Julegaver 2009

**entil**

Glad i forumet
Huff, jeg vet det er tidlig! Men jeg har begynt sånn smått å tenke på julegavene allerede.. Orker ikke det stresset i desember...

Hvor mye bruker dere å legge i gavene? Jeg syns det tar mer og mer av for hvert år[&:] Blir helt svett bare ved tanken[&:][&:]

Noen kjekke tips å dele? Evt, hjemmelagede ting..[;)]

Jeg er blitt mer og mer fan av å gi bøker i gaver [:)]

Å lage brente mandler og legge i søte glass er også en vinner [:)]

Jeg også tenker at jeg burde få unnagjort julegavene i god tid før jul! Det er heldigvis ikke så mange som skal ha gave da... Tre-fire venninner, to smårollinger til venninner, mamma og svigermor, mannens to søsken og barna deres.

Har såvidt begynt å tenke på hva jeg skal kjøpe til min mor. Men det er godt mulig at mannen min skal få ta seg av gavene til hans familie i år! Han er "siste liten" typen og det passer ikke så godt i år...

Vi tenkte vi skulle kjøpe videokamera til oss selv i julegave, så vi kan filme mini og sånn, så da slipper jeg å finne på gave til mannen! Enkelt og greit [:D]

Her i huse pleie eg og Emilie og søsterå mi å laga såper, men si eg jobbe på såpe så tror eg de fleste isje ønske seg mer si me har gitt det 2år på rad..

Men kan jo strikka, lage godteri, lage såper, lys..

her er 4 gaver alt i boks.
resten er planlagt.. gjør det enkelt og billig. og husker på, at det er tanken som teller.

blir litt fin-fin kaffe og spesial te.
og eldste søstra mi ønsker seg alltid en pakke med lambi toalettpapir, så hu skal nå iallefall få det hu ønsker seg ;)
er bare 2 gaver jeg vingler litt på, i.f.t hva det skal bli.. for tenåringer er ikke lett å gi gaver til..
pleier ikke å overstige 2000 kr til gaver og vi har 18 mennesker (kun nær familie) som vi gir til

Jeg lager kalendre hvert år til de aller fleste.. [:)]

Ungene skal få dukkehus i år tenkte vi.. [:D]

var på julegåveshopping på mandag å svidde litt penga.. dette var kun til tant-ungane der vi gir ca 200.... så søsken,foreldre å besteforeldre får en liten oppmerksomhet..f.eks julekaffi å moccabønner i gavepakkning eller noe.. å noe sannt gir vi vell til naboane også,beuker alltid å gløyme det, flaut når naboen kjem på døra med pakke,å du han ingenting tiilbake...

er faktisk ganske godt i gang!
har kjøpt på salg siden i sommer. syns også det blir frykelig dyrt! men når jeg deler det over flere mnd'er og samtidig kjøper på salg sparer man mye!

og jeg har ikke tenkt å springe med stor mage å stresse i desember[:-]

Å begynne allerede nå synes jeg virker kjempelurt!
Hvor mye jeg legger i gavene avhenger av hvor mye jeg får for pengene. Rundt 300 til søsken, 500 til foreldre, 150-200 til venner, 200-300 til tantebarn og kanskje opptil 1000 til mannen. Men dette er veldig omtrente beregninger. Bruker å ha det som utgangspunkt men ikke alltid jeg greier å holde meg til det:)

Forslag til hjemmelagde gaver:
- hvis du er kunstnerisk: tegning, speilcollage (male med glassmaling på et speil, lime på diverse som bilder, sløyfer osv)
- Glassmalte vinglass etc
- Hjemmelaget syltetøy i glassmalt syltetøysglass
- Ullsokker (noen får aldri nok og det kan være morsomt å få noen med andre farger enn standard grå)
- En fotocollage laget av bilder du har tatt selv
- hjemmelaget godteri

Tusen takk for mange gode tips! [:D]
Er vel bare å sette seg ned å lage en liste[;)]

