Julaften , feire med hvem. Trenger litt råd..

Enig med de andre her. Gå til svigers i år, og dine til neste år. Jeg og kjæresten har feira hver for oss,men nå når vi har fått barn, blir det annenhvert år. Gleder meg til neste år med to barn og mine foreldre :)
 
Må nok si meg enig i at d blir mest rettferdig å dra t svigers i år, selv om d ikke blir så artig for deg så må man huske at man er 2 i et forhold, blir man ikke me så kan nok d gi et lite krakk i forholdet allerede der.. Da føler nok ikke han at d er snakk om gjensidig respekt og julaften og familie er viktig, også for gubben.. D er i alle fall mine tanker, kjenner jo ikke gubben din eller deg, men har måtte svelge kameler selv tidligere
 
Enig med de over, besøk svigers i år:). Selv om alt ikke er like kjekt så blir nok samboeren din glad for å kunne få feire jul med sin familie også.
 
Tror jeg vet hvordan du har det og tenker. Er litt i samme situasjon selv. Etter store krangler om julaften hvert eneste år, bestemte vi oss for fem år siden med annenhvert år hos familiene. Dette liker jeg absolutt ikke. Hans familie er veldig stor, 12 stk, som jeg møter 1-2 ganger i året og føler derfor at jeg ikke kjenner så godt, med sosial angst blir derfor ikke disse sammenkomstene noe jeg liker særlig godt. Det blir heller ikke noe julefølelse som jeg er vant med hjemmefra med surkållukt i hele huset, riskrem og koselige stunder med god tid med gaveutdeling osv. ( jeg liker heller ikke pinnekjøtt) Julaften hos svigerfamilien blir derfor bare som en vanlig familiemiddag en hvilken som helst dag. Men det jeg syns er det verste er at mine foreldre da blir sittende alene annenhvert år. Jeg ønsker at vi kan feire jul hjemme hos oss selv og at alle som vil er velkommne, men mannen mener at da ville bare mine foreldre ha kommet, og han vil være sammen med sin familie. Jeg har nå klart å akseptere situasjonen, selv om jeg ikke liker den. Så nå har vi hvertfall ikke disse store kranglene hver jul lenger:)
 
Vi synes det var en helt genial løsning. Riktig nok kom han til min familie i romjulen, men så bodde vi også i nærheten av hans familie.
I år er vi først hos hans familie, så hos min.

Neste år skal vi ha vår egen jul :)

Ja, det er en genial løsning :)
Men koselig at dere skal feire hjemme jos dere også :)
 
Vi har vært annenhver jul hos hans familie og min familie de siste 10 årene. Jeg synes fortsatt det er nitrist å ikke være medmor familie på julaften, men har innsett at julen er mer enn bare julaften. Lille julaften med min familie er vel så hyggelig...!
 
Her feirer vi annethvert år med mine og hans familie! Sånn har det hvert de 6årene vi har hvert sammen.Dette er mere riktig for begge to. Tror samboeren min hadde blitt lei seg om jeg ikke ville feire jul med hans familie også. Og enda mere viktig følte jeg det var når vi fikk Dattern vår for 4år siden :) Vi bytter på annethvert år hos våre forbedre( da er søsken der også, da de og passer på annethvert år så vi er sammen). 1. Juledag er alltid hans familie, da alle er samlet av hele hans slekt og så drar vi til min familie igjen 2. Juledag :) Deilig p ha det slik så vi alltid vet hvor vi skal være hen :)
 
I fjor var første gang vi feiret sammen :) Var hos svigers da. I år skal vi være hjemme da jeg må på jobb. Svigers og foreldrene mine og broren min kommer til oss så spiser de mat uten meg så åpner vi gaver og spiser riskrem når jeg har komt hjem :) tenkte til neste år så drar vi hjem til mine foreldre slik at vi får feiret med med min mormor også :)
 
Vi feiret "hver for oss" før vi fikk barn. Nå feirer vi annenhver jul hos mine foreldre og svigers :)
 
Her kjører vi annen hver jul - vi bestemmer annen hver jul. Jeg vil da være med min familie når jeg bestemmer. I år bestemmer sambo og han vil at det bare skal være oss to og vår datter på julaften :)
Skal jeg si min mening burde det kanskje være din kjære sin tur til å bestemme? :) heller avtale at dere ikke må bli i mange dager?
Bestemmer alltid sammen hvert år vi..:) og vi bor i samme by som de.. Men nå er det bestemt at vi skal til svigersen. Skap rundt på en besøksrunde på dagtid, så det er jo bare snakk om få timer vi skal være hos de. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg klager.. Hehe
 
Bestemmer alltid sammen hvert år vi..:) og vi bor i samme by som de.. Men nå er det bestemt at vi skal til svigersen. Skap rundt på en besøksrunde på dagtid, så det er jo bare snakk om få timer vi skal være hos de. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg klager.. Hehe

Hihi :) min familie bor sør på, hans mor to timer unna min og resten av familien hans 8 timer unna oss i tromsø :p litt logistikk :p
 
Vi feirer annethvert år med hverandres familie her også ja.. Men så bruker broren til sambo å ha storfeiring der annethvert år, hvor alle i familien der samles. Slik at når det er året hvor vi skal feire med sambo sin familie, så har vi alle sammen vært hos broren. Men nå har vi bestemt oss for at nå blir det svigers:) jeg sa vi nesten måtte dit siden vi alltid har vært hos broren hannes. Blir vel så trivelig atte.. Skjønner egentlig hvorfor jeg er så "bekymret" for hvordan julekvelden skal bli skal jo uansett rundt på besøk her og der, før vi drar til svigersen.
 
Hihi :) min familie bor sør på, hans mor to timer unna min og resten av familien hans 8 timer unna oss i tromsø :p litt logistikk :p
Hihi, såpass. Må litt planlegging til der sikkert? Glad vi har alle i samme by, bortsett fra at pappa og resten av familien fra hannes side, er 40 mil unna..
 
Back
Topp