Julebakst

Kvitre

Forumet er livet
Hva skal dere bake selv til jul? (tanker på kaker)
Hva skal dere eventuelt kjøpe?

Hva slags julekonfekt/godter lager dere?

Trenger inspirasjon og kanskje tips til noe jeg ikke har tenkt på...[:)]

Du, vet du... vi baker vel kanskje pepperkaker og pepperkakehus, ellers gidder jeg ikke bake noe. Kommer ikke til å spise det opp uansett så [:)]

Av julegodter så skal jeg mase høl i hue på sambo helt til han lager karameller! [8D]

På lørdag er planen å bake pepperkakehus og pepperkakemenn. Siden vi skal være 15 stk hos oss å feire jul må vi vel bake litt mer tenker jeg. Men fant oppskrift på juleboller (kanelboller med litt mer krydder, slik at det smaker jul) også skal jeg bake farmors kringle. Veldig greit å ha i frysen i førjulstida også. Av julekjeks er det kun brune pinner jeg er glad i, så da blir det bare det. Og konfekt så skal jeg for første gang prøve sarah bernahard, selv om jeg aldri har smakt det. Ja også brente mandler. Til selve kvelden skal jeg lage en tradisjonell italiensk julekake, om jeg får tak i ingrediensene, og en frukt/marengskake...hmm å jeg som ikke skulle bake så mye...men det ble jammen meg 8 sorter...åneei, også må jeg jo bake snickersgodt....ok ni sorter da...he he

Jeg VET jeg skal lage¨

Lefser
Kolkaker
Pepperkaker
Peperkakehus.(tenkte å lage stabbur[:)])
snickersgodt
å sånne rissjokokaker(hva heter det?)
å slike marsipan fingerpølser

Så kan det hende det kommer på mer etter hvert[:D]

Å ja, skal lage alkoholfri juleøl.. Så må vell begynne med det snart. Skal jo stå ei stund å brygges å[:)]

Pepperkaker, kransekakefingre dyppet i sjokolade, hvite kakemenn, kokosmakroner, brente mandler og enten nougat eller karameller [:D][:D]

Ikke helt sikker ennå, men blir nok iallefall kakemenn og pepperkaker.
Av godteri har jeg pleid å lage karameller og peppermyntekuler.

Back
Topp