Julegaver - hva gir dere?

Kh89

Elsker forumet
Tenker kanskje en slik tråd kan være til inspirasjon for mange her inne i år ;)
Så, hva gir dere? Til foreldre, besteforeldre, søsken, tante og onkelbarn, vennepar og andre småbarn?
Merker at jeg er veldig gira på å bare bli ferdig med julegavene i år :) har kjøpt nattøy til alle de minste barna i år(8 stk fra 0-6 år).
Mamma nevnte i går at hun skulle ha hatt en skikkelig melkekasserolle, så mulig de får det i år ;) ellers har jeg kjøpt happylights(på ebay) til svigersøstra mi.

Her er listen såvidt begynt å fylles opp, det blir heklede eller strikkede gaver til svigersøster og venninner (hvis jeg får tid mellom alt det som skal lages til småen ;) ), bok med reisetips til svigers, klær til småsøsken. Til besteforeldre og alle som jeg ikke finner på noe annet til så blir det forhåpentligvis babybilder :p

Denne må jeg følge! Har ingenting på min liste enda :( har liksom nok med babylisten! :o

Kjøper ikke gaver til søsknene mine, vi er 3 søsken og er enige om at vi kjøper bare til barna til hverandre:) til svigermor skal jeg lage en "spakurv" med duftlys, fultighetskrem, kanskje en skrubb og en skrubbvott, og hu er vel egentlig den eneste jeg foreløbig vet:p til sambo kjøper jeg ting til huset jeg syns vi trenger:p

<3 VinterPrinsesse <3

Nesten alle barna får camelback flasker med navnet sitt på :) to veninner ska få dørskilt fra ebay, foreldrene våres får vin og bilder :) besteforeldrene mine får bildr av oldebarna og noe konfekt (de har jo ALT!) :) hehe

Sent from my iPad using BV Forum

Har ikke tenkt så langt. Men skal sette meg ned å skrive liste i dag over hvem vi skal kjøpe julegaver til. Blir nok å handle mye fra ebay eller på tilbud siden vi har et ganske stramt budsjett fremover :p

28.12.14 <3

Her får alle småjentene Ole Brumm termos (kjøpt på salg på Obs!) og Hello Kitty tannbørster med lys og timer (kjøpt på salg på Apotek1 i går)
To gutter får hver sine Liverpool bager med Liverpool matboks (kjøpt på eBay)
To nevøer får penger og en godtepose.
Alle får kalender med bilder av guttungen, som en ekstragave.

To store gutter får gamer såpe fra AlphaGeek (såpe som spill kontroll)

Til fire venninner har jeg fått mamma til å hekle 3 pk med sånn kremmerhus formet til å henge på juletreet, som jeg tenkte fylle twist i.

Til foreldre tenkte jeg vente å se om det kom noe de kunne få billetter til på Kulturhuset, men er usikker på når programmet for etter jul er klart...

Resten må jeg jobbe med hva skal få.

Ellers ble alle småtroll kjempe fornøyde i fjor, da kjøpte jeg grillpinner hvor navnene var gravert inn. Super hit! (Vi er mye i skogen og griller pølser da....)

Oj, har dere virkelig begynt å tenke på det allerede? Så flinke dere er! Jeg er typisk sånn som flyr rundt de siste dagene før julaften.... Men med termin på selveste julaften, bør jeg vel kanskje planlegge noe bedre i år...,
Følger med på tråden for tips!

I år blir det hjemmelagde gaver :)

Vi har syltet endel frukt og bær som vi gir bort og skal lage likør som blir levert som julehilsen til nærmeste familie.
Vi kjøper kun ting til barna, typ praktiske ting og noe de trenger :)
Ingen av oss er noen fan av å bruke masse penger på folk som har alt fra før.
Vi konsentrerer oss mest om å møtes og spise god mat å ha det hyggelig sammen :)

Mamma: V-grønnsaksskjerer fra börner, kjøttdeighakker, og noen kjøkken ting.
Svigermor: drikkesekk
Svigersøster: tusenfrydbilett
Mor: fuglemater til å ha på vinduet. Kjempe gøy. Og noe mat mat eller no sånt som passer.
3meningen til babyen i magen: tryllespill
Gubben: prøver enda å finne på noe lurt. Mulig jeg har en lur plan.

Venter på årets Julegave<3

Mamma/pappa og div venner: julekurv med hjemmelaget rabarbra-/eplesyltetøy, sjokolade, drops, kaffe/te, vin og/eller annet godt).
Svigers: antakelig billetter til sommerland i Bø (slik at de kan ta med seg storebror til sommeren)
Storebror (til babyen i magen): antakelig vinterdress/vinterstøvler (hvis ikke han allerede har fått det) og bøker/puslespill
Mannen: Bok og objektiv til kameraet

Jeg aner ikke hva min bror eller svigerbror skal få .. Tips til 20-åring som interesserer seg for data/spill, som ikke trenger ting til hybel (går på skole i utlandet) og har det meste innen data/spill mottas med takk :)

Mamma/pappa og div venner: julekurv med hjemmelaget rabarbra-/eplesyltetøy, sjokolade, drops, kaffe/te, vin og/eller annet godt).
Svigers: antakelig billetter til sommerland i Bø (slik at de kan ta med seg storebror til sommeren)
Storebror (til babyen i magen): antakelig vinterdress/vinterstøvler (hvis ikke han allerede har fått det) og bøker/puslespill
Mannen: Bok og objektiv til kameraet

