Jeg har en jobb med mye arrangementer og ofte alkohol, inkludert flere julebord og middager før jul. Det ville blitt reagert / lagt merke til hvis jeg ba om alkoholfritt, så jeg har funnet noen triks som funker ganske bra i slike situasjoner. (Ja jeg vet at det ikke er noe noen har noe med osv, men jeg er ikke keen på at det skal mistenkes at jeg er gravid, så dette funker for meg)
- ta alltid alkoholen som blir servert. Hold glasset, skål, ta det gjerne til munnen osv, så er det ingen som merker at du ikke faktisk tar en slurk.
- hvis du kan gå i baren og bestille diskre selv så funker jo alkoholfri øl, mocktails osv. Eplejuice blandet med Farris ser ut som champagne, det funker veldig bra for meg.
- hvis du sitter ved bordet så bare ta alt som kommer, og når det kommer nye glass f eks hvis man bytter fra hvitt til rødt, så sender du de gamle glassene ut med servitøren.
- kan også funke å alliere seg med en person som kan sitte ved siden av deg og drikke litt av dine glass gjennom kvelden.