Julebord

TeH

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Nå nærmer det seg julebord med jobb som blir min første bytur/kveld borte fra mini. Han er da 6 mnd. Hvor mye melk må jeg pumpe? Når kan jeg amme dagen etter? (Forstår at avhenger av alkoholinntak)
 
Du kan amme når du føler for det ;) om du vil være sikker på at alkoholen er ute av kroppen kan man vel si du kan amme når du kan kjøre bil ;) melka har same promille som deg og når du er fri er melka det og.

Så alt er avhengig av hvor mye du drikker og ;)

Jeg blir full på noen få enheter.. Og det sies jo man kan amme tross noen få enheter innabords.
 
Denne er veldig grei:
http://www.klikk.no/foreldre/article1494478.ece

Og husk at det ikke er noe vits i å pumpe for å fjerne alkoholen, promillen i melka vil alltid være det samme som i blodet. Så man pumper kun ut hvis det blir for sprengt. Men dette vet du sikkert :)

Min lille får 150-180 ml morsmelk til hvert måltid, som er ca. hver 3.-4. time, så jeg ville pumpet rundt 300-350 ml (to porsjoner), så barnepasseren hadde hatt en ekstra i tilfelle man ble lenger borte enn forventet. :)
 
Denne er veldig grei:
http://www.klikk.no/foreldre/article1494478.ece

Og husk at det ikke er noe vits i å pumpe for å fjerne alkoholen, promillen i melka vil alltid være det samme som i blodet. Så man pumper kun ut hvis det blir for sprengt. Men dette vet du sikkert :)

Min lille får 150-180 ml morsmelk til hvert måltid, som er ca. hver 3.-4. time, så jeg ville pumpet rundt 300-350 ml (to porsjoner), så barnepasseren hadde hatt en ekstra i tilfelle man ble lenger borte enn forventet. :)
Jeg har aldri forstått den. "Timer siden drikkestart" - er det timer siden første eller siste enhet? Og hvor fort/seint tror denne kalkulatoren man drikker? Blir veldig feil det jeg regner ut..
 
Hvis du tror det blir mer enn et par glass, og kanskje helt frem til du drar hjem, så kan du jo skaffe en alkomåler hvis du er usikker på hvor lenge promillen blir. Kanskje noen selger på finn.no?
 
Jeg har aldri forstått den. "Timer siden drikkestart" - er det timer siden første eller siste enhet? Og hvor fort/seint tror denne kalkulatoren man drikker? Blir veldig feil det jeg regner ut..

Du sier noe... :) Jeg har bare brukt den et par ganger, hvis jeg har tatt meg et enkelt glass vin. Så da har den fungert fint :) Har ikke tenkt på at det var noe rart ved den. Hmm, ellers kan man vel også bruke en vanlig promillekalkulator? Konsentrasjonen i melka er jo samme som den i blodet :)
 
Back
Topp