Julebord! (langt)

Chanittha

Glad i forumet
arbeidsplassen til samboen skal ha julebord den 12 desember, d vil si 8 dager før terminen. og jeg har da selvfølgelig lyst til å dra jeg også, men han vil helst ikke at jeg skal være med. så han meldte ikke meg på listen,
hvorfor d, spurte jeg..
jo han sier d at han ville ikke at fulle folk skal dytte borti meg osv. mens jeg er høygravid også kan ikke han drikker seg litt full.
seff kan han drikke, men d ville vært synd om ungen skulle komme da, også er jeg avhengi at han skal kjøre meg om fødsel starter...også skal han liksom være dritings under fødsel..[:@]
d  er liksom ikke jeg som bestemmer når ungen kommer også da, virker ut som om han er litt iritert for at jeg stopper han i å gå på julebord og ha d gøy liksom.
så sier han da at, da får han heller droppe julebord i år han også.
uff hva skal jeg liksom gjøre, jeg vil jo at vi skal dra.
men om ungen kommer så ville d være synd om han drikker også er ikke han stand til å kjøre og hvis vi dropper julebord så skjer d ikke noe fødsel...[:'(]
sitter her å tenker om er d er min feil med å hindre han i å dra....[:(]

Jeg har termin 14 Desember og sambo har julebord 4 desember, men han har sgt klart i fra om at han ikke drar. For ham blir det helt feil..

ufff.. her skal sambo få dra på julebord og jeg skal være med for kosen sin del først så drar bare jeg hjem når det begynner og bli veldig beruset! Men både jeg og sambo er enige i at han ikke skal drikke noe serligt mer en ett par øl.. For skjer det noe og han er full så får han nok ikke være med på fødselen nei! :S 

Går det ikke ann å dra på julebordet uten å drikke da??

Jobben min skal ha julebord og 40-års jubileum 5 desember, både jeg og sambo skal dit, men vi skal ikke drikke.
Men siden det er jubileum og en masse annet også på dette julebordet har jeg veldig lyst til å dra, men har sagt i fra på jobb han det kan hende jeg ikke orker å dra siden det er to uker før termin.
Har også sagt til sambo at det helt sikkert er greit om han tar seg en eller to øl til maten, men at det får holde med det.

Kan han ikke være edru på julebordet da?Det er jo ikke så mye å forlange syns jeg[:-]

Mannen min har fått drikkeforbud. Han tok seg de siste øllene på lørdag...
Han kunne godt dratt på julebord, men da måtte han vært edru... og han er helt enig, så det er bra[:)]

Syns det er dårlig gjort av han å gi deg sånn dårlig samvittighet jeg[:o]
Som du sier, så kan jo ikke du bestemme når du skal føde!
Må han virkelig drikke på julebordet for å ha det gøy da?[8|]

Uff, håper det ordner seg for deg![:)]

Klem[:)]

min samboer er tørr lagt no til fødselen.. er jo bare 2 uker og 6 dager igjen.. siden han er kokk, så er det veldig vanlig at de drar ut å drikker etter jobb... men han holder seg hjemme, han har nok av tid etter babyen er kommet.. :)

Synes dere kan dra begge to jeg, og han lar være å drikke alkohol. Dere kan jo tusle hjem når du blir sliten eller etter middagen f.eks.

Mannen min skulle egentlig ha julebord 3 dager før termin, noe han selv så som helt uaktuelt. Nå ble det flyttet til 3 uker før termin, men i går sa han at han syntes det var alt for tett på til at han ville dra. Jeg synes han kan dra, han trenger jo ikke å drikke alkohol og akkurat den kvelden har jeg besøk av min mor så om noe skulle skje er det ingen fare, jeg har hjelp og barna har barnevakt, julebordet hans er like ved sykehuset, men nei, jeg tror ikke han drar. 

