Julegaver

marnil90

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Utmarsj 2024
Aprilspirene 2024❤️
Håper det er flere som tenker likt som meg og ønsker å få unna julegavene ekstra tidlig i år. Jeg legger vanligvis mye energi og tid inn i julegavene, fordi jeg elsker å finne gaver som passer til hver mottaker. I år derimot regner jeg med jeg ikke har tid eller energi til samme engasjement, så tenkte vi kanskje dele forskjellige lure tips til flotte julegaver.

Så langt har jeg allerede kjøpt inn store yatzi blokker fra gamesweb.dk, skal også finne sett med 12 terninger som gis sammen med de.

Vurderer også å gi bort ostebeholdere, easy cheese, har det selv og syns det er genialt :)

legger ved bilde på yatziblokke :p

Vedlegg

• 753F3CDF-7818-4481-AE3D-6109714E86B9.jpeg
    753F3CDF-7818-4481-AE3D-6109714E86B9.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 80
Vi skal ta nyfødtbilder tidlig i desember, og informere besteforeldre, oldeforeldre og gammeltanter om at bilde kommer like over jul. Det blir julegaven til de:p
Tantebarna ønsker alle forskjellige leker, så de kjøper jeg forhåpentligvis inn på tilbud på Black Friday. Det blir ihvertfall nettshopping på alle:D

Her ønsker seg tantebarna kjipe penger, og de skal faktisk få det da de sparer til noe de ønsker seg. Så gjør jeg litt extra ut av det. Ungene vet jeg enda ikke hva ønsker seg, men der er jeg nesten halvferdig til datteren(hun får et par Stronger-tights). De fyller også år 26/11 og 13/12 så her blir det enten kombo bursdag/jul beroende på hva de ønsker seg.
Ellers gir ikke vi voksne hverandre noe, mer enn å kjøpe én julegave som passer til «alle» for ca 200kr og så blir det «julklappsleken» for oss som feirer jul under samme tak. Passe avslappet.

Vi skal ta nyfødtbilder tidlig i desember, og informere besteforeldre, oldeforeldre og gammeltanter om at bilde kommer like over jul. Det blir julegaven til de:p
Tantebarna ønsker alle forskjellige leker, så de kjøper jeg forhåpentligvis inn på tilbud på Black Friday. Det blir ihvertfall nettshopping på alle:D

Skulle gjerne gjort lignende, men blir vel litt i det seneste laget med termin 19.des.

Her ønsker seg tantebarna kjipe penger, og de skal faktisk få det da de sparer til noe de ønsker seg. Så gjør jeg litt extra ut av det. Ungene vet jeg enda ikke hva ønsker seg, men der er jeg nesten halvferdig til datteren(hun får et par Stronger-tights). De fyller også år 26/11 og 13/12 så her blir det enten kombo bursdag/jul beroende på hva de ønsker seg.
Ellers gir ikke vi voksne hverandre noe, mer enn å kjøpe én julegave som passer til «alle» for ca 200kr og så blir det «julklappsleken» for oss som feirer jul under samme tak. Passe avslappet.

moro med slike pakkeleker da :joyful:

Bestiller alltid bildekalendere på salg i oktober, til min mor, tante og bestemødre. I tillegg kjøper jeg konfekt eller noe annet digg. Mamma får i tillegg noe spesifikt hun ønsker seg. De andre er det verre å finne til :bag:

Her satser jeg på å bli ferdig før november. Starter med en gang jeg får pengene fra Nav inn på konto. Skal også se hva jeg har liggende på loftet av leker fra da jeg var liten. Har mye som er veldig pent brukt og tatt godt vare på, så ungene får faktisk noe brukte ting til jul. Syns det er både fint og økonomisk med gjenbruk, spesielt når mye av det er tatt vare på i sin original emballasje.
Får se hva tante barna ønsker seg.
Til de voksne så kommer det an på om de gir meg ønskelista når jeg spør eller ikke. Har de som alltid bare svarer "blir glad for alt". Da blir det gjerne kjøpt inn spiselige ting, som kurver med god spekemat, litt luksuriøs kaffe/te eller annet som jeg tror kan falle i smak.

Her blir det bilde kalender til besteforeldre så får julekulen bli med i kalenderen neste år. Ellers blir det også bilder fra 1 årsfotografering til alle besteforeldre tante onkel oldeforeldre og tippoldemor får se hva prisen blir får eventuelt ta med en liten ting utenom også på noen

Det var lurt med kalendere som flere nevner :-). Jeg tenkte jeg skulke være ferdig ila oktober. Vi har stor familie. Og de siste årene har nevøer/nieser som er voksne vel og merke fått drikkevarer som prosecco/god øl og lignende. Ungdommer har fått kinobilletter.

