julegaver...

~Lisbeth83~

Forumet er livet
når begynner dere å åpne julegavene?
venter dere til seint på kvelden...
siden vi ikke har småbarn hjemme hos mamma...så venter vi til åtte tia...
så åpner vi hver vår pakke...slik at alle ser hva de andre får...
så vi bruker noen timer ja[:D]
veldig koselig[;)]

Vi åpner etter middag og en kaffi og røyk. Så det blir i 8-9 tida på kvelden.
Da er det yngstemann som kan og lese som deler ut, gjeren i sammarbeid med de som ikke kan og lese også får de minst tålmodige åpne først, så tar vi andre og åpner etter tur en og en pakke. Så er det dessert etter på.

Kjempe kos!!

Vi åpner og gavene ganske seint... Spsier middag ved 17 tiden, og da tar det noen timer.. Sitter ganske lenge rundt bordet og koser oss med middag og dessert.. [:D] så åpner vi pakker, og da er nok klokka bortimot 20.. Bruker ganske lang tid på det og, leser opp en og en pakke slik at alle kan se hva de andre får.. Koselig, så mens vi åpner pakker spiser vi litt kaker og julegodt, drikker kaffe og nyter julen[;)]

Håper tia går fort mot jul, for jeg gleder meg som en unge... Synd jula går så fort over..

vi spiser rundt 18...så skal maten synke litt å skravla går[:D]så er det rundt jule treet.å så åpner vi pakker.fra ni tiden ca.å så spiser vi godt å kaker mens vi forteller morsomme historier å holder leker.[:D]the end.

Hos oss har det alltid vert tradisjon at den som fikk mandelen i risgrøten får lese på gavene og dele ut..

Varierer litt med tidspunkt, men det pleier å være etter barnetv-tid.. i 6-7 tia, eller no sånn..

Vi har også hatt den regelen at en og en åpner sin gave, slik at alle får se hva vi fikk.
(Vi var 7 i familien før det begynte å komme inn svogere og svigerinner, så da tok det sin tid, ja, nå er vi 10 bare de aller nermeste, men 3 skal feire et annet sted i år)

vi pleier ikke spise før i 8-9 tida, vi..siden svigermor har en gård, så vi spiser etter fjøs tid...så kl nærmer seg fort 11 før det blir noen pakke åpning her... og da åpner vi en og en, slik at alle får se hva de får for noe!! [:D]

Vi spiser middag sånn i 17 tiden, så da sitter vi en stund ved bordet.
Så spiser vi riskrem til dessert, og rydder av bordet.
Så setter vi på kaffen og finner frem litt godt å bite i.
Begynner vel å pakke opp i 20 tiden. Da åpner en og en gaven,
så alle ser hva man får. Bruker noen koselige lange timer på det...

begynner etter mat og ryddinga vi da så barna orker å være ope lenge nok så blir vel i 7-8 tiden..

Vi spiser også sånn i 17-tida. Rett etter Sølvguttene begynner å synge. Så er det dessert og opprydding, før vi setter på kaffen.
Er det bare voksne der så venter vi til kaffen er ferdig og vi har satt kakene på bordet. Men er det unger tilstede, klarer de som regel ikke å vente noe særlig... Så da er det jo ofte en pakke sånn rett etter middagen er klar.

Men de voksne pakker opp en og en slik at alle får se hva som er inni.

Vi å begynner sent, siden det ikke er noen små barn i familien. Men jeg husker da jeg var liten, hvor sakte tiden gikk! Jeg syntes alle brukte forferdelig lang tid på maten, og ikke nok med det, de skulle vaske opp etter middagen før vi kunne begynne med gavene! Det er rene torturen det...[:D][:D]

Vi pleier å spise i 17-tiden, så er det å rydde av bordet og slikt først... [&:] det var jo et mareritt da vi var små og det til og med skulle VASKES OPP først! Så er det julegaveåpningen - 1 og 1 pakke slik at alle får se hvem som får hva.

Vi har også begynt med en julegavelek - utrolig moro! Alle har med 1 pakke hver, enten tullepakke eller seriøs, det er det ingen som vet. Alle pakkene midt på bordet, og fram med 2 terninger. Den som får 2 6'ere kan ta 1 pakke, slik fortsetter det til det er tomt. Da begynner showet.... [:D] sett stoppeklokke på f.eks. 10minutter, den som da får 2 6'ere kan ta fra en av de andre!!! Noen kan ende opp med flere, andre ingen... Blir utrolig mye latter og "kriging". [:D]

vi spiser ved fem tia og så skal marcus ta en liten lur etter det så det blir vel gaveåpning etter at han har sovet litt.v sju tia tenker jeg.

ORIGINAL: jomfruen83

når begynner dere å åpne julegavene?
venter dere til seint på kvelden...
siden vi ikke har småbarn hjemme hos mamma...så venter vi til åtte tia...
så åpner vi hver vår pakke...slik at alle ser hva de andre får...
så vi bruker noen timer ja[:D]
veldig koselig[;)]

sånn gjør vi også. Veldig koselig. I år får pappa være nisse igjen for første gang på 10 år, så han gleder seg kjempe masse, haha, bare ikke Thea blir redd så

Spiser middag rundt kl seks, pinnekjøtt.
så dessert for de som orker.
Liten pause før vi åpner gaver i åtte-tiden.
sitter å åpner til ca 01-02.00.

Vi pleide alltid å være på hytta på Ustaoset, utrolig koselig. På formiddagen var vi å akte i bakkene og sånn.
Ble ikke opp der i år, pga Thea. sikkert litt for kaldt for hun med 30 minusgrader liksom...[8|]

Vi åpner pakkene mellom 19-20 engang. Og siden vi alle er like nysgjerrige på hva den andre får så bruker vi ganske lang tid.

Vi spiser fra kl fem, så er det ofte litt slack på sofaen og oppvask. Deretter er det gaver, så vi starter relativt tidlig. Åpner en og en. (tidlig var noe mamma og pappa starta med da vi var små, så det har liksom blitt trad uansett om det er små med eller ikke)

pleier å begynne sann i 7tia.. vi spiser middag rundt halv 6..
ooooooh.. som jeg gleder meg til jul nå[:D]

Back
Topp