Juleblomster

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Jeg er allergisk mot blomster.. og vi skal feire jul med svigerfamilien. Er det galt å spørre om de kan holde eventuelle blomster unna der jeg skal sitte/være så jeg slipper en allergisk reaksjon? Eller skal jeg bare takle å være tett og jævlig.
Mamma har konsekvent kastet blomster jeg reagerer på eller flyttet det til steder jeg ikke er. :)
 
Å be dem flytte plantene unna deg er jo kurant?
 
Er de i nærheten blir jeg sittende snørrete og nyse hele tiden, så håper det ikke blir oppfattet som frekt egentlig..
Synes det er helt normalt å flytte unna.

Men så virker det som om du ikke forventer normalt høflighet fra dine svigerforeldre. Vet ikke om det skyldes forutinntatte holdninger eller erfaring. Men jeg håper julen din blir bedre enn du frykter
 
Vi har ikke levende juletre dels pga min mor. Mannen spøker med at han skal kjøpe levende juletre, alternativt julestjerne. For da mister min mor stemmen ;)

Selvsagt gjør vi ikke det. Vi vet ikke hvordan den astmatike, pollenallergiske sønnen vår villet reagert heller. Men det slipper han finne ut med det første
 
Vi har ikke levende juletre dels pga min mor. Mannen spøker med at han skal kjøpe levende juletre, alternativt julestjerne. For da mister min mor stemmen ;)

Selvsagt gjør vi ikke det. Vi vet ikke hvordan den astmatike, pollenallergiske sønnen vår villet reagert heller. Men det slipper han finne ut med det første
Ja vi kan ikke ha vanlig juletre hjemme. Men de har nok det det, får bare sitte langt unna!
 
Her bes alle om å ikke ha svibler eller julestjerner i hus :p Det reagerer jeg på. Så får de heller forslag om "allergivennlige" blomster. Jeg kjenner jeg blir sur når jeg kommer på offentlige kontorer etc og ser svibler og julestjerner som er å regne som høy-allergi-fremkallende og skaper problemer for SVÆRT mange
 
Klart du kan gi beskjed om allergi. Bedre å gjøre det på forhånd tenker jeg da.
 
Hva med å kjøpe dem en førjulsgave; nydelige kunstige julestjerner? Å be dem bruke dem istedet og sette de ekte i boden før dere kommer? Juleblomster tåler godt å stå litt kjølig en stund.
Jeg sliter også med allergi, jeg kunne ikke dratt hvis de ikke ble fjernet. Etter første jul med meg i familien kjøpte svigermoren min kunstige julestjerner til både seg selv og oss :happy: Må kjenne på de for å se at de er kunstige.

Tror man kan finne fine kunstige svibler også.
 
I vår familie har folk for vane å spørre om man er allergisk, sånn at hvis man ringer og sier ifra før man kommer så blir både sitrusfrukter og blomster puttet vekk når vi kommer :p
Jeg får altså ikke puste litt engang om det er sånt i rommet.
 
Jeg er allergisk mot blomster.. og vi skal feire jul med svigerfamilien. Er det galt å spørre om de kan holde eventuelle blomster unna der jeg skal sitte/være så jeg slipper en allergisk reaksjon? Eller skal jeg bare takle å være tett og jævlig.
Mamma har konsekvent kastet blomster jeg reagerer på eller flyttet det til steder jeg ikke er. :)

Det er rimilig på spørre og forvente at de kan flytte blomstene inn på typ gjesterommet eller slikt. Særlig siden du sikkert ikke kan ta allergimedisin for dette.
 
Dere har vel også vært sammen så lenge at svigerfamilien vet om problemet, eller har det ikke vært tema?
 
Joda de bør vite om det. Men de har en tendens til å glemme slike ting. Eller ignorere det, jeg vet ikke. Vært sammen i snart 9 og gift i snart 8.

Sikkert greit med en liten påminnelse da ja :)
 
Ja det må jo være greit. Vi har kunstige julestjerner for min stefar er allergisk. De feirer med oss annenhver år, men de er så fine at jeg bruker de hvert år uansett.
 
Jeg sier alltid i fra, og feirer ikke jul steder de ikke tar hensyn. Det syns jeg ikke det er verdt..
 
Back
Topp