Jeg pleier å kjøpe og ordne gaver i desember stortsett. Har så mange tantebarn at i år er jeg kjip med gavekort:oops: er ikke noen fan av å kjøpe gaver, syns det er så kjedelig:hilarious:

Har iløpet av dei siste par årene inngått avtale med søsken at me dropper gaver oss imellom og heller bruker tid ilag. Har funka SÅ godt med mine søsken, me setter av ei heil helg berre oss, og reiser vekk eller møtes i ein heim. Planen etterkvart er å reise på langweekend til eit nytt land kvart år :D
Men med svigers er det verre, det er veldig vanskelig å planlegge noko som helst, og me bur i samme kommune :hilarious: ser mine søsken som bur i Oslo og Voss oftere :bored:

Men, foreldrene mine ønsker å droppe gaver i år og legge penger i sydenboks, så blir svært lite gaver å måtte ordne i år :rolleyes:

Eg driver også eit trykkeri og har investert i sublimering, så tenker å ta søskenbilder etter mini kommer og gi kopp med bilde på til alle likevell, siden me skal feire jul hos oss i år :santa

Godt i gang med julegaver her. Kjøpte masse gode kremer da det var 40% på alt fra body shop på apotek1, og har også strikket en del. Handlet noe på lekekassen.no til gudbarna mine :-)
Skal begynne å pakke inn i oktober - gleder meg. Jeg elsker jul:love017

Eg og kunne tenkt meg å fått unnagjort julehandelen tidleg. Pleier helst å kjøpe det meste i butikk for å støtte fysiske butikkar, men merker at rygg og bekken er lite glad i shopping om dagen:confused:
Litt dilemma, for eg liker helst å kjøpe ting med byttelapp, og det får ein ikkje på nett, vertfall ikkje når ein kjøper så tidlego_O

Godt i gang med julegaver her. Kjøpte masse gode kremer da det var 40% på alt fra body shop på apotek1, og har også strikket en del. Handlet noe på lekekassen.no til gudbarna mine :)
Skal begynne å pakke inn i oktober - gleder meg. Jeg elsker jul:love017
Det har jeg ikke fått med meg, det er jo flotte gaver ❤️

Jeg pleier å kjøpe og ordne gaver i desember stortsett. Har så mange tantebarn at i år er jeg kjip med gavekort:oops: er ikke noen fan av å kjøpe gaver, syns det er så kjedelig:hilarious:

gavekort er kanskje ikke det mest oppfinnsomme, men selv elsker jeg å få det i gave;)

Tips!
Personlige barnebøker: https://www.minbestebok.no/?fbclid=IwAR0PjPmt3vMjFCymCKFTJ-1aAktr67iX_9PDdmmfxOKNRrT-DRgmWwD5Emk

I fjor kjøpte jeg treningstøy til mine søsken på tights.no da det var black week/black friday. Det falt i god jord!

Fotoknudsen har stadig kampanjer. Her kan det lages fine julekort, kalendere og ikke minst - bestille på lerret! Jeg synes ikke det er så verst pris her, med tanke på kampanjene de stadig har. Jeg HÅPER å rekke å lage julekort med lillemann i magen i år. Det har stort sett gått bra å legge inn bestillingen innen 10.des :)

Også er jeg egentlig litt fan av gavekort. Både å gi, og å motta ;) Synes det er kjekt å gi til noen som "har alt".

Til foreldre pleier vi å kline til litt ekstra, og det har ofte gått i Hadeland- og Georg Jensen-produkter. I år skal svigermor få sopp fra Hadeland, det nye designet som kom i vår/sommer (husker ikke). De er sååå fine!

Jeg synes også å gi bort en kurv med kjeks, ost, kaffe te, syltetøy etc er snadder!

Ett år lagde jeg appelsinmarmelade til alle søsken og foreldre. KNALLGODT (med et lite hint av kanel)! Det tok litt tid, men er jo absolutt verdt det! Har lyst til å lage det igjen i år, men først og fremst til oss selv :hilarious:

Abonnementer på magasiner/aviser - både fysisk og på nett kan være gull!

Last edited:
Er veldig glad i fotobøker jeg. Tidligere når barna var små fikk besteforeldre kalender, men har gått mer over til fotobøker av ulike slag. «Se hva du har gjort i år» typ:rolleyes:
Ellers er jeg veldig glad i «kurver» med blandet stæsj, ulik spekemat og oster osv om det er voksne det gis noe til. Penger og gavekort til tantebarn og egne barn(da de oftest ønsker seg akkurat det)
Hjemmelaget og hjemmebakt kan også være artig. Bruker ønske meg ei kransekake av mamma da jeg elsker det, men er så kjipt å lage selv:hilarious:

Jeg satt i hele går å bestilte julegaver til store deler av lista mi. Inne på lekekassen, zalando, bootz, farmasiet osv.
Så nå har jeg egentlig bare igjen mannen og barna + noen til :)

Back
Topp