Her har vi 7 tantebarn på min side og 4 tantebarn på min mann sin side, som alle sammen kommer til å få enten penger eller gavekort. Mamma og mormor kommer til å få en liten ting som er mest fra datteren vår men også litt fra oss og det samme med svigerforeldrene mine. Vi skal på fotografering med datteren våres 26 september så kanskje det blir ett bilde også. Hun lager ting i barnehagen som hun sikkert vil gi til de forskjellige [:)]. Ellers kommer vi til å ønske oss stelleveske fra emmaljunga og evt lammeskinn fra mine foreldre også noe fra hans [:)]. Vi søsken har en sånn greie at vi gir ikke gaver til hverandre men legger heller litt mere på de små [:)]

I fjor kjøpte vi maling hos Panduro samt lerret og tok fot og-håndavtrykk av lillemor som de nærmeste fikk + bilde av henne. [:)] I år lurer jeg på om jeg skal kjøpe fingermaling og la henne male på fine ark og ramme inn disse. [:D] Tenker også å kjøpe slik at vi kan lage drops og brente mandler å gi bort. [;)] Sambo sin slekt kjøper til alle, dvs søskenbarn og tanter ol selv om de er voksne og jeg gidder ikke bruke tusenvis av kroner på julegaver altså. Så da blir det gaver som vi har brukt tid på fra her i år og som vi kan kose oss med sammen alle tre. [:)] Søsken og foreldre får nok litt i tillegg. [;)]

Familien til typen i Belgia trekker lapp hvem som skal kjøpe gave til hvem, så kjøper man heller noe dyrt og veldig fint til den ene ! så da trenger vi ikke kjøpe så mange gaver vi da ! Skal kjøpe til småsøsknene mine her hjemme da [:)] Kommer til å gjøre det ferdig i oktober , orker ikke tanken på høygravid rundtom på digre kjøpesentre ! 

Off... Vi bruker alltid, uansett hvor tidlig ute vi er.. ca 10.000,- på julegaver...
Så lager jeg pakke kalender til ungene ved siden av. Det koster 5-600,- pr kalender.. så litt blir det nok..
Vi bruker 500,- på søsken, foreldre (1000,- pr foreldrepar..) , 250,- til tante og onkel unger, og 500,- til barna våre (3). Jeg har 3 søsken, og mannen har 2..
Har begynt, er ferdig med ene sønnen vår , og to unger til vennepar av oss. (bruker ca 100-150,-)
Besteforeldre får alltid hvert år fotokalender av ungene. Det syns de er stas !
Mamma bestiller brente mandler hvert år, og ellers bruker jeg å ha litt innpakket sjokolade og konfekt på lur i tilfelle noen plutselig står på døren vår [;)] !!
Elsker å kjøpe gave til andre !!! [:D] Er så koselig å gi [:D][:D][:D][:D]
Må bare komme på hva man skal kjøpe først... [8|][;)]

Fy fy fy deg!!!!![:o] Fikk meg til å handle julestæsj på Panduro til over 1500 kr! [:-][8D]

Fy fy fy deg!!!!! Fikk meg til å handle julestæsj på Panduro til over 1500 kr!

På nettet?? Hmmm... Hørtes skummelt spennende ut... [8D]

Har ei mamma som ikke er så glad i å bake og pappa har diabetes og skal ikke ha så mye søtt . Så sist jul leverte jeg julekaker til dem. Det falt i smak og de var kjempefornøyd. Tenkte å gjøre det i og også. Etterhvert skal ungene få lage kakene. Har ei jente på to og venter gutt i januar. Jenta er med nå og. Tenkte å lage til ei vennine også.

ORIGINAL: titta81

Fy fy fy deg!!!!! Fikk meg til å handle julestæsj på Panduro til over 1500 kr!

På nettet?? Hmmm... Hørtes skummelt spennende ut... [8D]

På nettet ja, blir sendt om 3-5 arbeidsdager! JIPPI!!!!! [:D]

Back
Topp