Julebord

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Hjelp!

Jeg skal på julebord i helgen med kollegaene mine og aner ikke hvordan jeg kan holde dette skjult.

Det er ikke noe stor fest men flere av oss drikker noen glas/ en flaske vin i løpet av kvelden. Vi skal vere hjemme hos en.

Jeg er ikke den som ikke bruker å drikke og vet ikke hva jeg skal gjøre. Drikke alkoholfrivin eller finne en unnskyldning til hvorfor jeg kjører?
Tips?

Hjelp!

Jeg skal på julebord i helgen med kollegaene mine og aner ikke hvordan jeg kan holde dette skjult.

Det er ikke noe stor fest men flere av oss drikker noen glas/ en flaske vin i løpet av kvelden. Vi skal vere hjemme hos en.

Jeg er ikke den som ikke bruker å drikke og vet ikke hva jeg skal gjøre. Drikke alkoholfrivin eller finne en unnskyldning til hvorfor jeg kjører?
Tips?

Skal dere ha med vin selv?
Isåfall kan du jo helle en alkoholfri vin på ei vanlig vinflaske med skrukork hvis det er viktig for deg å holde det hemmelig.

Enig! Det gjorde jeg sist jeg var gravid da jeg var i bursdag, tøm alkoholfri vin/cider over på en vinflaske! Her funka det fjell :D Ingen merket noe.

Liker du musserende vin? Det er en alkoholfri en som det er lett å ta feil av, både på flasken og på smak. Den kan jo være et alternativ, med mindre alle studerer flaskene til hverandre.. Og har du snakket om at dere prøver eller at du ønsker å bli gravid? Hvis ikke, så må du huske at det bare er du som vet det, og at de andre kanskje ikke engang tenker på det? :) Noen ganger blir vi så innmari opptatt av å holde på en hemmelighet, at vi glemmer litt at de andre faktisk ikke vet det. ;)

Ja, hell over på en vin flaske eller så kom opp med en unskyldning for å kjøre. Selv brukte jeg at mannen også var på julebord og vi hadde barnevakt som ikke kunne overnatte. Tror ingen luktet lunta:happy:

Jeg sa at minsten ikke sover på natten enda, så måtte hjem til han, det er sant og da :p Men hadde gjerne fått mannen til å ta han om jeg kunne drikke.
Gikk veldig fint :)

Hadde tenkt å ta med meg alkoholfri vin, Men jeg drikker ikke vin :p

Richard Juhlin non-alcoholic sparkling wine :)

Den er kjempegod! Og reddet meg gjennom to fester på jobb hvor vi var samlet hjemme hos noen.

Var mye lettere i år når vi var ute på restaurant. Jeg avtalte med servitøren at jeg bestilte hvitvin, men fikk alkoholfri :) Dro til med en alkoholfri daiquiry etter desserten, den så akkurat ut som alle andres :p

Si at du går på antibiotika og at legen har frarådet deg å blande det med alkohol

Si at du går på antibiotika og at legen har frarådet deg å blande det med alkohol

Det er visst slutt på å fraråde det, og det har visst alle fått med seg dessverre :p

Det er visst slutt på å fraråde det, og det har visst alle fått med seg dessverre :p
Gjelder kun én type. Og det er den typiske "jeg er gravid men vil ikke si det"-unnskyldningen. Ville funnet på en grunn til at jeg måtte tidlig hjem.[emoji14]

Jeg helte over alkoholfri på vanlig vinflaske...greit nok det, men da kan du jo ikke kjøre heller da ;-) så kanskje like greit å finne på en unnskyldning til å kjøre...formen ekke bra, planer dagen etterpå, ikke lyst å drikke, sliten. Bare å finne en unnskyldning som passer til deg :-)

Jeg helte over alkoholfri på vanlig vinflaske...greit nok det, men da kan du jo ikke kjøre heller da ;-) så kanskje like greit å finne på en unnskyldning til å kjøre...formen ekke bra, planer dagen etterpå, ikke lyst å drikke, sliten. Bare å finne en unnskyldning som passer til deg :)
Den "feilen" gjorde jeg sist svangerskap:D hev meg med på en festival med alkaholfri vin å hadde det minst like morsomt som alle de andre ,men da sto jeg der,kl 03.30 på natta,rett ved siden av min egen bil å var pent tvunget til å ordne meg sjåfør hjem:laughing021

Den "feilen" gjorde jeg sist svangerskap:D hev meg med på en festival med alkaholfri vin å hadde det minst like morsomt som alle de andre ,men da sto jeg der,kl 03.30 på natta,rett ved siden av min egen bil å var pent tvunget til å ordne meg sjåfør hjem:laughing021

Jeg dro fra et julebord etter seks timer og kjørte. Sa til de jeg snakket med at jeg kun hadde klart å drikke et glass på de seks timene for å rettferdiggjøre at jeg kjørte....følte jo nesten jeg fyllekjørte sjøl pga juginga :-)

Jeg har flere ganger tidligere hatt begynnende magesår og har fortsatt boksen med piller så bruker den unnskyldningen. Gir mange av de samme symptomene så folk spør ikke så mye

Jeg dro fra et julebord etter seks timer og kjørte. Sa til de jeg snakket med at jeg kun hadde klart å drikke et glass på de seks timene for å rettferdiggjøre at jeg kjørte....følte jo nesten jeg fyllekjørte sjøl pga juginga :)
Hehe ja det kan jeg virkelig tenke meg til:D

Skal også på julebord med jobb til helgen, og jeg kommer til å kjøre. Er sjelden jeg drikker alkohol, og er vel bare noen få ganger jeg har drukket alkohol sammen med kollegaer, så er vel litt heldig der.. Det jeg bekymrer meg litt for er den gedigne "luft magen" jeg får på kvelden, blir å pønske ut noe lurt å ha på meg til fredagskveld

Skal dere ha med vin selv?
Isåfall kan du jo helle en alkoholfri vin på ei vanlig vinflaske med skrukork hvis det er viktig for deg å holde det hemmelig.

Var det jeg lurte på :)
For er ikke klar for å fortelle det enda til de, først må de nærmeste få vite det :)

Back
Topp