Julegave ønsker til baby

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Er det noen som har laget en slik liste ennå?
Nå tenker jeg ting som er praktiske til babyen, gjerne nå og fremover i tid, men ikke masse dilldall leker de ikke er store nok til ennå:p
Sånn som soveposer, klær, div utstyr osv som er greit å ønske seg.

Koster jo å ha barn, så greit å ønske seg:)

Har nettop begynt å tenka på dette. Fekk ei lita jenta nesten 1 mnd før termin, mitt første barn. Kommet på dette til nå: Hårbørste, solbriller til våren, Inotyol, fotoalbum, ullbody og strømpebukse. komme sikkert på meir ittekvart, og har arva klær av søskenbarn så eg må sjå igjønå å finne ut ka eg har. Rakk ikkje å sortera kler før hu kom, greit å veta ka en har så sleppe me å ønska oss någe me allerede har fått.

Jeg har skrevet opp tilleggsutstyr til tripptrapp stol og madrass til stokkeseng blant annet. Stimulileker og utstyr til å lage barnemat hjemme også :happy:

Ville ønsket meg praktiske ting, som klær og utstyr. Leker får man alltids nok av, synes jeg... :P

Her har jeg ikke peiling, har alt vi trenger.

Her har vi ønsket oss klær til Ellion I str 62:greet008 Da vi har lite klær i den str. Han er snart 6 uker, men bruker ennå str 50. Ble født i uke 37+1. Greit å ha noen klær til han blir større også. Klær i str 56 har vi massevis av.

Her har vi ønsket oss klær til Ellion I str 62:greet008 Da vi har lite klær i den str. Han er snart 6 uker, men bruker ennå str 50. Ble født i uke 37+1. Greit å ha noen klær til han blir større også. Klær i str 56 har vi massevis av.

Oi, så liten..? ❤️
Vi bruker str 56.. men ser at, tre bodyer, tre bukser/strømpebukser og tre pysjer hadde visst holdt i MASSEVIS.. har én liten skuff med klær, og får søren meg ikke BRUKT mesteparten av det engang :P :P

Oi, så liten..? ❤️
Vi bruker str 56.. men ser at, tre bodyer, tre bukser/strømpebukser og tre pysjer hadde visst holdt i MASSEVIS.. har én liten skuff med klær, og får søren meg ikke BRUKT mesteparten av det engang :p :p

Ja, klærne passer ennå iallefall i str 50. Klærne er fra Lindex, vet ikke om det har noe å si, men?:)Tror han har bikket 4.500g?:rolleyes: Sist han ble veid var 14.oktober og da veide han 3.780g. Her går det litt klær med. Tisser seg gjerne ut, fordi tissen går oppover i bleien igjen:p

Ja, klærne passer ennå iallefall i str 50. Klærne er fra Lindex, vet ikke om det har noe å si, men?:)Tror han har bikket 4.500g?:rolleyes: Sist han ble veid var 14.oktober og da veide han 3.780g. Her går det litt klær med. Tisser seg gjerne ut, fordi tissen går oppover i bleien igjen:p

Har nok litt å si.. tiny treasures klærne begynte bli trange i str 56, mens denne bodyen fra Lindex i 56 er ganske romslig :P tror ikke Lindex sine er veldig store altså, men mange andre er ganske små.

Oj såpass ja. Min ble født 4870 og vi har bare måttet pakke ned igjen alt i str 50:hilarious: Rett på 56, men heldigvis har vi mye av det også. Men lurt å ønske seg større størrelser da! Det skal jeg notere meg :smug:

Har nok litt å si.. tiny treasures klærne begynte bli trange i str 56, mens denne bodyen fra Lindex i 56 er ganske romslig :p tror ikke Lindex sine er veldig store altså, men mange andre er ganske små.