Sambo skal også ha julebord den 12 desember og jeg har termin den 20. Men jeg har sagt at han får holde seg unna drikke om ting skulle skje, og det er han faktisk enig i.[:)]

Helt ærlig synes jeg han oppfører seg litt barnslig jeg.....dere kan jo dra begge to,og heller dra hjem sammen når det begynner å bli litt for mye fyll.....
Som du sier,du kan ikke noe for når baby velger å melde sin ankomst,og det er jo synd hvis han skal være full eller berusa da....spørs om han slipper inn på fødestua i det hjele tatt hvis det lukter alkohol av han....
Må jo si at det har jo litt med prioriteringer også da......klarer han ikke la være å være med på julebord i år,han skal jo tross alt bli pappa....DET må jo være mye mer spennende enn et julebord.
Julebord er det hvert år......man får ikke mulighet til å oppleve det å bli foreldre hvert år[;)]

Lykke til med "avgjørelsen",det ordner eg p en eller annen måte

*klemme-på*

ORIGINAL: Ca.milla81

Helt ærlig synes jeg han oppfører seg litt barnslig jeg.....dere kan jo dra begge to,og heller dra hjem sammen når det begynner å bli litt for mye fyll.....
Som du sier,du kan ikke noe for når baby velger å melde sin ankomst,og det er jo synd hvis han skal være full eller berusa da....spørs om han slipper inn på fødestua i det hjele tatt hvis det lukter alkohol av han....
Må jo si at det har jo litt med prioriteringer også da......klarer han ikke la være å være med på julebord i år,han skal jo tross alt bli pappa....DET må jo være mye mer spennende enn et julebord.
Julebord er det hvert år......man får ikke mulighet til å oppleve det å bli foreldre hvert år[;)]

Lykke til med "avgjørelsen",det ordner eg p en eller annen måte

*klemme-på*

Kloke ord!

Det måtte jo vært mye koseligere om dere kunne dratt begge sammen, og han hadde holdt seg edru.. I hvertfall hvis han skal sitte hjemme å være irritert pga at han går glipp av det [&:]
Syns ikke akkurat det er så mye forlangt at han holder seg edru 8 dager før termin jeg da!! [8|]

sist vi pratet om dette julebord, var vi enig om at vi skal dra, og at han ikke skulle drikke. men så fikk jeg hørt igår at han skulle drikke allikevel og har bare skrivet seg selv på listen og ikke meg.
da reagerte jeg selvfølgelig på...
så når han kommer hjem idag så skal jeg diskuter litt mer med han om dette, trur jeg skal bare troppe hele greier... føler at d bare blir stress for min del.
også vil jeg jo at han skal feir litt julebord med sine kollega før han blir far, d fortjen han jo, men d ser ikke ut som om forstår hva je mener med dette [&:]
føler at jeg blitt etterlatt bare for at han ville drikke, ååh mannfolk!

Hadde det vært meg, så hadde jeg sagt til sambo att enten så drar vi begge to og er erdu eller så drar ingen pga nærme fødsel! Viss dere har kort vei til sykehus og at det går ann å ta taxi så kunne kanskje sambo tatt seg et par øl til maten, slik att han ikke er full om det skulle bli fødsel!

ORIGINAL: Chanittha

sist vi pratet om dette julebord, var vi enig om at vi skal dra, og at han ikke skulle drikke. men så fikk jeg hørt igår at han skulle drikke allikevel og har bare skrivet seg selv på listen og ikke meg.
da reagerte jeg selvfølgelig på...
så når han kommer hjem idag så skal jeg diskuter litt mer med han om dette, trur jeg skal bare troppe hele greier... føler at d bare blir stress for min del.
også vil jeg jo at han skal feir litt julebord med sine kollega før han blir far, d fortjen han jo, men d ser ikke ut som om forstår hva je mener med dette [&:]
føler at jeg blitt etterlatt bare for at han ville drikke, ååh mannfolk!

Klarer virkelig ikke å skjønn hvorfor alkohol skal være så viktig jeg [&:]

kjenner at d brenner inni meg nå[:@]blir så fort irritert på ting, skylder på homonen.[8D]
han har holdt unna festing etc siden vi var gravide, kanksje en liten fest inni mellom, men nå skulle han liksom bestemmer seg på denne måten når d nærmer seg termin, syns jeg er barnslig gjort av han ja...

Litt frekt å bare stryke deg fra lista..

Spør han hva som er viktigst da... dra ut å drikke seg full på julebord eller være med på fødsel? Han skal jo bli pappa!! Julebord kan han være med på alle andre år...og som andre sier her, han trenger jo ikke drikke!

Her har sambo fått alkoforbud men om han ønsker å dra på julebord med jobben så skal han for all del det, så lenge han kommer edru hjem!

Back
Topp