julegave til 2- åringen som har "alt"?

Azoria

Gift med forumet
Sliter så enormt med julegave (og bursdaggave) til Linnea. Ungen har jo ALT [&:] I tillegg vil svigers gjerne vite hva hun skal ha. Hun har dukker (3 stk), dukkevogn, stor seng, cd-spiller, bord + stoler, lekekjøkken, ski, akebrett... you name it... Sånn er det med unge som har eldre søsken å arve etter. eneste jeg kan kommer på er dukkeseng. Men skal hun få dukkeseng av fire forskjellige og på både bursdag og jul da? [8D] Hjeeeeeeeeeelp!!

skal følge spent med på denne tråden..

Har ikke ANELSE om hva vi skal kjøpe til henne ..
eller lillesøster for den del...

Begge to har jo ALT!

Jeg synes ofte man liksom ikke tenker rundt alle store ting, behøver dert være store ting.

Er det noe hun trenger av klær kanksje? Noe hun kan samle på osv.? Eirik får Bergans sekk til bursdag og ribbestrikk bukse fra Nøstebarn til jul. (Eller motsatt, vet ikke helt det enda)

Han får alt han trenger ellers, så da får han noe han trenger nå også.

har samme problem her, så blir klær i bursdagsgave. Til jul får hun snowracer av meg og gubben, og togbane av storesøster.

hm.

Vinterdress har hun (flere)
hu har masse sko
sykkel også

Penger vil jeg ikke "gi" henne. Tror det blir dukkeseng fra oss. Og duplo. Så må vi bare finne på noe besteforeldrene kan gi. Av mamma får hun månetoppen klær til bursdag. Vanskelig det her altså!

Emma har og mange smådukker av ymse slag, men til bursdagen sin får hun en stor dukke av oss, typ Annabelle eller Cho Cho, og litt klær til denne.

Ellers så er jo alltid tegneskaer, malesaker, plastelina/modeleringsleire, perler osv noe man bruker opp så det trenger man alltids mer av. Puslespill og bøker er også fint å få. Om barna har alt så hvorfor heller ikke kjøpe noen småting og heller sette resten av beløpet man hadde planer om å bruke på sparekonto?

Syns også det er vanskelig å kjøpe til de.
Men har kjøpt bondegård duplo til jul også fikk han klær av oss og ei bok til bursdagen.

De har jo så mye så det er så vanskelig å "ønske" for de[&:]

ORIGINAL: liviliv

Hvorfor vil du ikke gi penger?

fordi hun er for liten til å forstå hva penger er. Det trenger ikke være dyre eller store ting, men jeg synes hun skal få pakke til jul og bursdag. Penger kan hun godt få, men hun -får- det ikke hvis du skjønner. Det får hun utenfor slike dager.

ORIGINAL: Azoria

fordi hun er for liten til å forstå hva penger er. Det trenger ikke være dyre eller store ting, men jeg synes hun skal få pakke til jul og bursdag. Penger kan hun godt få, men hun -får- det ikke hvis du skjønner. Det får hun utenfor slike dager.

Da ville jeg gitt en bruksting - noe så enkelt som plastelina, tegnesaker, maling eller andre hobbysaker. Eller en aktivitetsbok.
OG en liten sum på konto [;)]

EDIT: haha, ser at Emmeline har tenkt nøyaktig det samme, gitt!

Hva med akesklie? eller et lite utehus som hun kan ha ute til sommeren?

Spark
Saccosekk
Gyngehest
Fisher price laptop
Bøker
CD med barnemusikk
Ull
Dukkeklær

ORIGINAL: dripdrop

Hva med akesklie? eller et lite utehus som hun kan ha ute til sommeren?

Hadde vært noe, men vi bor i blokk [&o]

Mange gode tips her! Takk! [:D]

Funderer på spark, dukkeseng, snowboard og ellers diverse leker. Og ulltøy. Saccosekk og gyngehest har hun også [8D]

ungene er så små enda at det holder med en hard pakke og to....at ening med de over at ull og utstyr er fint å få ...ellers liker ungene godt disse hamsterene som piper og går over alt ...

ORIGINAL: Azoria

Skjønner vi har forskjellige holdninger til dette[:)]

Sitter og lurer på det samme, men som noen flere skriver her, så kan jeg aldri få nok ull til henne.
Mamma gir jentene sølv til jul og bursdag, det er jo gøy å ha når di blir voksne.
Ellers syns hun det er gøy med sånne aktivitets pakker, der vi kan lage ting. Figurer hun kan male som vi henger opp på rommet.
Tror det blir kjelker til begge jentene fra oss i år [:)]

lerreter til å male på, flytende maling, malebøker hun kan fargelegge i, plastelina, bøker (ludde, thomas, eventyr), puslespill, perler, cd er, duplo, barnestaffeli med tavle(ikea), sengesett, handduker, klær i større strl, ...

Back
Topp