Julebakst..del 2

Ugla

Gift med forumet

Det ser kanskje ikke mye ut..men her er over ett kg med hjemmelaget kransekakemasse.. :)

NAM!!! Har du en julebakst del 1 også? Å kommer oppskrift?

Oppskrift på hva?? Del en eller del to..hehe.. de jeg lagde forleden ligger allerede under oppskriftstråden i våre viktigste tråder :)
Kan alltids legge ut denne også om du vil.. men er helt vanlig kransekakeoppskrift tror jeg... hehe

Flinke Ugla!!![:D]

Jeg jukser i år, og kjøper ferdig kransekakemasse[;)]

Da ser jeg i oppskrifttråden :)

Nå fikk ejg lyst til å bake!! [:D]

Fryser du de ned, eller holder de seg? Vet at mormor bruker å fryse ned, men har ingen aning på hvor lenge de holder seg før de blir tørre..

Det fungerer jo helt fint det og.. :)
Gjorde det ifjor.. men jeg synes jeg får litt mer seighet inne stengene på de jeg lager selv..

Liker ikke når de er for myke eller knusktørre.. :)

ORIGINAL: rita.

Fryser du de ned, eller holder de seg? Vet at mormor bruker å fryse ned, men har ingen aning på hvor lenge de holder seg før de blir tørre..

Du kan fryse ned[:)] Oppbevares de i boks, bør du legge med en halv potet også. Så holder de seg godt i konsistensen[:)]

ORIGINAL: rita.

Anbefaler absolutt å fryse kransekake. Den holder seg best sånn.. På bakeriene bruker de gjerne fryse kransekake minst to ganger for å få den beste smaken/konsistensen.

Så nå når glasuren har stivnet havner de i en kakeboks i frysern :) De tiner utrolig fort.. så jeg tar bare opp det jeg har behov for :)

Herlig! Kanskje jeg skal bake d til jul i år da [:)]

er skikkelig snacks..

Nå har jeg lagt ut oppskriften på kransekakestengene i oppskriftstråden også :)

så det, flott[:D][:D] er så herlig å bli inspirert av andre!

Back
Topp