Julebord

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Skal dere på julebord med deres egen eller mannens arbeidsplass?

Vet dere hva dere skal?

Har dere funnet antrekk?

Skal med min jobb, men har absolutt ikke tenkt på antrekk. Ingen anelse, ikke hva jeg skal ha på i jula heller. Nå er ikke julebordet vi har så stivt, så slipper å kjøpe inn noen ny gallakjole for anledningen.

Vi skal på julebord med i alle fall min arbeidsplass, har ikke hørt noe om mannens enda :)

Vi skal på ett visningsanlegg med laks og leppefisk, derretter en båttur (som jeg ikke kommer til å delta på i og med at jeg skal ha litt energi igjen til kvelden), så blir det koldtbord før vi drar hjem og gjør oss klar til kvelden.
Kvelden er på privat brygge med sjømatbuffet, håper det er noe jeg kan spise dær..

Hva jeg skal ha på meg må gudene vite, har ikke funnet antrekk, men det blir nok ikke noe gallantrekk heldigvis! :)

Skal med jobben, men det er uten mannen:-) Jobben til mannen har julebord i Oslo (vi bor på vestlandet), så han skal ikke delta. Tror det er nokså uformelt julebord med min jobb, så tenker jeg ikke gidder å stresse med fancy kjole, selv om det hadde vært gøy å kjøpe en ny som passer i julen;-)

Jeg skal med min jobb, det har tradisjonelt alltid vært uten følge så det er det nok trolig denne gangen også. (I tillegg er det alkoholfritt, så ikke ubehagelig å være den gravide som må være edru mellom de andre som slett ikke er det) Det er somregel ikke veldig formelt, og en del av mine kollegaer pynter seg mindre til dette enn jeg gjør til å spise kake i anledning min tantes 58 års dag, for å si det sånn. Jeg har likevel lyst å ha på meg en grei kjole, men trolig blir det den jeg har brukt til det meste dette svangerskapet. Jeg lurer dog på en ny kjole til jul, men vi får se. Vet ikke om vi går på flere julebord. Med jobben til mannen blir det ikke, han er oppsagt (avdelingen nedlagt) så han har bare jobb til 30.11 og julebordet pleier de egentlig ha som nyttårsfest, altså i januar. Vi har av og til gått med lokalavdelinga av fagforeninga, det er hyggelig, og ellers har vi ett med slekt/venner, og det er jo flere anledninger i jula jeg skal ha på kjole, så jeg kan ikke gå i den samme HVER gang. Jeg har en til som rommer magen da, men den er kjedelig den.... hmm...men å kjøpe en gravidkjole bare for jul blir litt overkill, vi får se hva jeg finner på

Jeg skal ikke med mannens jobb, men kanskje ut å spise middag med min. Har et svart skjørt jeg kan bruke med en fim topp til. Blir vel det samme på julaften tenker jeg. 1. juledag er eneste andre anledning jeg trenger å pynte meg sånn så da blir det en pen tights med tunika eller noe i den duren.

Jeg skal både på julebord med mannens jobb, min jobb og på vennejulebord :p Det er alle de 3 helgene før terminen... Jeje, får håpe jeg holder ut. Kjenner jeg meg rett så vet jeg ikke om jeg kommer til å finne antrekk før noen dager før.

Vi skal på mannen sitt hvertfall. Har ikke hørt noe om mitt enda, men jeg håper jeg blir invitert selv om jeg har vært sykemeldt siden slutten av september!
På julebordet til mannen så skal vi på hotell her i trondheim, der det skal være fin middag og konsert med contrybandet Sie Gubba etterpå. Det har pleid å være ganske fin dresskode på julebordene deres, men ikke overdrevent. I tillegg til julebordene har vi julaften, nyttårsaften og et par romjulsselskap med familien som vi pleier å pynte oss til.
Jeg må nok kjøpe meg en ny kjole, men gruer meg til å begynne å lete ;)

Her blir det litt ulike julebord iår! Vi har ikke hatt vane for å hverken ha med eller være med på hverandres julebord, det er ikke tradisjon for det på jobb!

Så her blir det julebord med jobb, og felles bord med vennegjengen:)

Jeg kjøpte en superstretchy svart pen kjole ifjor, som jeg tror skal passe fint iår også:p

Skal ikke på julebord i år! Har vært gravid på julebord to ganger før å da hadde jeg så vondt i bekkenet at når vi dro hjem rant tårene :o Ble mye stillesitting på harde stoler. Men gleder meg til julebord neste år hehe:)

Back
Topp