Julebord

Happy3

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
August 2018
Hvordan gjør dere det nå i julebordsesongen? Finner på unnskyldninger for å ikke drikke alkohol? Late som du drikker, men har med alkoholfri vin? Andre ting?

Skal på julebord på fredag og er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det :)
 
Jeg skyldte på at vi skal på nissefest i morgen, og at jeg ikke orker å være dårlig da. Jeg blir nemlig dårlig av å omtrent bare lukte på korken. :wacky:
Jeg vet ikke om det ble gjennomskuet, jeg fikk i hvert fall ingen spørsmål. :)
 
Takk ja til en øl eller vin... Bare ikke drikk det. Ofte turer på toalettet og tøm glasset der. Pass bare på å alltid ha litt i. Easy [emoji1]
 
Sniker fra Juli. Var på julebord på torsdag og valgte da å kjøre. Jeg bor 40min unna jobben og julebordet var ca en 1time unna. Jeg fikk likevel kommentarer om jeg hadde bolle i ovnen når noen hørte jeg skulle kjøre.. Enkelte tenker seg dessverre ikke om før de åpner kjeften for å si noe :p Hvis mulig er nok det letteste late som du drikker hvis du ikke kan skylde på at du må kjøre hjem.
 
Jeg sa at jeg måtte være edru pga nattamming. Og var da heller sjåfør.
Sjefen vet jeg er gravid da så det ble ikke noe press.
 
Sniker fra Juli.

Jeg var på julebord med jobben for et par uker siden. Var veldig usikker om hva jeg skulle gjøre, for dette er en rølpegjeng som er glad i drikke og shots.

Jeg fortalte til noen at jeg måtte tidlig opp neste dag på dugnad med familien og derfor ble jeg ikke så sen. Det første jeg gjorde når jeg kom inn på restauranten var å gi beskjed til han ene bartenderen at jeg IKKE skulle ha noe alkohol. Det forsto han godt og når han kom å serverte meg øl ved bordet gav han meg ølen i glass slik at ingen så det. Så under middagen gikk det veldig fint.

Senere når vi gikk videre ut på bar ble det litt mer utfordrende, fordi folk hele tiden kom med brett med shotter til alle sammen. Jeg var litt ekstra påpasselig og passet på at hver gang de kom med nye shotter så stakk jeg i baren.

Når klokka nærmet seg midnatt fortalte jeg at det var på tide at jeg dro hjem på grunn av at jeg skulle tidlig opp dagen etter. Virket som at alle forsto det. Var en veldig koselig og sosial kveld, men er litt usikker om jeg ville blitt med neste gang uten å drikke.

Jeg leste også om tips på nettet om at man kan ringe til restauranten på forhånd og be om å kun få alkoholfritt servert i øl/vin-glass, og beskrive hvilken kjole man har på seg :)


Lykke til!
 
Jeg var på julebord i går, sa til de på jobben noen dager før at jeg trodde jeg hadde fått uvi. Valgte å kjøre og sa jeg ikke ønsket å drikke mens jeg tok penicillin. Ingen som reagerte på det, var også flere som ikke drakk. [emoji4]
 
Fordelen med å være avholds ;) Dog vet majoriteten her allerede. Om du til vanlig drikker mye ville jeg tatt med alkoholfri vin i en vanlig vinflaske, hvis ikke ville jeg bare latet som jeg drakk av glasset. Spørs helt på hvem du skal med :)
 
Hadde vennebesøk her fredag, drakk då alkoholfri cider. Men lettare heime, kan gøyme flaska litt i kjøleskapet, og fylle glaset når ingen ser..:rolleyes:
 
Vårt er så sent i år at jeg ikke kan være med, og det er jeg glad for nå [emoji85]
 
Back
Topp