Julegave til de små

FruG

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Får så mange spm om hva vi ønsker oss i julegave til lillesøster, i tillegg skal vi ha dåp i januar. Og jeg er så blank :P

Klær trenger vi fra str 68 og oppover. Spesielt ull.
Miffy lampe
Tipi telt
Barnehagesekk
Dåpstavle (det vet jeg vi får)
Gullarmbånd
Penger

Ellers så føler jeg vi har det meste :)

Hva ønsker dere til de små? Gjerne både jul og dåp - sikkert masse jeg ikke kommer på :)

Leker trenger vi ikke, har massevis av babyleker etter guttene

Fra mine foreldre får babyen penger inn på kontoen sin. Fra svigers blir det sikkert noen klær vi aldri får brukt (svigermor er ekspert på å kjøpe ting uten å høre på hva vi trenger...). Fra oss får baby ingenting :p Tror ikke det er noen andre som kjøper gave til han heller

Jeg regner med at besteforeldrene kjøper noe småtteri (litt klær og ev nånn leke) til hu lilla her, men det er nok storebror som får de fleste gavene :)
Vi har kjøpt en fotrangle og en baby-svømmering som vi slår inn til henne, men det blir storebror som får åpne de :P

Ullklær får man erfaringsmessig egentlig aldri nok av, vognleke/pynt, penger til sjal/bilstol nr 2, vippestol og smykker.
Av oss og søsknene får hun babygym, tror jeg. Hvis ikke oldeforeldrene ønsker å gi henne det i julegave. I så fall får hun ingen ting av oss i år.

Jeg har sagt at familien ikke trenger å kjøpe julegaver til henne, hun er jo så liten og forstår det ikke allikevel. Men ender vel med at hun får noe uansett :P

Vi har sakt til familien at de ikke trenger å kjøpe noe til baby, hun har det hun trenger å hun har fått så mye. Itillegg er det dåp i februar så det blir nok. Kommer nok litt leker i fra søskenbarn å besteforeldre men det er bare kos:)

Vi har også sagt at han ikke ønsker seg noe fordi han har alt han trenger, og om noen likevel ønsker å gi noe, så ønsker vi at de setter inn et lite beløp til redd barna eller en annen organisasjon som jobber for barn som ikke er så heldige som han.

Hva med å opprette en BSU konto (eller en "vanlig" konto) som det kan settes inn penger på? Kan jo være greit ved senere anledninger også det :) Unger ender jo som regel opp med alt for mye leker, så kanskje en måte å begrense det en smule på hvertfall?

Her ønsker vi oss bæresele, strikkaklær og penger til lille :-) Og i dåpen ønsker vi oss de litt mer tradisjonelle tingene, som inngravert armbånd, smykke med stjernetegn og slikt :-)

Anbefaler å ønske seg OBOS-medlemskap til lille :) det blir bare mer og mer vanskelig å kommr seg inn på boligmarkedet fremover i tiden som kommer. Her fikk snuppa medlemskap av min bror i fødselsgave. Koster et par hundre kroner i året tror jeg, som han får regning på de neste 18 årene :p
Er en fin gave fra faddere eller andre nære familiemedlemmer i dåp også :)

Vi kommer til å ønske oss Stokke tripptrappstol med nyfødtdel av besteforeldre. Og ull i str 62, evt penger på kontoen hennes. Og vippestol :)

Anbefaler å ønske seg OBOS-medlemskap til lille :) det blir bare mer og mer vanskelig å kommr seg inn på boligmarkedet fremover i tiden som kommer. Her fikk snuppa medlemskap av min bror i fødselsgave. Koster et par hundre kroner i året tror jeg, som han får regning på de neste 18 årene :p
Er en fin gave fra faddere eller andre nære familiemedlemmer i dåp også :)

Vi kommer til å ønske oss Stokke tripptrappstol med nyfødtdel av besteforeldre. Og ull i str 62, evt penger på kontoen hennes. Og vippestol :)

Vi har et medlemskap i tobb (Trondheim) som vi skal føre over på snuppa her fra da vi lurte på å kjøpe i Trondheim. Der er det gratis i året fram til de er 18, kun innmeldinga som koster.

Vi har et medlemskap i tobb (Trondheim) som vi skal føre over på snuppa her fra da vi lurte på å kjøpe i Trondheim. Der er det gratis i året fram til de er 18, kun innmeldinga som koster.

Det gjelder kun i Trondheim da eller? OBOS er jo over hele landet :)

Det gjelder kun i Trondheim da eller? OBOS er jo over hele landet :)

Er noen byggeprosjekter i andre deler av landet også når jeg tenker meg om :) Vi er medlem i BOB, så kan være vi tegner her også. OBOS er jo sånn sett veldig greit ja!

Back
Topp