Julebakst

Har fast pepperkakebaking med mamma:) ellers har jeg lyst å prøve meg på litt julekonfekt denne gangen, istedet for kaker. Sarah Berhardt, risboller, marspingodt, mintkuler og lignende:D
 
Jeg har fryktelig dårlige bake "skills".. Så her går det kun i pepperkaker - ferdigdeig:p
 
Kakemenn og berlinerkranser har jeg bakt hvert år siden jeg flytta ut og før det sammen med mamma :) i år dropper jeg berlinerkransene, det er så sinnsykt mye arbeid syns jeg :p får snike i mammas kakeboks :p har lagd fudge som står til avkjøling i kjøleskapet nå, blir de gode blir det nok en runde til med det :)
 
Jeg er ikke så glad i julekaker, så pleier heller å bake noen vanlige kaker. Synes det er så koselig å pynte pepperkaker, så vi har som regel en venninnekveld hvor vi gjør det, drikker gløgg og hører på julesanger :) Kjøper ofte deigen ferdig da :p og spiser aldri kakene :D
 
Har akkurat bakt Sarah Bernhardt i langform, skal bake noen sjokoladekjeks og kokkosmakroner. Pepperkakehus har størstegutten bakt lagmed mamman min, kakemenn bakes hos svigermor. Også blir det kansje noen andre småkaker.. får se hva tiden bringer... skal bake noen gode rundstykker og brød i allefall :)
 
Har akkurat bakt Sarah Bernhardt i langform, skal bake noen sjokoladekjeks og kokkosmakroner. Pepperkakehus har størstegutten bakt lagmed mamman min, kakemenn bakes hos svigermor. Også blir det kansje noen andre småkaker.. får se hva tiden bringer... skal bake noen gode rundstykker og brød i allefall :)

DET skal jeg bake og hadde jeg tenkt! Venninnen min sendte meg snap av det og fy søøøøren så godt det så ut!!! Så tenker jeg å prøve meg på pepperkaker og marsipan dyppet i sjokolade og div strøssel :)
 
Back
Topp