julebaksten

ebeth83

Gift med forumet
Hvilke slag skal dere lage, og når begynner dere? [:)]

Smultringer, kransekake og krumkaker får vi som regel av svigermor og/eller mormor.
Så det jeg VET at jeg skal lage er
-pepperkaker
-kokosmakroner
-sånne med sjokoladebiter og revet appelsinskall i (vet ikke hva de heter jeg..[8D])
-peppermyntedrops

Men det er jo så mye godt..! [:D] Namme-nam! [8D]

Kommer til å bake pepperkaker noen dager før jul. Thats it!

Jeg har bakt rundstykker til jul, skal bake mer brød, og pepperkaker i løpet adventa! Og litt marsipan da!! [:D]

Lager pepperkaker, kakemenn, risboller også lager vi marsipanfigurer med nugat. Men trenger stadig tips om noe nytt[:)]... Her lages det ikke syv sorter for å si det sånn...

Marsipan og sjokolade[8D][8D][8D][8D][8D]

Lage pepperkakehus!!!

her blir det seigemenn,å pepperkaker og pepperkakehus..å kanskje en sort til..det blir ikke spist likevel..men det er så koslig med den liktå i hus[:)]

ORIGINAL: redorkide3nydlige

her blir det seigemenn,å pepperkaker og pepperkakehus..å kanskje en sort til..det blir ikke spist likevel..men det er så koslig med den liktå i hus[:)]
lukta mente jeg seff hehe

ORIGINAL: MissMe

Må ha sjokolade-cookies[:D] Lager de 2-3 ganger i desember..
Så lager vi kakemenn, vaniljehjerter, skumboller med sjokoladetrekk, -nordlandslefser og sikkert noe annet snadder og[;)]
Pleier også å fylle opp frys med rundstykker til frokosten[:D]

mmmmmmmmmmm slafs - oppskrift????????

Aner ikke helt.

Vi pleier lage julemenn (som enektle kaller kakemenn) og pepperkaker. Har kanskje lyst å lage mer, men vi får se hva tid og energi strekker til, vi er ikke hjemme i jula (eller romjula) uansett.

-mariets karameller
-pepperkaker
-brune pinner
-konfekt av melkesjokolade, hvit sjokolade, mørk sjokolade, rosiner, marsipan og nougat

skal jeg i alle fall lage... og så får jeg se om jeg får lyst til å lage no mer.

har bakt lefser og julemenn(de har vi spist opp så jeg må bake en runde til)..

skal bake:
pepperkakehjerter til å ha i vinduene-ferdigdeig
aniskringler
lussekatter(førjulsbakst men d er jo nå snart det også)
cookies(en fantastisk god oppskrift fra detsoteliv.no)
kanskje hjortetakk..

i fjor hadde vi den bakeaksjonen på kjøkkenet på skolen men jeg var jo uggen og orket ikke spise en eneste julekake.

Må ha sjokolade-cookies[:D] Lager de 2-3 ganger i desember..
Så lager vi kakemenn, vaniljehjerter, skumboller med sjokoladetrekk, -nordlandslefser og sikkert noe annet snadder og[;)]
Pleier også å fylle opp frys med rundstykker til frokosten[:D]

Åh, her var det mye godt...! [:D]

Sjokolade-cookies, vaniljehjerter og skumboller med sjokoladetrekk hørtes ut til å være noe for meg...! [8D]
Har du oppskrifter du vil dele...?[:)]

Sjokolade og nøttekjeks

250 g mykt smør
180 g sukker
180 g brunt sukker
2 stk egg
300 g hvetemel
1 ts hornsalt
1 ts vaniljesukker
200 g mørk sjokolade
120 g hasselnøtter

FREMGANGSMÅTE:
ca. 50 stk.

Visp sammen mykt smør og sukker, tilsett egg, mel, hjortetakk og vaniljesukker og rør godt om.
Grovhakk sjokolade og hasselnøtter og tilsett i røren.
Sett deigen med hjelp av to teskjeer på bakepapirkledt eller smurt stekebrett.
Stek i varm stekeovn 180 ?C i 10-12 min. La kakene stå på stekebrettet et par min før de legges på rist og avkjøles.
Oppbevar i tett boks.

Vaniljehjerter

150gr smør i biter
225gr mel
125gr sukker
6 dråper vaniljeessens

Sikt mel, smuldre i smør, rør inn sukker og dråper. Deigen skal være fast. Kjevles ut og stikk ut hjerter med form.Stek på 180grader i 10-15 min. Tas ut når de begynner å bli lysebrune. Må ikke bli helt brune!Avkjøl før en tar av platen. Skumbollene kommer senere. Må bare få oppskriften først!

Thanx! Gjett om jeg skal kooose meg...! [:D]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp