Julaften , feire med hvem. Trenger litt råd..

Solstråle89

Flørter med forumet
hei damer:) litt langt innlegg og lite med graviditet, men trenger litt råd.. I år som alltid er det vanskelig å vite hvor jeg og typen skal være på julaften. I fjor var vi hjemme i vår nyinnkjøpte leilighet med min mor og bror. Kjempe artig! Men er vi invitert både til min mamma og nytypen hennes, også kommer broren min + dama dit. Og vi er invitert til svigermor og svigerfar. Dit skal bare svigersøstra, og evnt vi om vi takker ja. Svigerfamilien er kjempesnill og koselig. Men jeg synes de er litt kjedelig og jeg venter alltid på når vi skal dra når vi er der på besøk. Vi skal spise mat hos de sent på lillejulaften foresten.. I vårt 4 år lange forhold, så har vi enda ikke vært hos svigerfamilien ilag på julaften men har feiret med mamma et par ganger. Eller typen var hos de for et lar år siden. Er jeg slem som heller vil til min familie for jeg har det mer artig der enn hos svigersen? Nå skal det sies at mora mi er 49 og mer livete, mens svigersen er over 60, og mye roligere. så dermed en generasjonshopp der.. Blæææh, hva skal jeg gjøre? Jeg vil helst være sammen med kjæresten på julaften... Ble litt rotete innlegg men håper dere skjønner;-)
 
Last edited:
Jeg hadde nok blitt med kjæresten til svigers. Det blir uansett ikke mange julaftener der og det er nok hyggelig for de :) Så kan du heller feire med din familie neste år. Tenker det er koselig for kjæresten din også siden han sikkert har feiret med din familie de siste årene :)
 
Jeg hadde nok blitt med kjæresten til svigers. Det blir uansett ikke mange julaftener der og det er nok hyggelig for de :) Så kan du heller feire med din familie neste år. Tenker det er koselig for kjæresten din også siden han sikkert har feiret med din familie de siste årene :)
Ja jeg burde vel si at vi kan dra dit. Kan jo besøk min familie etter alt hos svigersen og så:)
 
Dette har vært et evig dilemma hos oss!

Jeg hadde gått for feiring med Svigers i år, da kan du med god samvittighet feire første jul med baby hos dine:)
 
Ville også blitt med kjæresten, særlig siden dere aldri har vært der på julaften før...tenk da kan dere være hos din familie den første jula med nyebabyen ;)
 
Ville også blitt med kjæresten, særlig siden dere aldri har vært der på julaften før...tenk da kan dere være hos din familie den første jula med nyebabyen ;)
Ja burde vel det. Vi har feriet med de hos svigerbroren min før to ganger, men bare ikke hjemme hos svigersen. Får vel tåle en roligere julaften et år;-) første jul med babyen blir vel hjemme hos oss <3
 
Ville tenkt på fordelen med å feire hos svigers i år, da kan du feire med din familie neste år, altså babyens første jul!
Her har vi en liten baby på 8 mnd og skal feire med svigers i år. Ville helst feiret med min familie,men det skal vi gjøre neste år, og da har vi to barn!
 
Her kjører vi annen hver jul - vi bestemmer annen hver jul. Jeg vil da være med min familie når jeg bestemmer. I år bestemmer sambo og han vil at det bare skal være oss to og vår datter på julaften :)
Skal jeg si min mening burde det kanskje være din kjære sin tur til å bestemme? :) heller avtale at dere ikke må bli i mange dager?
 
Og ja, hvis det er kort mellom dere kan dere bare dra til din familie når alt er ferdig der? :)
 
Jeg hadde nok blitt med kjæresten til svigers. Det blir uansett ikke mange julaftener der og det er nok hyggelig for de :) Så kan du heller feire med din familie neste år. Tenker det er koselig for kjæresten din også siden han sikkert har feiret med din familie de siste årene :)

Enig.

Jeg og mannen feiret aldri jul sammen dør vi fikk barn (altså første gang i fjor) og vi har vært sammen i snart 10 år.
 
Enig.

Jeg og mannen feiret aldri jul sammen dør vi fikk barn (altså første gang i fjor) og vi har vært sammen i snart 10 år.

Høres ut som oss, vi feirer seperat, da han vil med sine og jeg med mine :) Blir eventuelt neste jul vi feirer sammen :)
 
Syns det er greit å fordele julaftener mellom familiene, siden dere tross alt er innvitert til svigers i år også. Regner jo med at mannen kunne tenke seg dit? Her var vi iallefall egentlig innstilt på annenhver gang, før vi i sommer bestemte oss for å innvitere begge foreldreparene til oss istede, for å slippe å velge. Men har hovedregel på at når mini feirer med oss så skal det være med min familie til stede, til neste år blir det nok hos svigers siden mini skal til pappaen.
 
Jeg hadde nok blitt med kjæresten til svigers. Det blir uansett ikke mange julaftener der og det er nok hyggelig for de :) Så kan du heller feire med din familie neste år. Tenker det er koselig for kjæresten din også siden han sikkert har feiret med din familie de siste årene :)
Jeg er enig :)
 
Her feirer vi annet hver år. Jeg kunne egentlig tenke meg å være sammen med mine foreldre hvert år, men da vet jeg noen blir litt skuffa...
 
Her har vi annet hvert år men i år tar vi andre år på rad hos svigers pga familieomstendigheter og at jeg kommer til å jobbe så det blir praktisk umulig/stress å reise de to timene unna min familie feirer.

Mitt tips er uansett at dere prater om det og er enige:) og prøver å kose dere så godt dere kan der dere havner!
 
Enig med alle de andre har, svelg en kamel og dra til svigers i år

Vi skal til mamma i år, var hos svigers i fjor. Annet hvert år er en grei regel, så blir alle litt fornøyd :)
 
Høres ut som oss, vi feirer seperat, da han vil med sine og jeg med mine :) Blir eventuelt neste jul vi feirer sammen :)

Vi synes det var en helt genial løsning. Riktig nok kom han til min familie i romjulen, men så bodde vi også i nærheten av hans familie.
I år er vi først hos hans familie, så hos min.

Neste år skal vi ha vår egen jul :)
 
Annethvert år er da mest riktig?

Vi har vært sammen i 5 år og det kunne ikke falle meg inn og ikke feiret Annethvert år hos mine og hans...
I år er det hans familie vi skal til og neste år blir det min familie men det nye lille babyen <3
 
Det mest vanlige og mest rettferdige er vel annenhver gang ja.

Her feirer vi heldigvis hver jul med familien min siden hans familie er muslimer og ikke feirer jul slik som vi er vant med. De har jo tre og litt pakker osv men ingen feiring på en måte. Hvis vi ikke jobber så er vi hos hans familie på nyttårsaften da.
 
Back
Topp