Juleforberedelser

Guttemamma23

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Når starter dere med årets juleforberedelser? :-) Kjenner at jeg har lyst til å få unna det meste før lille kommer. Men å ta baking sammen med storebror etter at lille har kommet. Pynting tror jeg vi tar i desember, men kunne godt ha tenkt meg å lage litt julepynt/julegaver sammen med storebror allerede nå. Vet noen gjør unna det meste før babyen kommer, hva tenker dere å gjøre?

Last edited:
Jeg har hatt planer om å bli ferdig med julegaver før fødsel, men så treg som jeg er så får vi se hvordan det går:P hehe. Må prøve å få handlet inn litt snart!
Pynting blir etter fødsel, og vasking blir om vi har overskudd og babyen og toåringen tillater det:P hehe

Jeg vil ha unna gaver før babyen er født, så må vel raska på :) orker ikke å stresse i butikk med julegavehandelen når jeg er nybakt mor igjen. Så det er målet, er godt igang da :) og lager alle julekortene på forhånd også. Har endel utstyr til det fra i fjor så sparer penger på å lage selv.

Ellers vil jeg nok ta bakinga etter babyen er født ja, stas for storesøster å få den tiden med oss tenker jeg :)

Jeg vil ha unna gaver før babyen er født, så må vel raska på :) orker ikke å stresse i butikk med julegavehandelen når jeg er nybakt mor igjen. Så det er målet, er godt igang da :) og lager alle julekortene på forhånd også. Har endel utstyr til det fra i fjor så sparer penger på å lage selv.

Ellers vil jeg nok ta bakinga etter babyen er født ja, stas for storesøster å få den tiden med oss tenker jeg :)

Det er litt sånn jeg også tenker :-) lager du noen julegaver sammen med storesøster i år? Evnt. når starter dere med det? :-)

Får ikke gjort noe før desember:p heldigvis er han ventet tidlig i november så har litt tid på å komme i orden før julepyntingen,bskingen og gavehandlingen sparkes i gang:)

Det er litt sånn jeg også tenker :) lager du noen julegaver sammen med storesøster i år? Evnt. når starter dere med det? :)
Jeg vet ikke helt, har ikke planlagt det, de pleier å lage noe i barnehagen da :) men hadde nok startet i oktober-november.

Jula har jeg ikke tenkt på en gang. Pleier å pynte til jul siste helga i november. Julegaver fortløpende ila desember. Julevask eksisterer ikke her, vasker jevnlig hele året ellers :)

Har begynt på julegavene :) satser på å bli ferdig med de før prinsessa kommer (termin 24.11). Pynting og baking tar vi i desember :)

Har begynt med julegavene, har 5 igjen, og de skal ha gavekort :-) Så føler ikke stresset over å få de unna enda :-P Ja, også sambo's gave, men den har jeg snart gitt opp :-P Baking og pynting blir gjort litt etter litt i desember :-)

Er snart ferdig med julegavene, mangler 4 stk :) må vente med en til julekoleksjonen kommer I butikk. Men regner med å være ferdig med alle før fødsel.
Er førstegangs så julevasken tar vi som det kommer, kommer til å pynte etter fødsel:) og siden jeg ikke er noe glad I julekakeer og gubben bare liker en så lar vi baking være I år:)

E heilt imponert over de som har komt så godt igang! Her blir det ks i oktober, så rekk kanskje det meste etterpå om alt går fint. Ellers får mannen ordne opp. Han skal jobbe sjølve julafta, så eg blir aleine med barna. Har tenkt å legge lista ein del lavare i år, og heller fokusere på å vere sammen med barna og kose oss. Men då må jo pakka vere i havn og huset pynta. Noko 7 sorta og husnedvask blir ikkje aktuelt. Er litt arti å snakke med barna og høyre kva som er jul for dei. Tydelig at vi har skapt våre tradisjonar og dei set pris på aktiviteta som vi gjer sammen. Berre det at me tar med kakao og bolla, og drar ut i skogen for å finne juletre. Det aller beste er at vi gjer det med søskenbarna, og alle barna kan sitte bakpå traktoren på vei heim.

Jeg er godt i gang med julegavene :) håper å bli ferdig med det meste før fødsel! Pynting og sånt tar vi senere :)

Vi har vel kanskje bare ett par pynteting som er jul, så det er gjort unna i en fei :p haha
Mannen sin jobb er å få lys ute i noen store trær vi har. Ingen av oss er sånn veldig julete, men lys ute i busker å sånn må vi ha :)

Baking tar vi i desember og gaver tar jeg litt her og der fra november og ut :)

Pynting og slikt tar jeg i desember og julebaksten tar jeg om jeg får ånden over meg. Vi skal feire jul hos mine foreldre i år så da gjør det ikke noe om ting blir litt nedtonet hos oss i år.
Jeg har termin to dager før deg og føler også på at julegavene (og bursdagsgaver - vi har flere med bursdag i desember i familien. Meg selg inkludert, men den slipper jo jeg å tenke på ifht gaver og sånn :-p) bør være så godt som ferdig før lille kommer. Fikk unna første julegave nå på lørdag og håper på at få tatt unna mest mulig nå i oktober :-)

Jeg skal bare pakke ut flyttelasset så har jeg tenkt å begynne å handle inn og planlegge. Har som mål å få kjøpt inn det meste, så pakker jeg det inn nærmere jul. Vi fant ut at hvis vi hadde kjøpt inn alle gavene så kan vi levere dem når folk kommer på baby-besøk, så slipper vi å kjøre rundt 2 uker etterpå:happy:

Har bestilt sånne kakebokser som idrettslag selger, da har jeg noe å servere folk som kommer på besøk og det får gå som julebakst. Baker pepperkaker med fadderbarn i tillegg. Pynting tar jeg veldig lett i år, bare få opp noe så det blir litt julestemning men går nok ikke for full pynting i år. Slipper heldigvis å tenke på julerengjøring siden vi flytter inn i ny leilighet på lørdag.:joyful:

Jeg skal bare pakke ut flyttelasset så har jeg tenkt å begynne å handle inn og planlegge. Har som mål å få kjøpt inn det meste, så pakker jeg det inn nærmere jul. Vi fant ut at hvis vi hadde kjøpt inn alle gavene så kan vi levere dem når folk kommer på baby-besøk, så slipper vi å kjøre rundt 2 uker etterpå:happy:

Har bestilt sånne kakebokser som idrettslag selger, da har jeg noe å servere folk som kommer på besøk og det får gå som julebakst. Baker pepperkaker med fadderbarn i tillegg. Pynting tar jeg veldig lett i år, bare få opp noe så det blir litt julestemning men går nok ikke for full pynting i år. Slipper heldigvis å tenke på julerengjøring siden vi flytter inn i ny leilighet på lørdag.:joyful:

Så lurt! :D

Back
Topp