Julebakst!

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Veldig enkelt sprøsmål! :D Hva skal dere januardamer bake til jul? :D
Og når har dere tenkt til å begynne? :)

Jeg lar mamma ta seg av julebaksten, hun er verdensmester på det ;) men tenkte jeg skulle fylle fryseren med boller av forskjellig slag, muffins, scones og rundstykker etc, så jeg kan ha det liggende til alle som skal komme på barselbesøk. Deilig å bare ha ting liggende sånn midt i ammetåka osv :P Tenkte jeg skulle begynne neste uke!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har såå lyst å bake, men jeg klarer ikke stå. :(

Vi baker alltid cookies:) også lager mamma kokkosmakroner og mye annet snadder:D da er det jul:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Skulle hatt bakedag med ei venninne. Pleier å ha det hvert år, men i år ser det ut til at jeg må stå over.
Vi pleier å bake pepperkaker, kakemenn, stripekaker, sjokoladesnitter, og kokkosmakroner. Skulle og lage tjukklefser og ostehorn til å hive i frysen til vi får besøk. Men nå spørs det om det blir julekaker og julebesøk. Men vi har verdens beste julegave, så hvem bryr seg :D

Bestemor pleier alltid å bake masse forskjellig godt :)
Pleier å lage peppekaker, rulle marsipan og dyppe i sjokolade, og lage delfia kake :) :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Jeg skal bake brune pinner, sarah bernhard, kransekakestenger (noen med melis og noen med sjokolade) og rocky road-konfekt.
Også skal jeg bake julebrød. Tenker jeg begynner i neste uke!

Tenker også å få bakt litt "barsel-mat" i adventstiden. Kanelknuter og eplekake som lett kan tas opp fra fryseren og varmes i ovnen. :)

Krumkaker, pepperkaker, sjakkbrikker, sandnøtter, tyske skiver, havreflarn, homlebøl og kokkosmakronar er det eg pleier å bake. Spørst om eg orka alle i år, sidan vi ikkje skal feire jul her òg sidan vi er midt i flyttekaoset :p

Eg er over gjennomsnittet glad i å bake (manglar læretid på konditor) og mannen er over gjennomsnittet glad i kakebakst ;)

Last edited:
Blir pepperkaker og kakemenn med venninner i år, i tillegg tenkte eg å bake sirupsnipper, konfektkaker (likner på safarikjeks), amerikanske havrekjeks og kanskje-kanskje ogso kransekakestenger :) Får sjå litt an formen, kor mykje eg baker i år. Kan vere greit å ha litt til overs til barselsbesøk i januar :)

Sarah bernhard baker jeg hvert år,nammis :D Ellers skal fryseren fylles med rundstykker. Det er så godt med hjemmelaget lammekjøttrulle :D Ellers baker vell mamma endel som jeg også får litt av :)

Det trenger man kjøkken til... Så jeg kommer ikke til å bake noenting som helst :rolleyes:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Man får da kjøpt alt man trenger? Dessuten er ikke julekaker SÅ godt? Tørt og smulete.. :D
Jeg har også hørt om disse bakeriene ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg syns bakingen er noe av det koseligste med hele adventstiden! :) En fin tradisjon å ta med seg videre når man etablerer seg og får barn. Har mange gode bakeminner fra min barndom. :)

Baker ikke mye av hver sort, vi spiser ikke mye av det, men litt selvfølgelig når vi får besøk o.l. Bruker også å ta med oss julekaker til besteforeldrene våre som er gamle og skrøpelige og ikke klarer å bake selv lengre. :)
Kjøpte julekaker syns jeg likegreit man kan droppe, jeg syns hvertfall ikke det er SÅ veldig godt med disse tradisjonelle kakene. Og det er jo ikke noe kos med kjøpte kaker :P
Jeg baker de kakesortene jeg vet vi spiser. :D

Jeg skal bake litt - kun det jeg vet vi spiser. Jeg får nok også hjelp av storejentene på 13 og 17 :-)
Jeg bruker å lage noen fylte nyyydelig kjeks/kaker, doble sjokoladekaker heter de!! Ellers lager jeg julemenn, risboller (mmmmm, nydelig med masse melkesjokolade i oppskriften), kransekaker dyppet i sjokolade og noe gjærbakst! Vi spiser ikke så mye, så dette bruker å være passelig.

Her blir det julefeiring i eget nytt hus for første gang, så gleder meg til å gjøre det klart for jul :-) blir litt baking; pepperkaker (IKEA gjør jo det lettvint for meg), biscotti og muligens kokosmakroner. En iskake og mye gjærbakst er fint å ha i fryseren :-)

Back
Topp