Julaften

Juni86

Glad i forumet
Hvor skal dere feire julaften i år? Og hva pleier julemiddagen å bestå av? Og har dere startet med julegavene??

I år skal vi være hos mine foreldre til middag og pakker.. men siden vi har så kort avstand til begge besteforeldrene så er vi hos svigers på morgenen. Og omvendt til neste år igjen. Kjempekjekt :) middag hos mine foreldre er ribbe og stek. Svigers bruker ha ribbe og elg. Det er fordi vi er mange og kresne :p julegaver begynner jeg på i desember. :)

Julaften skal feires hos min bror og vi spiser pinnekjøtt! Mmmm! Gleder meg så. Elsker julen! Julegavene har jeg ikke begynt på, men har begynt å tenke. Jeg mener julen hører hjemme i adventstiden, så her inntas det ikke en eneste julemarsipan før om lenge§!

Julaften i feires hjemme hos oss! Det blir første gang i huset vårt! Mamma kommer hit og muligens svigermor. Lillejulaften kommer nok broren min med familie, men de feirer med hennes familie i år. 1. dag kommer onklene til mannen hit. Det blir superbra!

Vi spiser pinnekjøtt med tilbehør. 

Pakkene begynner jeg med i slutten av november og blir som regel ikke ferdig før et par dager før jul! 

Jeg eeeeelsker jula!

I år skal vi alle være hjemme hos søsteren til mannen, både min familie og hans.
Det skal bli deilig å slippe å stå for all maten og sånn i år ;) Julemiddagen pleier å være klassisk julemat som ribbe,julepølser,medisterkaker o.s.v.
Julegavene har jeg så smått begynt å tenke på, men ikke kjøpt noen enda.

Vi skal være hjemme og får forhåpentligvis besøk av min familie. Orker ikke tanken på å drasse ting til tre unger frem og tilbake så hjemme blir vi uansett... Vi spiser pinnekjøtt... Julegavene har jeg begynt å tenke på men ikke starta handlingen, blir vel ikke før godt uti november. Syntes julestemningen hører sammen med julegavehandelen...

I år skal vi være hos svigers :) Der får vi nok servert pinnekjøtt med tilbehør :) NAM!! Kjenner jeg får vann i munnen bare med tanken på julemiddagen ;-)

Gavene har jeg ikke begynt på enda, men begynner nok i november. Da skal jeg på tur til Riga og der blir det nok litt julegaveshopping :)

i år skal vi til mine foreldre <3 å ha ribbe...
tilbrakte min første jul borte fra mamma og co ifjor... var ikke helt det samme hehe men...

har begynt på julegaver ja, deilig... kjøpt 7stk... og har vel og har vel 10-12 igjen, kommer ann på om jeg kjøper felles til foreldre..
og til min kjære så har vi blitt enige å ikke kjøpe noe, vi tenkte vi skulle kjøpe tørketrommel, siden vi trenger det, så da blir det det... brukt så mye penger på ting og badet skal pusses opp..så vi gjør det slik i år :)

Så godt å se at ikke alle stresser med jul, men gleder seg, tør nesten ikke skjer gleder meg for alle er så negative til snø og vinter osv og stress med gaver, men jeg syns det er sååååå kos, gå å titte i jula, kanskje en liten tur til Budapest å kjøpe noen gaver før jul:))) Håper det, eller så blir det til at vi feirer nyttår i Budapest:))) Meg, min kjære og spiren i magen:)))

I År, skal vi få, faren, tanta,onklen, og farfaren til sambo hjem til oss.

Liten familie som bor i nærheten av oss.
Men så skal jeg ha julelunsj dagen etter å da kommer mamma og pappa også :D

Så her skal det sververes pinne kjøtt,ribbe og mye mer :P

Julegaver har jeg tenkt ut ferdig, har bare ikke ordnet det enda ;)

Må først få UL Bilder :P

Tina pusen skrev:
I År, skal vi få, faren, tanta,onklen, og farfaren til sambo hjem til oss.

