Julebord og alkohol

Marix

Forelsket i forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Det har nettopp gått opp for meg at hvis alt går etter planen er jeg i uke 7 når vi har julebord med avdelingen på jobb.

Vi er bare 7 stk, så jeg føler ikke jeg kan droppe det, og vi skal spise på restaurant så det blir nok veldig åpenbart at jeg ikke drikker, for alle vet at det er noe jeg pleier å gjøre.

Hvordan har dere tenkt til å håndtere julebordsesongen? Noen som har noen gode tips?

Det har nettopp gått opp for meg at hvis alt går etter planen er jeg i uke 7 når vi har julebord med avdelingen på jobb.

Vi er bare 7 stk, så jeg føler ikke jeg kan droppe det, og vi skal spise på restaurant så det blir nok veldig åpenbart at jeg ikke drikker, for alle vet at det er noe jeg pleier å gjøre.

Hvordan har dere tenkt til å håndtere julebordsesongen? Noen som har noen gode tips?
Si du må opp å kjøre tidelig neste dag og ikke tørr ta sjansen :cool:

Antibiotika er en god unnskyldning også. Er på antibiotika spyr når jeg drikker.
Også lege er en god unskyldning.
For medisinske grunner kan ikke drikke.
Skal noe neste dag.
Barne pass.
Kjøre tur.

Husk på at de har ikke rett til å vit hvorfor, og det er uhøflig å grave etter svar.

Jeg er en av de som vanligvis ikke drikker så mye, så dette er ikke et stort problem for meg.

Jeg var på julebord i dag, og jeg bare latet som at jeg drakk. Dvs fikk vanlig vin til alt men bare drakk det ikke. Tok noen liksomslurker.. jeg spurte også om halve glass. De som satt rundt meg på bordet kan jo ha skjønt noe hvis de følger med, men de fleste gjør jo ikke det. Hvis man finner på unnskyldning så tror jeg folk skjønner det mye lettere.

Jeg sa jeg drev med utredning for migrene og ikke kunne drikke en periode sist .. denne gangen tror jeg at det ikke er noe julebord plan og fester veldig sjeldent nå uansett, så tror det skal gå fint :happy7

Vi skal på julebord neste fredag, med samboeren sin jobb. Jeg kommer bare til å si at jeg ikke drikker fordi jeg skal på julebord me min jobb dagen etter å da ble vi enige om at jeg skulle kjøre til dette julebordet så kjørte han meg på mitt. Å jeg orker ikke å drikke 2 dager etter hverandre.:wacky: håper di kjøper den :confused3

Jeg bor sentralt i Oslo, og vi skal på middag like ved Stortorget, så kjøring til festen hadde vært så lett å gjennomskue.

Så jeg har bestemt meg for den mest innvikla løgnen, at jeg må hente mamma (som er kronisk syk) på flyplassen fordi pappa har blitt syk og ikke kan haha.

Utfordring nr 2 er at jeg egentlig burde unngå alle rettene man kan velge mellom på forretten haha, men røkelaks går vel stort sett bra, så får vel bare gå for det

Vedlegg

• IMG_7854.jpeg
    IMG_7854.jpeg
    253 KB · Visninger: 104
Jeg bor sentralt i Oslo, og vi skal på middag like ved Stortorget, så kjøring til festen hadde vært så lett å gjennomskue.

Så jeg har bestemt meg for den mest innvikla løgnen, at jeg må hente mamma (som er kronisk syk) på flyplassen fordi pappa har blitt syk og ikke kan haha.

Utfordring nr 2 er at jeg egentlig burde unngå alle rettene man kan velge mellom på forretten haha, men røkelaks går vel stort sett bra, så får vel bare gå for det
Røykelaks går bra.
Kan du snakke med sjefen å se om det er noe som kan bli adjustert?

Hahah for en meny :knegg:

Du kan spise gravet og røkt fisk, men slik fisk bør spises godt innenfor holdbarhetsdato

Sitert fra linken din
Tenker man har så lite kontroll på holdbarhet når man spiser ute, at da dropper jeg det. Eksempelvis fetaost, som må være nylig åpnet - man har så lite kontroll ute :confused005 :Heartred

Men du må bare føle på det selv @Marie2. Eventuelt kjøre vegetar? Jeg gjorde det forrige uke på middag :Heartred

Jeg skal på to julebord med jobben, så det blir spennende å se hvordan man skal komme seg gjennom det :nailbiting: Faktisk kanskje mest bekymret for at kvalmen skal ha kommet for fullt innen den tiden!

Jeg skal på to julebord med jobben, så det blir spennende å se hvordan man skal komme seg gjennom det :nailbiting: Faktisk kanskje mest bekymret for at kvalmen skal ha kommet for fullt innen den tiden!
Jeg har ikke tenkt tanken enda:mask: sist gang var jeg liggende et par uker pga kvalme og svimmelhet.
Håper at det blir bedre denne gang nå som jeg vet det kan komme og hva jeg skal gjøre.

Jeg har ikke tenkt tanken enda:mask: sist gang var jeg liggende et par uker pga kvalme og svimmelhet.
Håper at det blir bedre denne gang nå som jeg vet det kan komme og hva jeg skal gjøre.
Jeg tenker ikke så mye på det, men sist var jeg dårlig fra uke 6 og frem til påske. Ble gravid på samme tid som nå, så det ble noen måneder. Men det er jo ikke sikkert det skjer igjen, velger å håpe på det beste :angelic:

Tenker man har så lite kontroll på holdbarhet når man spiser ute, at da dropper jeg det. Eksempelvis fetaost, som må være nylig åpnet - man har så lite kontroll ute :confused005 :Heartred

Men du må bare føle på det selv @Marie2. Eventuelt kjøre vegetar? Jeg gjorde det forrige uke på middag :Heartred

Hahah jeg spurte om vegetaralternativ -
Ovnsbakt rødbet
m/ balsamico glaze, blåmuggost & valnøtter

Skal ikke være lett dette her hahahaha

Hahah jeg spurte om vegetaralternativ -
Ovnsbakt rødbet
m/ balsamico glaze, blåmuggost & valnøtter

Skal ikke være lett dette her hahahaha
Hahaha herregud, er det mulig?! :knegg: Allergisk mot blåmuggost kan du komme unna med da? Ringe restauranten og si at du er allergisk?

Back
Topp