Julebakst

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Når begynner du og hva har du planer om å bake i år? :)

Når begynner du og hva har du planer om å bake i år? :)
Begynner i desember. Lussekatter, pepperkakehjerter med tråd, pepperkakehus, kakemenn og pepperkaker. Får colapinner, krumkaker, kokosmakroner og smultringer av familien.

Lurer på å begynne i helga. De neste to ukene er ganske fulle, så greit å slippe å stresse. I fjor ble det ikke bakt noe pga nyfødt baby, så i år skal jeg komme i mål :D (helt selvvalgt, må absolutt ingenting..)
Havreflarn
Kokosboller
Sjokoladekuler
Pepperkaker
Sarah bernard
Brune pinner
Karamellsaus (til karamellpudding og is..)
Så får vi krumkaker og noen andre godsaker av svigers :)

Begynner neste helg. :)
Her skal det bakes pepperkaker, serinakaker, berlinerkranser, riflekjeks og jødekaker.

Kun krumkaker , spiser svært lite julekaker og jeg gidder ikke lage kun for å lage

Får se om jeg rekker å lage delfiakake, snickerskuler, peanøtt/sjokolade-konfekt og marsipan med sjokolade oppå(på lavkarbo vis). Da blir jeg fornøyd :rolleyes:

Tenker å starte nå i helgen.
Litt serinakaker, pepperkaker og kanskje noen brente mandler? :D

Hmm listen er lang:p
Begynner om 2 uker ellers så må jeg begynne på ny runde som i fjor:p

Om vi i det hele tatt lager noe, blir det en helg i desember. Da lager vi det vi vil :p blir vel pepperkaker, noe sjokoladekuler, noen sjokoladekjeks. Kanskje karameller og brente mandler.
Begynte med julebakst i oktober på jobb, og er helt ærlig lei og tar heller med derfra om vi vil ha noe :p:hilarious:

Pepperkaker lages med ungene første halvdel av desember. Så lages resten siste uka før jul. Dvs baker ikke julekaker for ingen av oss er kake mennesker, men lager brente mandler, karameller og marsipan konfekt. Lillejulaften lager jeg alltid deigen til julerundstykker, grovbrød med nøtter og tørket frukt, som jeg steker tidlig julaften morgen og serverer til frokost.

Har allerede bakt en runde med hvite kakemenn, og de er nesten spist opp:hilarious: har planer om pepperkaker første helga i desember, og så blir det cookies etter hvert som boksen tømmes, noe som kan være alt fra annenhver dag til en gang i uka:joyful:
Vi spiser heller vanlige kaker og desserter i jula fremfor julebakst

Vi hadde julebakstedag i går.
Risboller
Prestegaardsringer
Brune pinner
Cookies
Serinakaker
Kromkaker

Senere kommer
Kransekake
Berlinerkranser
Pepperkaker
og
Diverse julesnop B0358EAA-7DDF-45A3-92D0-93E1960F1FFA.jpeg

Vi lager kun pepperkaker ettersom det er det som spises. Jeg spiser ikke kaker og junior er svært kresen. Lager deigen selv, så litt tid tar det jo likevel.

Back
Topp