Det er visst slutt på å fraråde det, og det har visst alle fått med seg dessverre
Det hadde ikke jeg fått med meg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er visst slutt på å fraråde det, og det har visst alle fått med seg dessverre
Nå er penicillin en type antibiotika da.Sikker på at du ikke blander det med penicillin? Vet noen brukte det som unnskyldning at de gikk på penicillin, men det er ikke farlig å blande. Tror det er værre med antibiotika.
Nå er penicillin en type antibiotika da.
Det er bare én type AB som ikke skal brukes med alkohol, og den er vel til spesifikke infeksjoner (så.. man får den vel ikke såå ofte)..
Fort gjort dét [emoji14]Okei, så mye vet jeg
Okei, så mye vet jeg
Fort gjort dét [emoji14]
Er vel bare jeg som pleier google meg i hjel på både egne og andres vegne [emoji14]
Tjæ. Skal ikke ta for gitt at alle vet. Noen må google spesifikt for å finne slik info, siden ikke alle går på AB "hele tiden", og det er heller ikke noe man lærer på skolen. (Alkohol og AB var i alle fall ikke noe tema i naturfagen i 8. Klasse her).Akkurat dette er vel allmennkunnskap Men google er ofte god å ha ja Særlig i graviditet.
Tjæ. Skal ikke ta for gitt at alle vet. Noen må google spesifikt for å finne slik info, siden ikke alle går på AB "hele tiden", og det er heller ikke noe man lærer på skolen. (Alkohol og AB var i alle fall ikke noe tema i naturfagen i 8. Klasse her).
Har sikkert lett gått noen et hus forbi det og [emoji14]Kommentaren om allmennkunnskap gjaldt ikke alkohol, det gjaldt penicillin/antibiotika. 8.klasse? Hva? [emoji14] Hehe, er det referansepunktet. Skjønner jeg er urgammel
Har sikkert lett gått noen et hus forbi det og [emoji14]
Hører noen (veldig mange) snakker om "penicillin" som om det var en egen type legemiddel. Altså, type som i.. p-piller og antibiotika. Et generelt navn på en gruppe medikamenter. [emoji14]
Skjer mulig spesielt i den eldre generasjonen da..
Poenget er bare at man ikke skal ta for gitt at alle vet, selv om man kanskje selv anså det som allmennkunnskap [emoji14] Har "brent" meg der noen ganger.
Haha, ja. Vi bruker nesten bare det på tannklinikken.. Men jeg ler litt inni meg hver gang noen sier "skal jeg få en eller annen penicillin-kur da?". Kommer gjerne fra den eldre generasjonen, men har vel hørt det fra de på 40-50 også.. Det ER ikke penicillin du får. Og i alle fall ikke "en eller annen" penicillin..Sikkert fordi det er en mye brukt type som heter apocillin at det blir brukt sånn. Ligner jo litt på ordet penicillin. Får rette det til *allmennkunnskap i min generasjon*. Sånn, problem solved
Fynket fint med alkoholfri vin over på vanlig vinflaske. Og d må nevnes at d er noe spesielt med og være edru på fest men alikevell våkne opp kvalm og må spy.
Jeg skal på julebord med jentegjengen ikveld og skal fortelle at jeg er gravid! Er såå spent To av de vet det da
Ja! 3 av de er gravide også Vi hadde julebord på jobb for 2 uker siden, det droppa jegSå spennende!!
Det er jo veldig gøy å fortelle det
Selv dropper jeg et julebord i dag fordi jeg ikke er klar for å dele med de jeg skal med enda....