Julebakst

Tja, jeg skal iallfall bake rundstykker, kokosmakroner, riskaker, kakemenn og pepperkaker :) Alt utenom kakemenn og pepperkaker lager jeg selv og begynner sikkert i slutten av november :) Så får vi se hvor mangen sorter det blir, pleier å bli forskjellig fra år til år :p Kakemenn og pepperkaker baker jeg med ungene i begynnelsen av desember <3

Skal bake så lenge eg er i form til det. Men blir heller dårlig med smaking pga svangerksapsdiabetesen- så meste parten blir gitt vekk :) gleder meg til ungen er ute- alt eg ønsker meg til jul er sjokolade og surt smågodt!

Førstegangs - Desemberbaby <3

Jeg satser på å begynne bakingen når jeg går ut i perm i midten av november. Da blir det pepperkaker, pepperkakehus og kransekakestenger ihvertfall. Er mulig jeg må lage peppermyntesnop også, til mannen. Ellers tenker jeg å bruke permisjonen på å lage og fryse ned en del middager, slik at vi har et lager til når vi er hjemme i barsel, og ingen av oss orker å lage mat.

Tenkte å prøve å få bakt litt nå snart, sjøl om det er tidlig. Tror ikke jeg orker når det lir lenger utpå. Håper å få bakt litt gjærbakst, brune pinner og lefse i hvertfall, også sparer vi peppekaker og julemann til førjulskos med ungene. Tror det blir med det...

Hehe, jeg er ingen baker, meeen, vi skal nok trykke ut noen kakemenn og pepperkaker her hjemme :) i tillegg så har vi planlagt i jentegjengen å ta med oss en deig hver en kveld, og bytte litt, slik at vi plutselig sitter med 4 forskjellige sorter :P

Har planer om det ja..men vi får jo se hvordan formen er, når jeg føder osv... Men pleier i alle fall å bake pepperkaker, sandnøtter, risboller, havreboller og brune pinner :)

Blir nok pepperkaker, og kakemenn vil jeg tro. :) Så får vi se om det blir i november vi baker :)

Sambo spiste opp all pepperkakedeigen i fjor før jeg fikk lagd noen pepperkaker. Men i år blir det andre boller :P skal prøve å få lagd noen pepperkaker samt pepperkakehus. Har alltid vært mamma og mormor som baker så kan ikke så mye annet enn det, men tenker å bake litt kanelboller (er så godt!) :)

Sambo spiste opp all pepperkakedeigen i fjor før jeg fikk lagd noen pepperkaker. Men i år blir det andre boller :P skal prøve å få lagd noen pepperkaker samt pepperkakehus. Har alltid vært mamma og mormor som baker så kan ikke så mye annet enn det, men tenker å bake litt kanelboller (er så godt!) :)
Du sa jo andre boller.. da blir dwt vwl kanelboller xD

Hehe :) De er kjempe gode :) Veit du, husker ikke oppskrift jeg. Pleier på å google ;) Men gjør det såpass enkelt at jeg bruker kransekakemasse fra butikken til bunn istedenfor å lage den sjøl. Det blir for mye jobb :p
Enda en ting som gjør det mye enklere er å lage de i langpanne, og skjære opp i ruter. Går så mye fortere enn å lage en og en ;-)

Nei, har tenkt å spise meg mett på julekaker før jeg skal føde. Som mamma å farmor baker :P mamma lager en kake som er masse hjortetakk i :P å det er nok ikke så bra å spise når man ammer. Så skal ha det før jul jeg. Hihi
Bra plan jeg skal spise masse kålrabistappe. .. så må lage pinnekjøtt før jeg føder.

Har tenkt å bake pepperkaker og hus, det er obligatorisk for guttongen! og sannsynligvis kakemenn! Problemet her i huset er i kaster så mye hvert år fordi det ikke blir spist! så tror jeg holder meg til de to :)

vil bake litt ja, men kanskje lurt å gjøre i slutten av november :) slenger meg nok på julebaksten til mamma tenker jeg så jeg har bidratt så får jeg med hjem til meg :D

Tenker å starte kjeksebakingen i november, også blir all baking gjort sammen med lillemann - han elsker å hjelpe til på kjøkkenet. Planen i år er: Pepperkaker, peppernøtter, sara bernard, riskaker, kakemenn, berlinerkranser og serinakaker (må jo ha 7 slag) - så får vi se hvor mange det blir, tar det ikke så hardt om det ender opp med bare en eller to sorter i år. Liker jo å bake da, så tror ikke det blir det største tiltaket i verden å få fiksa det meste. :p

Back
Topp