Julebordstider

HH123

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei,
Jobben har julebord i kveld og jeg klarer ikke bestemme om jeg skal dra eller ikke. Blir kvalm av tanken på julemat og orker ikke komme med unnskyldninger om hvorfor jeg ikke drikker. Men vet jo at det kan bli gøy selv om jeg er edru. Baah, hva gjør dere i disse julebordstider??

Jeg testet positivt 2 dager før julebordet. Tok bilen, så jeg slapp å unnskylde hvorfor jeg ikke drikker, men fikk ca 10 forslag på at jeg var gravid allikevel. :rolleyes:

Jeg skal på julebord i dag og i morgen...
I dag tar jeg bilen, men i morgen blir verre.
Har tenkt å bytte glass med mannen så det ser ut som om jeg drikker litt, pluss ta en hvit løgn om jeg er veldig dårlig fra fredagen :hilarious:

Men.. det som er kjedelig er maten - kamskjell til forrett, det skal man vel holde seg unna. Kveite til rett nr 2, man skal ikke spise kveite over 2 kg, men hvordan kan jeg vite det? Kan jo ikke spør heller.
Og hjort til hovedrett.. og mulig den er litt rosa og bør vel helst være gjennomstekt

Er julebord med jobben neste uke, jeg skal ikke dra. Jeg er litt dårlig i formen og gidder rett og slett ikke å late som jeg ikke er gravid. I jobben min er det høy alkoholfaktor og det er garantert noen som vil mistenke noe.

For to år siden var jeg fem uker på vei når jeg dro på julebordet. Bestilte alkoholfri øl i baren og rømte til baren hver gang noen kom med nye shots, så jeg klarte å skjule for alle at jeg ikke drakk. Da var jeg også bedre i formen enn det jeg er nå.

Selv har jeg det kjempemorsomt uten alkohol så mine kollegaer stusser ikke på at jeg ikke drikker :angelic: men ellers ville jeg sett an formen:rolleyes:

Jeg har meldt avbud,
Siden folk vet at jeg er glad i god drikke, så hadde det vært merkelig om jeg kom og sa nei til alkohol. Litt kjipt at det er sånn, men men.

Artig kveld på julebord her. Noen ante nok noe, men har gode kolleger og ingen stilte spørsmål eller maste på at jeg måtte drikke alkohol.

Håper andre også kan dra og ha det gøy på sine julebord :)

Artig kveld på julebord her. Noen ante nok noe, men har gode kolleger og ingen stilte spørsmål eller maste på at jeg måtte drikke alkohol.

Håper andre også kan dra og ha det gøy på sine julebord :)
Så bra at du dro og fikk en god opplevelse :happy: Man kan absolutt ha det gøy uten alkohol og så er jo dagen derpå såå mye bedre:hilarious:

Jeg har meldt avbud,
Siden folk vet at jeg er glad i god drikke, så hadde det vært merkelig om jeg kom og sa nei til alkohol. Litt kjipt at det er sånn, men men.
Ble så jeg gjorde det samme! Mye pga at jeg var veldig kvalm, men også at jeg hater å komme med alskens unnskyldninger. Kjenner at det var riktig avgjørelse, selv om jeg kommer til å føle meg litt uttafor på jobben på mandag:shy:

Er julebord med jobben neste uke, jeg skal ikke dra. Jeg er litt dårlig i formen og gidder rett og slett ikke å late som jeg ikke er gravid. I jobben min er det høy alkoholfaktor og det er garantert noen som vil mistenke noe.

For to år siden var jeg fem uker på vei når jeg dro på julebordet. Bestilte alkoholfri øl i baren og rømte til baren hver gang noen kom med nye shots, så jeg klarte å skjule for alle at jeg ikke drakk. Da var jeg også bedre i formen enn det jeg er nå.
Åh, kjenner det stresset du måtte ha følt på ved sist julebord da du var gravid. Men også litt gøy å klare å skjule det så godt da!
Jeg dro heller ikke på julebordet. Orka ikke alle spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker!

Har tenkt å bytte glass med mannen så det ser ut som om jeg drikker litt, pluss ta en hvit løgn om jeg er veldig dårlig fra fredagen :hilarious:

Men.. det som er kjedelig er maten - kamskjell til forrett, det skal man vel holde seg unna. Kveite til rett nr 2, man skal ikke spise kveite over 2 kg, men hvordan kan jeg vite det? Kan jo ikke spør heller.
Og hjort til hovedrett.. og mulig den er litt rosa og bør vel helst være gjennomstekt
Oi, den er vanskelig ja! Du får ikke snakka med kokken i forkant da, slik at de kan steke hjorten ekstra godt til deg? Huff, blri så mange flere utfordringer når alt skal være hemmelig!

Kamskjell kan du spise. Og selv om hjorten er litt rosa så skal den ha vært varmebehandlet til over 65 grader. Snakk med kokken om de evt kan steke din litt mer.

Jeg var på julebord i går. Gikk i vann eplejuice og alkoholfri øl og en alkoholfri strawberry daquri. Jeg og ei annen på jobben var livet på festen selv om vi ikke drakk. Men jeg gikk hjem ca kl 10. Ville hjem å sove.

Åh, kjenner det stresset du måtte ha følt på ved sist julebord da du var gravid. Men også litt gøy å klare å skjule det så godt da!
Jeg dro heller ikke på julebordet. Orka ikke alle spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker!

Hehe, ja det var litt gøy. Husker jeg spurte kollegaene mine etter jeg hadde gjort det offeiselt senere om det var noen som la merke til det. Det var det faktisk ingen som gjorde :P

Skjønner godt at du ikke dro på julebordet, sjansen kommer nok igjen andre år tenker jeg og :)

Kamskjell kan du spise. Og selv om hjorten er litt rosa så skal den ha vært varmebehandlet til over 65 grader. Snakk med kokken om de evt kan steke din litt mer.
Ja, googla litt og så at kamskjell kan jeg spise. Og så jeg hadde lest feil, det var ikke kveite over 2 kg men 2 METER :D regner med det ikke er så vanlig.

så bra det med hjorten! Da skal jeg spise med god samvittighet. Hadde noen lagt merke til både ingen alkohol og nesten ikke mat så hadde de vel skjønt tegninga ;)

Ja, googla litt og så at kamskjell kan jeg spise. Og så jeg hadde lest feil, det var ikke kveite over 2 kg men 2 METER :D regner med det ikke er så vanlig.

så bra det med hjorten! Da skal jeg spise med god samvittighet. Hadde noen lagt merke til både ingen alkohol og nesten ikke mat så hadde de vel skjønt tegninga ;)

Om du spiser kveite denne ene gangen i graviditeten hadde jeg gjort det med god samtivittighet :)

for en nydelig meny forresten!

Om du spiser kveite denne ene gangen i graviditeten hadde jeg gjort det med god samtivittighet :)

for en nydelig meny forresten!
Ja, den høres jo helt fantastisk ut :) gleder meg veldig!

Back
Topp