Julebakst

Mirakel nr. 3

Elsker forumet
Hva baker dere til jul, og sleng gjerne med noen gode oppskrifter hvis dere har [:D]
Vi skal ihvertfall bake pepperkaker, kransekake stenger, amerikanske cookies, pikekyss, brente mandler, marsipan, mandelflarn...[;)]

SARAH BERNARD!!! *sikle* det skal vi lage neste søndag å herremin kor eg gleda meg!!
så skal vi lage pepperkaker, kransekake stenger, kokkosmakroner og risboller...
er vertfall dem jeg vil lage, kan jo hende det blir en eller to til...men gidder ikke å lage noe vi ikke elsker så vi bare må kaste etterpå[;)]

ORIGINAL: singa

Sarah bernard her også. SIKLE
+ karameller, kokosmakroner og noe som heter svenskekaker (eller ku-ruker som jeg alltid har kalt dem)

Har jeg aldri baket denne før, men det skal jeg prøve i år [:D]

[:D]Blir vel noen i år også....
Serinakaker
silkekaker
riflekjeks
brune pinner
goro
sjokoladsnitter
nøtteladesnitter
brune pinner
pepperkaker
kransekakestenger
berlinerkranser
sandkaker
mandeløyne
koksmakroner
tyske skiver
sandnøtter
finske pinner
-og så finner jeg alltid 5-6-7 oppskrifter jeg aldri har laget før,som må prøves

Så Tropisk Aroma
Philadelphia ostekake
Delphia kake[:D]

Og så hjemmelaget:
Marsipan (lages fra bunnen av - ca 1 kg. Noe fylles med nougat og dekkes med smeltet melkesjokolade.. Noe gir jeg til broren min[:D] noe bare mauler vi)
seigmenn -hjemmelagede er GODE!
after eight

I fjor endte jeg opp med 22 slag småkaker.. Pluss alt det andre[:)][:D]
Det blir spist også! Av meg stort sett[:D] Elsker julekaker!!! Og julemat...

Tenkte jeg skulle prøve meg på colakaker og pepperkaker iallefall[:)] Men tror ikke det blir baking før vi drar hjem til mamma i jula.. Her spises det ikke julekaker uansett[;)]

Pepperkaker
Brente mandler
Marsipan
Kromkaker
Risboller

og prøve noe nytt også, litt forskjellig konfekt[:)]

Kakemenn
Colastenger
Serinakaker
Snikers konfekt
"Neger" boller

Sikkert noe mere også.. men lager helst det jeg vet blir spist opp[;)]

Skal lage pepperkakehus også, det er sååå koselig å lukter pepperkaker i hus hele jula[:D]

Skal ihvertfall ha pepperkaker (bakes mandag om en uke), serinakaker og risboller.

ORIGINAL: LeahOgKianSinMamma

Ha ha, her i huset skal vi kjøpe ferdiglagd pepperkake deig som vi skal bake[8D]

Samme her [:D]

kransekakestenger,sarah bernard,potetmelspletter,krumkaker,maryland cookies,pepperkaker,karameller,brente mandler,julekake og smultringer:)og marsipan:)

planen var krumkaker,kokosmakroner,risboller,kakemenn(?) pepperkake/hu
også har jeg så lyst på kling men vet ikke hvordan jeg lager det...??noen med god oppskrift og forklaring??

ORIGINAL: *Julekula*

Kakemenn
Colastenger
Serinakaker
Snikers konfekt
"Neger" boller

Sikkert noe mere også.. men lager helst det jeg vet blir spist opp[;)]

Skal lage pepperkakehus også, det er sååå koselig å lukter pepperkaker i hus hele jula[:D]

Ja, det er jo et must [:D]

Back
Topp