle en god tanke og personlig preg.
Og de siste gavene blir alltid stress. :bag:

Jeg hater julegaveshopping, syns det er stress og pes! Men i fjor handlet jeg stort sett alt på nett og begynte tidlig, så da gikk det helt fint. Tenker jeg gjør det samme i år. Tenker det blir julegave til de nærmeste (min familie med min nevø), samboer, sønnen hans, og ett par barn jeg er fadder til.

Det er jo litt sånn både og. Det jeg syns er pes med det er jo den tvangshandlingen med å skulle bruke penger på random greier til folk som ikke har ønsker. Det med å handle for å handle.

Men finner jeg noe veldig fint som jeg vet barna ønsker seg eller er den perfekte gaven så er det selvsagt noe annet :-)

Her er liste skriving begynt:D blir mest netthandel. Vi også kjøper bare til barna, men blir jo foreldre, svigers, besteforeldre..
Og må kjøpa gaver til barna fra alle disse.. så tenkte å slå sammen alle pengene og kjøpe litt større gaver ril barna i år. Kjøpe Nintendo switch sammen til guttene, så har de noe gøy å gjøre hele romjulen. Så er veldig i gang med planlegging.. er veldig praktisk anlagt. Så kjøper alltid ting de har bruk for, trenger og aktiviteter.. :D

Skal starte planlegging og begynne innkjøp etter 2 årsdagen i slutten av mnd :laughing002 Jeg er alltid tidlig ut, hvem gidder å bruke desember på å springe etter julegaver? :bag:

Må vel begynne å planlegge her også :bag: Er ikke dumt. Gjerne del tips og tilbud hvis dere kommer over noe. Alt tas imot! Alt fra gaver til barn på 6 år til besteforeldre på 75 år.

Back
Topp