Julebakst

x1xTrista

Elsker forumet
Mulig vært en tråd på dette før, men:

Er dere flinke til å bake kaker til jul? Hvor mange slag baker dere?
Når begynner dere?

Tenkte jeg skulle begynne til helga, for da kommer barna til samboern til oss. Tenkte vi skulle bake kakemenn da. Moro - gleder meg [:D]

Bor alene for første gang nå,så tenkte og ha noen venner på besøk en dag og lage kakemenn[:)
Ellers er det mamma som baker. Liker ikke så mye utav julekakene egentlig..
Mamma pleier lage banankake. Er en slik lys kake med banankrem inni. Er kjempe god![:D]

Det ene året lagde jeg 7 sorter men her vi bor i år har jeg ikke plass til å bake så det for komme til neste år hos meg.
Sender du noen til meg hi hi hi [:D]

I fjor bakte jeg mange slag selv (ikke alle syv). Og det var moro å kunne sette fram hjemmebakte kaker når vi fikk besøk. Men så var det også første jula jeg ikke var alene (les: singel) så da var det liksom ekstra gøy.

I år skal vi feire julaften hjemme, og da blir det jo litt ekstra stas med hjemmebakte kaker og hjemmelaget mat [:D]

Skal se om ikke jeg kan sende deg noen på PM Linni [:D] *ler høyt*

TAKK TAKK hi hi hi [:D]

Skal ha juleverksted sammen med modern, og da blir det bakt noen slag. Hadde vært artig med 7. Men får se hva man får til. Blir hvertfall krumkaker, siruppssnipper, serinakaker, berllinerkranser, peppenøtter/pepperkaker, smultringer, og kokosmakroner. Ja det var vel kanskje 7 det. Også lager svigers kakemenn, og tyske skiver.. Så da har vi jula i boks!

Jeg elsker juleforberedelser jeg.
Til og med vanlig regjøring går greit uka før jul, for da vet jeg at det blir så fint.

Vi pleier å bake kokosmakroner, kakemenn, Sarah Bernard, nøttetopper, kransekake, krumkaker og Delfiakake. Mmmm, og så kjøper jeg gjerne en boks pepperkaker, for det går det så lite av.

Jippi - snart er det jul [:D]

Nå må jeg finne på noe annet, jeg trodde det hadde noe med hun bast å gjøre, jeg synes nemlig det stod julebast......

Oi oioi så flinke dere er da....pepperkaker er det jeg har bakt før, mulig det blir litt annerledes til neste år igjen da Lea skjønner noe av det

lagde 8 sorter ett år, men tror neppe det blir så mange i år.sirupsipper, kakemenn, krumkaker og pepperkake hus må jeg ha!! Tenkte jeg skulle prøve å få bakt litt til helga... Greit å ha noe å servere om det kommer folk på besøk nå før jul...

Hei[:)]
Jeg skal bake til jul, skal lage pepperkaker, riflekjeks, delfiakake, kokosmakroner, sjokoladerisboller, kromkaker og sandkaker og en ostekake med rød gele på toppen i en form som er formet som en julestjerne (blomst), den er go den...[:)]

Noen som har oppskriften på hvite kakemenn?

vet at mannen min elsker sånne, men har aldri laget det!

M

Vi baker pepperkaker med barna til sambo hvert år, men utenom det blir det dårlig med julebakst her i huset[8|]

Uff uff... er ikke noen stor baker jeg,men er det noen som har oppskriften på noen gode julekaker?
Har lovet barna til kjæresten min at jeg skulle bake med dem til jul...

Fikk en god her inne.

Kransekakedeig med sjokolade. Da deler du sjokoladen i små biter og blander den i kransekakedeigen, og så lager du små figurer, boller osv av deigen.

Da kan ungene forme det de vil av deigen. jeg tenkte å kjøpe ferdig kransekakedeig for å gjøre det enklest mulig.

Hva med pepperkakehus?

Kos deg med bakingen!

ORIGINAL: monicabebe

Noen som har oppskriften på hvite kakemenn?

vet at mannen min elsker sånne, men har aldri laget det!

M

jeg og har prøvd å mase om den oppskriften... INGEN som har den????

Hvite kakemenn
Denne oppskriften kommer fra Stavanger..
2 1/2 dl melk
250 g sukker
75 g smør
1 ts hornsalt
600 g hvetemel

Sukker, smør og melk varmes i en kjele. Bland så sammen med det tørre og la stå til dagen etter.
Stekes på 150 grader 10 - 15 min.

Der var den.. Takk for tipset om den nettsiden.... (krem.no)

Bruker man bare vanlige pepperkakemennformer??????

skal finne den oppskrifta jeg, vent litt da...

Back
Topp