Her er julen årets største mareritt... Vi har ikke mye familie noen av oss og er 11 stk totalt. Juleaften er 10 dager før termin og det er litt voldsomt å skulle ha alle her, kanskje spesielt med tanke på at kommende storesøster kom 3 uker før termin... Sambo har sagt at han synes det er for mye å skulle ha alle her. Vi er invitert til min mor og alle kan komme dit, men det er 1,5 times kjøretur unna og jeg synes det er litt langt. Kunne jo ha født der, men for en lang tur hjem med nyfødt da!! Huff... Har prøvd å overtale mannen til å bade være oss fire hjemme og si at ingen kan komme til oss i år, men han nekter å feire uten sin mor... Hun bor i Spania, men kommer til Norge for å feire jul. Jeg mener at hun kan bli hjemme og feire med sin mann, og om hun så reiser fra han for å komme hit så er det ikke mitt ansvar om hun sitter alene! Da har hun valgt det selv... Er kanskje ikke nødvendig å legge til at svigermor og jeg misliker hverandre sterkt? Orker bare ikke å være med henne og ingen av min familie....
Hun har invitert oss dit, og da mener sambo og hun at alle problemene er løst. Men min familie er ikke invitert til henne til tross for at de alltid er invitert til dem. Og jeg vil absolutt ikke dit! Hele greia er håpløs :-( Lukter lunta på at sambo og jeg krangler så heftig at vi feirer jul fra hverandre... *sukk*
Mine alternativer er kun å enten bare være oss fire eller være alle hos oss og heller kutte ut alt av julemat og rett og slett gjøre noe ekstremt enkelt...! Med stående avtale om at om formen min er dårlig eller babyen har kommet så er alt avlyst...
Dagens hjertesukk :-(