Julegaver til januarbarna

Sjarmtroll

Glad i forumet
Hjelp! Jeg trenger tips til julegave til lille sjarmtrollet. Vi har egentlig alt vi trenger til henne og får sikkert mer leker og klær i julegave fra andre. Hva er "vanlig" å kjøpe til babyer på 11 mnd? Har dere noen planer til januarbarna deres?
 
Jeg har jo ikke egentlig et januarbarn, hun sneik

Så vi har et barn nr tre som arver det hun trenger av klær og leker. Som skal få julegave. Og bursdagsgave dagen etterpå.

Hun får i alle fall dukke til jul av oss, lik den de andre ungene har. Eldste fikk sin da han var 1 år og 4 mnd og ønsket seg den inderlig da han så den i butikken.

Mellomste var 10 mnd til jul og fikk den likevel fordi jeg ville hun skulle få samme.

Og yngste får alrså også sånn.

Mellomste (som altså var ei jente på 10 mnd til jul) fikk sikkert 5 dukker den jula. Lurer på om hun fikk dukkevogn også jeg. Muligens når hun var to (svigermor kuppet meg der og jeg fikk ikke gitt den "skikkelige" vogna jeg hadde tenkt til hun var tre, for hun fikk denne vogna fra europris da hun var altfor lita, som tross sin så-som-så kvalitet "desverre" aldri har blitt så ødelagt at jeg kunne forsvare å kjøpe en ny. (men nok til at yngste skal få ny, så får vi se om jeg får gi henne en skikkelig en, kanskje neste år? Eller om jeg blir for sen igjen...
 
Her blir der bråkete leker. Ingen kjøper det til våre barn, eller pappa gjør det for å "plage" oss. Men dattera vår likte ikke sånne ting og ble redd så har ikke så mye sånt til nr 2 som elsker det. Har ønsket oss tripp trapp stol siden nr 1 fikk det til sin første jul. Låner nå en av svigermor som eldste bruker.
 
Tripptrapp kjøpte vi til yngste før hun var født likegodt... (med New born sett på)

Men det er en super gave for dem som ikke har.
 
Tripptrapp kjøpte vi til yngste før hun var født likegodt... (med New born sett på)

Men det er en super gave for dem som ikke har.
Vi kjøpte kun setet siden eldste hadde en stol. Så hu bruker jo svigermor sin tripp trapp fra 80-90 tallet. Hadde vært greit om de hadde en hver. Litt kjedelig hvis en av brødrene til mannen får barn og svigermor trenger stolen igjen.
 
Lurt! Kom med mange gode ideer nå. Gjerne hva vi kan ønske til barnehagestart i januar også.
 
Lurt! Kom med mange gode ideer nå. Gjerne hva vi kan ønske til barnehagestart i januar også.
Til bhg trenger de, om de ikke har, en god dress. Vanntett og varm. Og et par ekstra skift fra innerst til ytterst i ull og fleece. Skotøy om de går.
 
Vi har jente nummer 2, og har det meste av leker og klær egentlig. Tenkte å kjøpe Wheely Bug til henne til jul, og kanskje noe barnemøbler til barnerommet til bursdagen:) Ellers har jeg ønsket dukke tilpasset de minste til henne av min søster og ullklær (med bomull/bambus innerst) av mamma.

Til storesøster kjøpte vi Fisher Price Little People bondegård til første jul (hun er også født i januar) og ønsket oss litt "standard" leker - putteboks, bankebrett, pop-up leke, puslespill og badeleker:)
 
Vi har stort sett det meste her og, så det blir stort sett ullklær, matboks (blafre) og drikkeflaske til bhgstart og leker med lyd i. De etter storesøster har merkelig nok ikke overlevd:p
 
Lagde ønskeliste i dag. :)
Tenker selv å lage en Tipi til han i bursdagsgave (1.juledag :p) og gyngehest i julegave.
ImageUploadedByBV Forum1479558680.317496.jpg
 
Mini har jeg ønsket strømbukse og ull bodyer med anti skli
 
Mini har jeg ønsket strømbukse og ull bodyer med anti skli
Min får sett med ullbody og strømpebukse til både jul og bursdag av mamma og pappa. (altså to dager på rad) jeg har vært med og valgt dem ut :)
 
Her arver han jo klær og leker fra eldstemann, men han skal få Vintersko av oss til jul :) Så kjøper vi heller en skikkelig bursdagsgave til han :)
 
Back
Topp