Julebakst

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
Baker dere noe til jul da, jenter?:)

Er veldig dårlig på akkurat det der faktisk :P men skal ha et eller to av tantebarna mine på overnatting fra lørdag til søndag, så da blir det pepperkakebaking :D

Det har jeg pleid de siste 6 årene eller noe :) og med familien tidligere, den gang jeg bodde hjemme.

Jeg baker havremakroner, pepperkaker, av og til kokosmakroner, ristopper og/eller peppernøtter. Baker bare maks 3 slag. Får noe fra familie og, og vi er så få, så trenger ikke mye.

Her baker vi pepperkaker og Sarah Bernhard!!! Og så bare jeg boller og lager iskake og en annen kake!!

Ikke akkurat den tradisjonelle jukebaksten, men her lager vi det vi liker best!!!!

Her bakes det:)
I morgen skal vi sette opp pepperkakehuset- gleder meg masse!!

Og så blir det vel å lage krumkaker, riflekjeks, pepperkaker og kanskje snipper.
Lager også marsipan med sjokoladetrekk og knekk.

Er ikke så god på dette. Er stort sett mamma som har laget til meg, men i år har jeg lyst til å lage selv:)

Vi har allerede laget og spist en giga boks med pepperkaker :p Så vi skal bake mer :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bakte pepperkaker i går. Skal lage kakemenn, smultringer og muligens lefser også. Ostekake eller pavlova til julebesøk.

Dere som baker : Legg gjerne ut oppskrifter :)

Det har jeg pleid de siste 6 årene eller noe :) og med familien tidligere, den gang jeg bodde hjemme.

Jeg baker havremakroner, pepperkaker, av og til kokosmakroner, ristopper og/eller peppernøtter. Baker bare maks 3 slag. Får noe fra familie og, og vi er så få, så trenger ikke mye.
Har du en god oppskrift på ristopper?
Det er jo såååååå nam!!

Kunne du lagt ut fremgangsmåten også?

+ Steketid:)
Steiketid står helt uti kanten. 180-200 grader i 5-10 min. Steker mine i ca 8 min. Da er de helt myke. Blir harde når de er kalde.

Lys sirup på boks. Varm sukker og sirup. Ha i smør og smelt alt. Obs, det blir Kjempe varmt så ikke få på fingrene.
Pisk eggene lett. Bland krydder i melet og ha alt sammen i en bake maskin. Sett deigen kaldt litt og kjevle ut figurer.

Steiketid står helt uti kanten. 180-200 grader i 5-10 min. Steker mine i ca 8 min. Da er de helt myke. Blir harde når de er kalde.

Lys sirup på boks. Varm sukker og sirup. Ha i smør og smelt alt. Obs, det blir Kjempe varmt så ikke få på fingrene.
Pisk eggene lett. Bland krydder i melet og ha alt sammen i en bake maskin. Sett deigen kaldt litt og kjevle ut figurer.
Supert :)
Tusen takk ! Skal lages nu!
Men jeg kjøpte mørk sirup. Går det greit da???

Kan jeg bake ut deigen samme dag eller må det stå over natten?

Går helt sikker bra. Sett den i kjøleskapet litt. Bare så den blir kald. Så baker du den ut. Trenger ikke stå over natten.

Jepp! Baker, spiser og baker igjen! Hittil har jeg to runder med brune pinner, tre runder med brente mandler og døler. Skal lage biscotti og kanskje peppermyntekuler. Pepperkaker er best kjøpt [emoji318]

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Går helt sikker bra. Sett den i kjøleskapet litt. Bare så den blir kald. Så baker du den ut. Trenger ikke stå over natten.
Gud så godt :greet008:greet008:greet008
Aldri mer kjøpe-pepperkaker hvertfall :smiley-angry003

Tusen takk for nydelig oppskrift:love7

Ikke sant. :smiley-bounce016 Aldri mer kjøpte pepperkaker. Fått oppskriften av en nabo og hele familien lovpriser pepperkakene mine.

Back
Topp