Jeg aner ikke hva min bror eller svigerbror skal få .. Tips til 20-åring som interesserer seg for data/spill, som ikke trenger ting til hybel (går på skole i utlandet) og har det meste innen data/spill mottas med takk :)
Hva spiller han?
Mange spill krever månedlig abonnement og det finnes gavekort til de ulike.
Hvis han har PS4 så er en av høstens nyheter Destiny som kommer neste måned. World of Warcraft kommer ned nytt tillegg 13 november, det er det mange som ønsker seg. Denne krever månedlig abonnement. (112 kr mnd hvis du betaler månedlig, litt mindre om du betaler for 3 eller 6 mnd).
Er han mer for skytespill kommer Metal Gear Solid 5 for de fleste spillplattformer i slutten av november. Borderlands, the prequel kommer neste måned. Civilisation beyond earth kommer og snart og pleier å være populært. :)
Finn ut hva han liker så tror jeg nok du finner noe :)

Gitt mamma 2000,- å bedt henne fikse det i år :P så kjøper hun inn og levere dem ut. Så slipper jeg å stresser med det i år :) men blir nok med å bestemmer litt av gavene å sånt, men i hovedsak hennes jobb :P

Men svigers skal få ei kurv med masse økologiske grønnsaker og tørrvarer fra der jeg jobber :) svigermor elsker sånt og svigerfar liker mat :P

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Her er nesten alle julegaver på plass. Fotobok til foreldre/svigerforeldre og besteforeldre. Spill til venninner, merkeklær til brødre (kjøpt på salg vel og merke) mangler bare til ei venninne, et fadderbarn og tantebarn. Aldri vært så tidlig ute, er ganske imponert selv ;)

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Mamma: V-grønnsaksskjerer fra börner, kjøttdeighakker, og noen kjøkken ting.
Svigermor: drikkesekk
Svigersøster: tusenfrydbilett
Mor: fuglemater til å ha på vinduet. Kjempe gøy. Og noe mat mat eller no sånt som passer.
3meningen til babyen i magen: tryllespill
Gubben: prøver enda å finne på noe lurt. Mulig jeg har en lur plan.

Hahaha jeg leste svigermor: drittsekk :p

28.12.14 <3

Oj, har dere virkelig begynt å tenke på det allerede? Så flinke dere er! Jeg er typisk sånn som flyr rundt de siste dagene før julaften.... Men med termin på selveste julaften, bør jeg vel kanskje planlegge noe bedre i år...,
Følger med på tråden for tips!
Hehe, jeg er også vanligvis en sånn type ;) men tenkte som deg; at i år, med termin 19.des, er det kanskje litt greit å være tidlig ute ;p

Men sånn generelt: spør dere hva folk ønsker seg og så prøver å kjøpe etter det. Eller bare finner dere på noe?
Jeg har alltid lagd hjemme lagde matkurver til " de voksne" for de har jo alt, men i år orker jeg ikke det, så nå har jeg måtte spørre etter ønsker, for jeg vil gi noe de ønsker seg.
Her kjøper nemlig pappa (les: kvinnfolket hans) gaver til oss og unger uten å spørre hva vi ønsker oss eller trenger, og det syns jeg er litt irriterende, for vi får da aldri noe vi virkelig trenger, og guttungen får bare enten klær han ikke trenger eller leker han har slutta å leke med.... :(

Men sånn generelt: spør dere hva folk ønsker seg og så prøver å kjøpe etter det. Eller bare finner dere på noe?
Jeg har alltid lagd hjemme lagde matkurver til " de voksne" for de har jo alt, men i år orker jeg ikke det, så nå har jeg måtte spørre etter ønsker, for jeg vil gi noe de ønsker seg.
Her kjøper nemlig pappa (les: kvinnfolket hans) gaver til oss og unger uten å spørre hva vi ønsker oss eller trenger, og det syns jeg er litt irriterende, for vi får da aldri noe vi virkelig trenger, og guttungen får bare enten klær han ikke trenger eller leker han har slutta å leke med.... :(
Jeg liker å gi gave med omtanke. Så jeg tenker alltid på ting gjennom hele året! Jeg elsker å se på når folk åpner en gave med noe dem trenger eller ønsker seg. Ser aldri hensikten med å bare kjøpe noe. Finner jeg ikke noe så blir det gavekort på et passende sted.

Hva spiller han?
Mange spill krever månedlig abonnement og det finnes gavekort til de ulike.
Hvis han har PS4 så er en av høstens nyheter Destiny som kommer neste måned. World of Warcraft kommer ned nytt tillegg 13 november, det er det mange som ønsker seg. Denne krever månedlig abonnement. (112 kr mnd hvis du betaler månedlig, litt mindre om du betaler for 3 eller 6 mnd).
Er han mer for skytespill kommer Metal Gear Solid 5 for de fleste spillplattformer i slutten av november. Borderlands, the prequel kommer neste måned. Civilisation beyond earth kommer og snart og pleier å være populært. :)
Finn ut hva han liker så tror jeg nok du finner noe :)

Takk for tips! Er mest xbox og ps4 han spiller, så må sjekke ut spillene du nevnte :)

Back
Topp