Juleferie???

Mine var satt opp på bhg og sfo mandag og tirsdag, men så snart det ble klart at de ikke kommer (jeg fikk fri, og mamma vil låne dem på mandag) ha jeg beskjed så de vet om det på skole og bhg.

Jeg arbeider med regnskap, vi har alltid mindre å gjøre i slutten av måneden, og på min arbeidsplass er det kultur for lange juleferier for alle som vil, vi oppfordres til det og ledelsen gjør det samme. Lade batteriene. For så snart vi er tilbake på jobb er det årsoppgjør og overtid resten av vinteren. Så den juleferien unner vi oss. Så snart vi er ferdig med det vi må. Hvilket jeg regner med å bli mandag formiddag. Altså fri 23.

Skal i bhg på mandag sånn at vi får vasket og handlet ferdig, så er det fri til 2. Januar :)

Ser at det er mange barn som har veldig lang ferie. Skjønner ikke hva dere jobber med som kan ta fri så lenge?
Og det

men husk på at dersom du har skrevet at hun kommer i romjulen,setter personalet stor pris på at hun virkelig kommer. Husk at de setter opp bemanning etter hvor mange barn som har sagt de kommer.
Vet fra barnehagen vår at i fjor var det mange som sa de kom,men det var bare halvparten som kom. Dårlig gjort syns jeg da de ansatte i barnehagen også har lyst på fri. Det var nesten flere voksne enn barn der og det syns jeg er unødvendig av foreldrene .
Har du sagt hun kommer,så send henne dit iallfall noen timer.
Det er veldig mange som bare setter seg opp uten å komme ja. En gang var det satt opp 15 barn vet jrg og kun ett barn kom.

Jeg måtte sette opp mine neste uke, fordi jeg ikke visste om jeg fikk fri.

Så så jeg at jeg kunne få fri, men da fra at jeg ville ta dem fri dersom jeg fikk fri, og at jeg sier fra når jeg vet. Torsdag så det helt klart ut til at jeg kunne få fri (onsdag varsler slett ikke sikker) så vi sa fra.

Fredag ble det klart at jeg må jo i jobbe noe mandag likevel, men da har altså min mor sagt at hun ville ha dem. Hun sa fra for et par uker siden, men vi anmelder dem ikke så tidlig, min mor er ufør og det er slett ikke alle år hun kan gå i jula, så vi kan ikke stole på å en slik plan i starten av desember.

Men altså, vi sier fra så de kan justere bemanning, vi lar ikke bare være å dukke opp.

Back
Topp