Juleforberedelser

Sesamfrø93

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Juliknøttene 2022
Maisløyfene 2024
Siden jeg har termin i romjula og regner med at det kommer til å bli ganske tungt opp imot jul, så tenkte jeg å være tidlig ute med juleforberedelsene. Noen andre som har begynt, eller begynt å planlegge?

Har hatt veldig lyst til å kjøpe julepresangene i månedsvis, men vi har ikke hatt råd.
Resten går greit og kan vente til desember :)

Jeg pleier ikke å pynte så veldig mye til jul, så tar d etter eksamen, som passende nok er ferdig 1. desember! :) men er i gang med julegavene da, de en del som skal fraktes hit og dit som er greit å gjøre unna!

Det blir mye hjemmelagde julegaver fra oss i år, for å spare penger. Så for at vi skal bli ferdig har vi kommet godt i gang med det. Vurderte om vi skulle begynne å bake snart, i allefall ting som kan fryses. Og så regner jeg med å få litt besøk som vil hilse på babyen, så kan jo være greit å ha noe å servere :)
Noen som har prøvd å fryse kokosmakroner forresten?

Er ikke jeg i form, så handler samboeren inn julegaver med handle liste :) vis ikke blir det jule shopping i desember. Vi skal feire jul borte også blir vi å pynte som normalt :) men har god hjelp i samboeren om jeg ikke skulle kunne gjøre noe, men vi er enig om at denne jula blir som det blir og vi gjør det lettest mulig :)

Jeg planlegger å få unna alle julegavene på nett på Black Friday. Så jeg holder på å lage en liste over hvem som skal få hva. Tenker også å få sett gjennom julepynten ila et par uker. Husker fra ifjor at det var utrolig mye juggel der som jeg aldri kommer til å bruke, så det tenkte jeg å levere på gjennbruksstasjonen :) Ellers kommer jeg til å kjøpe litt julekaker. Pes å bake glutenfritt.

Er ikke jeg i form, så handler samboeren inn julegaver med handle liste :) vis ikke blir det jule shopping i desember. Vi skal feire jul borte også blir vi å pynte som normalt :) men har god hjelp i samboeren om jeg ikke skulle kunne gjøre noe, men vi er enig om at denne jula blir som det blir og vi gjør det lettest mulig :)

Samboeren min er også helt uunnværlig! Men jeg føler allerede at det blir mye på han, så jeg vil gjøre selv det jeg klarer. Tviler på at jeg kommer til å ta julevasken med all bøy og tøy som det innebærer.. Jeg elsker jula, så vil gjerne ha det koselig!! Kommer nok til å være mest hos foreldrene i jula uansett, hvis vi ikke er på sykehuset da......

Samboeren min er også helt uunnværlig! Men jeg føler allerede at det blir mye på han, så jeg vil gjøre selv det jeg klarer. Tviler på at jeg kommer til å ta julevasken med all bøy og tøy som det innebærer.. Jeg elsker jula, så vil gjerne ha det koselig!! Kommer nok til å være mest hos foreldrene i jula uansett, hvis vi ikke er på sykehuset da......
Vi har valgt å gjøre det enkelt :) jeg kjøper gavekort til alle på mine side på samme sted :) vaske har vi gjort, så vanlig vask tar vi sammen. Så skal vi bort i jula, men pynter sammen her med barna :) men alle er inneforstått med at jula her blir som den blir :p har termin 27 desember :)

Er ferdig med julepresangene. Julekaker får bli om formen tillater det nærmere jul. Ellers får vi klare oss uten. Pynting til jul er minimalt her i huset, så der er det pynting av juletre lille julaften. Og det tar gubben seg av. Det eneste som gjenstår er pakkekalender til storesøster.

Jeg skal leie inn mine søstre rundt den 15 desember til å ta julevasken og hjelpe til med pyntingen.
Ellers er jeg nesten ferdig med alt av julegaver og samboeren har sagt seg villig til å ta resten om det må til.
Bake julekaker kommer jeg til å gjøre. Men kommer sansynligvis til å få søskenhjelp der og.

Jeg er ferdig med alle julegaver bortsett fra til de tre brødrene til mannen min. Vet hva de skal få, da. Jeg skal bake julekaker på første søndag i advent. Julekortene er lagd og bestilt. Julepynten som vi skal lage er vi nesten ferdige med. Mangler nesten bare å pynte :p
Jeg prøvekjørte en oppskrift på fløtekarameller i går :o

Jeg starta så fint med julegaver i oktober og ville egentlig være ferdig innen november. Det skjedde jo så absolutt ikke. Men etter denne uken går jeg i permisjon, så da må det jo bli tid til gaver og juletid;)

Straks ferdig med julegavene :)
Skrev liste i dag med alt som skal være gjort innen 15 desember :p så gubben får bare være med å jobbe. For jeg får så ubehagelige kynnere/modningsrier så fort jeg prøver å gjøre noe.

Jeg har begynt med julegaver :D og tenkte å pynte til jul neste helg (:eek:) eller neste helg der igjen om jeg klarer å vente :p gleder meg veldig!! :D har termin 28 november, tenker det er greit å ha alt klart til da;)

Jeg er ferdig med alle julegaver se vekk i fra til gubben. De fleste er pakket inn, venter på noen i posten, så bare å pakke de inn når de kommer.
Pynting og baking tar jeg når jeg går i permisjon 25 nov. Dersom hun kommer før og jeg ikke rekker det så har butikkene kaker og pynt skal jeg klare å få på plass etterhvert. :)

Nesten ferdig med julegaver, tenkte å ta de siste 3 på black friday:) skal begynne å levere julegaver til helgen til de familiene jeg er ferdig med. Har litt julepynt som kommer opp første advent, men skal kjøpe nytt juletre som jeg skal få opp tidlig desember. Hadde tenkt å bake litt, men får se hva jeg orker:)

Ferdig med alle julegavene her, termin 7 desember :) stoler ikke på at mannen finner de riktige gavene, han er litt sånn "siste liten" type :) ellers begynte permisjonen min på onsdag, så vurderer å kanskje bake litt/lage konfekt neste uke, ettersom vi skal ha folk her i år :) hvis formen ikke tillater det, ber jeg familie ta med det de har lyst på :)

Har starta å handle i dag og har en plan for hva som skal gis :) så føler det skal gå veldig bra. Planen er å bli ferdig nå i november. Termin 27 desember, men jeg merker kroppen ikke orker så mye.

Jeg har begynt på julegaver :) Nesten ferdig faktisk! :)

Jeg har også mange bursdager før jul, så greit å få unna mest mulig før jul. Har termin den 4/121, så har jo litt tid før jul, men det er jo grei å slippe ut med en nyfødt og store bind i ett overfylt kjøpesenter om man ikke må ;)

Jeg har 2 gaver igjen som skal litt snop oppi, så jeg vil ikke pakke det inn for tidlig så det rekker å bli dårlig :p
Men alle andre gaver er pakket inn og klare. Til helgen vil jeg prøve meg litt på å bake julekaker, og til uken igjen noen pepperkaker med stesønnen min tenker jeg :) Til søndag tror jeg at jeg skal snike meg til å sette opp lys i vinduene :)
Juletreet skal jeg drøye mest mulig! Det sto så sykt i veien for tørkestativene ifjor, og jeg var dritt lei av det allerede før julaften omtrent :P

Back
Topp