Julebord! (langt)

ORIGINAL: lnie

Kan han(dere?) dra på julebordet og så dropper han å drikke da?

Sign denne

Jeg hadde blitt litt sint på sambo om han hadde avgjort noe slikt uten å prate med meg! Skjønner jo du ikke vill nekte han, men er jo feil av han å "ikke ville ha deg med".. Håper dere kan komme frem til ett godt kompromiss på dette, slik at begge blir fornøyde!

quote:

ORIGINAL: Chanittha

sist vi pratet om dette julebord, var vi enig om at vi skal dra, og at han ikke skulle drikke. men så fikk jeg hørt igår at han skulle drikke allikevel og har bare skrivet seg selv på listen og ikke meg.
da reagerte jeg selvfølgelig på...
så når han kommer hjem idag så skal jeg diskuter litt mer med han om dette, trur jeg skal bare troppe hele greier... føler at d bare blir stress for min del.
også vil jeg jo at han skal feir litt julebord med sine kollega før han blir far, d fortjen han jo, men d ser ikke ut som om forstår hva je mener med dette
føler at jeg blitt etterlatt bare for at han ville drikke, ååh mannfolk!

Klarer virkelig ikke å skjønn hvorfor alkohol skal være så viktig jeg

Min sambor sin jobb det skulle reise til stavanger får ha julebord 2 des, så han sa heldig viss nei, det er bære to uker til keisersnitt da, så jeg er glad for det [:)][:)]

ORIGINAL: Ca.milla81

Helt ærlig synes jeg han oppfører seg litt barnslig jeg.....dere kan jo dra begge to,og heller dra hjem sammen når det begynner å bli litt for mye fyll.....
Som du sier,du kan ikke noe for når baby velger å melde sin ankomst,og det er jo synd hvis han skal være full eller berusa da....spørs om han slipper inn på fødestua i det hjele tatt hvis det lukter alkohol av han....
Må jo si at det har jo litt med prioriteringer også da......klarer han ikke la være å være med på julebord i år,han skal jo tross alt bli pappa....DET må jo være mye mer spennende enn et julebord.
Julebord er det hvert år......man får ikke mulighet til å oppleve det å bli foreldre hvert år[;)]

Lykke til med "avgjørelsen",det ordner eg p en eller annen måte

*klemme-på*

Enig!!!!

ORIGINAL: Ulva

Spør han hva som er viktigst da... dra ut å drikke seg full på julebord eller være med på fødsel? Han skal jo bli pappa!! Julebord kan han være med på alle andre år...og som andre sier her, han trenger jo ikke drikke!

Her har sambo fått alkoforbud men om han ønsker å dra på julebord med jobben så skal han for all del det, så lenge han kommer edru hjem!

Enig her!!
Og samme har vi her i huset.. Samboern kan gjere det han vil, men han må holde seg edru så han kan køyre på sjukehuset...

Mannen min sin jobb har jule bord den 04/12-2009 og jeg har termin dagen før, Jeg sa til han at han kan jo melde seg på med forbehold. men tror ikke han gidder. julebordet er i byen og dit må vi ta ferge for å komme til. Men hadde vi bodd i byen så hadde jeg bedd han gått, men edru.
Sist gang var han på fest øl klubb og når han kom hjem satt kjærringa med press veer, og skulle fø gjett om det ble fart i han. men han var edru så det hadde ingenting å si. Mennene bør ha respekt ikke bare for oss men også barnet det er jo hans også. Mannen min hadde blitt hjemme hadde jeg bedd han om det.

syns du bare skal la han dra på julebord, men dersom du har lyst å være med syns jeg at han skal ordne det slik. kan bli lenge til neste gang dere kan gå ut å kose dere sammen, og det er jo så koselig å kose seg med god mat sammen med andre. er jo bare tull at noen kan dytte borti magen, man er jo litt forsiktig når man beveger seg rundt der sammen med fulle folk så.. så kan dere heller dra hjem når folk blir veldig fulle eller du er sliten, eller dere føler at det blir "feil" å være der ifh til magen da.. sammen. det har ihvertfall vi tenkt til. dvs.. vi har ikke snakket om det da, men det tar jeg som en selvfølge, hihi [:D]

jeg syns at d er rart at han sier d han sa igår, han gleder seg masse til fødsel og prater mye om d, forstår bare ikke hvorfor han plutselig glemmer sanne ting han har gledet seg til...
d finnes sikkert noe forklaring i dette. også har han liksom ikke hatt så mye kontakt med kompisen sine siden graviditeten, så jeg forstår godt at han savner sanne kompis og feste greier, d gjør vel alle.
så jeg håper at vi blir enig og glemmer alt dette og heller bare gleder oss til baby kommer[:)]

og takk til dere jenter som gidder å leste dette drama jeg har stelt i stand. hjalp veldig å få ting ut av hodet.
hva skulle man gjort uten dere[;)]

Sambo har hellt ikke meldt seg på julebord i år.. Man vet jo aldri når fødselen starter!..
Han skal ikke drikker noe alkohol mer før ungen har kommet han nå.. Hadde nok klart å kommer meg på føden uten at det var han som kjørte, men hvor hyggelig er det å ha en drita samboer med på fødselen da? hehe.. Så heldighvis så er ikke det noe tema en gang her hos oss..

Synes det er litt rart at dere ikke kan dra begge to, jeg..

Her skal sambo på fest i jobbsammenheng neste fredag (20. nov) og fredag 11. des. Han har planlagt å dra på begge to, og han skal "få lov" til å drikke, men full skal han ikke bli. Det har han ikke noe lyst til heller. Men å drikke litt til maten skal han jo få gjøre så klart. Han skal ikke kjøre meg uansett, men han skal jo være med. Så han kan drikke, men ikke være beruset. Jeg har hatt vonde kynnere en stund nå, så jeg er mer "bekymra" for at det kommer til å skje den 20. november enn den 11. desember. Dette til tross for at termindatoen er 12. desember [:)] Har gutten kommet i november, så kan han egentlig gjøre som han føler for den 11. desember. Jeg tror nok ikke han har så veldig lyst til å dra og drikke seg full da uansett [;)]

min samboer har alkohol nekt fra tre uker før termin han...skulle bare mangle spør du meg...vi har gått så lenge uten å drikke alkohol, da må di klare å holde seg unna fra tre uker før termin syns jeg! hehehe, har angst for at samboeren min skal komme full når jeg skal føde, det skal bare ikke skje..jeg har vel sagt han kan ta seg en øl eller to, da rekker han liksom å bli litt edru, men liker best at han har mulighet til å kjøre hvis ting skulle komme i gang [:D] hehe

ikke det at han blir full på to øl da...hahaha:p leste igjennom det nå..kom ut feil..hehehe[:D]
Vi skal på julebord to uker før jeg har termin med jobben min, syns det er greit å være litt føre var:) hehe

Back
Topp