Det kan godt hende at Lindex er større i str, ja:p Har kun klær derfra, stort sett. Vi måtte kjøpe det meste nytt i de små str, da vi hadde gitt bort alt:hilarious:

Oj såpass ja. Min ble født 4870 og vi har bare måttet pakke ned igjen alt i str 50:hilarious: Rett på 56, men heldigvis har vi mye av det også. Men lurt å ønske seg større størrelser da! Det skal jeg notere meg :smug:

Ellion ble jo født i uke 37+1 og var stor for alderen. Veide 3.455g:p men så hadde vi litt startproblemer og han var innlagt 5 dager på nyfødtintensiven grunnet vann i lungene og de ikke ville åpne seg opp helt nederst. Så måtte ligge på highflow og c-pap. Og gikk ikke så mye opp i vekt. Og var litt slapp pga gulsott, men begynte å komme seg etter 10 dager:)

Vi har en litt tykk gym-matte og babygym og easygrow nattpose på ønskelisten til nå. Easygrow minimizer er også kjekt å ha til sportsvognen. Synes det er litt utfordrende å ønske ting til 3. gutten, og verre blir det vel :dead:

Det kan godt hende at Lindex er større i str, ja:p Har kun klær derfra, stort sett. Vi måtte kjøpe det meste nytt i de små str, da vi hadde gitt bort alt:hilarious:

Liker Lindex sine klær. De er pene og holdbare. Men tror det meste av klær likevel blir kjøpt på Cubus her, da vi oftere har funnet billige klær der (som gjerne er det man må gå etter når man må kjøpe en halv garderobe ...)
Gjelder til de større ungene altså. Til baby har jeg litt av hvert, og masseeee...

Ellion ble jo født i uke 37+1 og var stor for alderen. Veide 3.455g:p men så hadde vi litt startproblemer og han var innlagt 5 dager på nyfødtintensiven grunnet vann i lungene og de ikke ville åpne seg opp helt nederst. Så måtte ligge på highflow og c-pap. Og gikk ikke så mye opp i vekt. Og var litt slapp pga gulsott, men begynte å komme seg etter 10 dager:)
Oj, ja nei det blir jo et helt annet startpunkt enn vår store gutt som kom ved igangsettelse på overtid:p håper alt er bra med gutten nå da, tross en litt trasig start med innleggelse:Heartred

Er det innafor å sette nanny på ønskelista?

Jeg ønsker meg noen som rydder og organiserer.. og kanskje med litt handyman-skills i tillegg.. men det er min ønskeliste, ikke babyens da . :P haha

Jeg ønsker meg noen som rydder og organiserer.. og kanskje med litt handyman-skills i tillegg.. men det er min ønskeliste, ikke babyens da . :p haha
Må være innafor det også. Kan jo si det er babyens, den vet jo ikke forskjell på søndag, tirsdag og julaften :bag:

Sovepose (anbefaller easygrow), madrass til seng? Stretchlaken? Ullbody, nattdrakt i ull, strømpebukser i ull med antiskli fot, tynne ullsokker, heldress i ull, siklesmekker, flasker med sugerør, inotyol, zinksalve, kuldekrem :)

Liker Lindex sine klær. De er pene og holdbare. Men tror det meste av klær likevel blir kjøpt på Cubus her, da vi oftere har funnet billige klær der (som gjerne er det man må gå etter når man må kjøpe en halv garderobe ...)
Gjelder til de større ungene altså. Til baby har jeg litt av hvert, og masseeee...

Cubus sin bodyer er deilig mjuke også. Kjøpt ett par me mini bodyer derfra. Passer ennå de også. Litt tynnere materiale enn lindex sine. Det jeg liker godt med lindex sine er 2 rader med knapper, så babyen kan vokse I dem:) Lindex kjører gjerne tilbud på 3 for 2:) Mhm, går med mye klær når man har flere små i huset:p

Cubus sin bodyer er deilig mjuke også. Kjøpt ett par me mini bodyer derfra. Passer ennå de også. Litt tynnere materiale enn lindex sine. Det jeg liker godt med lindex sine er 2 rader med knapper, så babyen kan vokse I dem:) Lindex kjører gjerne tilbud på 3 for 2:) Mhm, går med mye klær når man har flere små i huset:p

Ja, men de er mindre i størrelsen. Eller så krymper de mer i trommel. :P

Back
Topp