Liten familie som bor i nærheten av oss.
Men så skal jeg ha julelunsj dagen etter å da kommer mamma og pappa også :D

Så her skal det sververes pinne kjøtt,ribbe og mye mer :P

Julegaver har jeg tenkt ut ferdig, har bare ikke ordnet det enda ;)

Må først få UL Bilder :P

Så koselig med UL bilder:)) Det er jo sååå koselig gave.... Det har jeg ikke tenkt på faktisk:))) God ide syns jeg:)))

Jeg skal jobbe senvakt på julaften, og jobbe 1 og 2 juledag, så blir ikke mye julefølelese på meg iår :) Har begynt på pakkene ja, kjekt det :)

Vi er 2 små familier, så vi pleier å være alle hjemme hos mamma og pappa... altså både mannen, foreldrene og besteforeldrene hjemme hos mamma og pappa, mormor og lillesøs!

Veldig fint når vi er så få :)

Men så fort vi får stabla opp et hus så vil det nok være hos oss tenker jeg!! 

Og gavene ja.. de har jeg begynt på :D

Julaften feires hjemme hos oss, siden vi alltid har hatt best plass. I år blir det først gang i vårt nybygde hus, så litt ekstra spesielt.

Har alltid byttet på å ha sviger familie og vår familie, mn d siste par åra, så har vi blitt noen færre, så nå inviterer vi alle hit fra begge sider. :D

Her spises det Ribbe, medisterkaker, og medisterpølser med tilbehør, ;D *nam, ble sulten nå*.. Ja åsså er familiene litt uenige i hvems familie sine medisterkaker som er best, så min mor og svigrfar lager hver sine, så kan alle velge selv. hehe

Begynte med julgaver i helga, kom over noen kupp på x-tra leker, så handla til tantebarn og "tante"barn da det er en GOD del av de. :D

Vi gjentar suksessen fra i fjor og feirer hjemme hos oss selv :) sammen med min far og sambo sin far og stemor. Vi spiser pinnekjøtt, nammis! Gleder meg til jul:)

Juni86 skrev:
Hvor skal dere feire julaften i år? Og hva pleier julemiddagen å bestå av? Og har dere startet med julegavene??

Vi skal feire hos svigerforeldrene mine i Troms, siden vi feiret med min familie sist jul :):) og har planlagt å fortelle nyheiten da! Har kun kjøpt noen få julegaver til niesene mine, men har bestemt ka eg skal kjøpe til samboern min :) vi pleier å spise pinnekjøtt med tilbehør på julaften, men når vi er hos min familie (i sverige) så blir det et orntli svenskt "julbord" :D

Enn du da? korr skal du feire og har du kjøpt julegaver ennda?

Gler meg sååå til jul :D

Vi skal hjem til mine foreldre :) vi spiser kalkun med mye godt tilbehør, men sambo vil ha ribbe så da blir det ribbe i tillegg i år :) Julegaver ja..Tenker hvert år at jeg skal begynne tidlig, men gjør det aldri....Begynner nok i midten av desember i år også....;)

Så koselig det var å lese alle sine jule-innlegg. Nå gleder jeg meg enda mer til jul!

Har faktisk ikke bestemt meg hvor jeg skal feire jul hen enda i år... Pappa, stemor og lillesøster skal utenlands. Mulig jeg skal til mamma med noen av mine storesøsken. Har også litt lyst til å dra til min storesøster og hennes familie... Også i tillegg er vi invitert hos svigers. Her serveres det ribbe.... Det er ikke julemiddag for meg, vi har hatt ribbe på søndager i alle år... Hos oss er det kalkun som gjelder, og jeg greier ikke å forestille meg jul uten kalkun! Mannen er ikke spesielt glad i kalkun, så jeg lurer på hvordan jula blir i vår familie... Sikkert 3 forskjellige retter på bordet for å blidgjøre alle :P

i år skal vi feire med familien til sambo:) å det blir hos broren hans:)

Vi har pinnekjøtt! ååå som jeg gleder meg!
jeg har kjøpt 2 julegaver:) håper på å bli ferdig en stund før jul:p

Back
Topp